Pomocí provázků sestavil performance capture v Dreams

Šikovný hráč zkouší netradiční využití DualShocku. Dříve stvořil hudební nástroje i kulečník

17. 12. 2019

Říká si TannicAlloy a už rok je po uši zamilovaný do hry Dreams od Media Molecule. S uvedením technické bety začal tenhle šikovný hráč zásobit svůj účet na Twitteru krátkými videi nejrůznějších prototypů, které však nevznikají pouze v prostředí zmiňovaných Dreams, ale vstupují i do skutečného světa. Za pomoci provázků a izolepy totiž TannicAlloy vytváří vlastní ovladače, propojuje je klidně i s několika DualShocky najednou, a když narazí na nějakou zdánlivě nepřekonatelnou bariéru, zapojí do sestavy také ovladače Move. Kombinací těchto způsobů tak například vyrobil funkční harfu, housle, či kytaru, dále vytvořil ovladač z vlastní židle, promítnul do Dreams displej mikrovlnky, aby věděl, kdy se mu ohřeje večeře, nechal DualShock měřit jeho srdeční tep a spoustu dalších a dalších věcí, s jejich výrobou a prezentací mu pomohla manželka. Teď však TannicAlloy postoupil na další úroveň a v kombinaci s jednoduchým modelem hlavy v Dreams stvořil domácí systém pro tzv. performance capture.

 

Stejně jako u předchozích a pravděpodobně i všech budoucích projektů použil TannicAlloy několik provázků, izolepu a hlavně čepici, která se stala kardinální součástí náhlavní soupravy. Právě na ní jsou totiž izolepou přilepeny dva DualShocky, jeden na zátylku a druhý na temeni. Ten první kontroluje celkový pohyb hlavy a promítá jej do hry. Ten druhý pak slouží pro spojení zmiňovaných provázků s konkrétními částmi obličeje a stará se o grimasy. Pravda, na první pohled se může zdát, že jde jen o vtip a někdo v pozadí standardním způsobem ovládá obličej ve hře, vzhledem k historii všech podobných pokusů a detailního popisu nového zařízení je ale jisté, že všechno, co sledujete, je skutečné.

TannicAlloy musel najít přesný bod i způsob uchycení, aby se provázky nekřížily s ovládáním dalších částí, současně s tím držely na obličeji a mohl následně vyvinout dostatečnou sílu pro pohnutí s páčkou na ovladači.

Jak už video prozrazuje, celý systém je doslova navázán na analogové páčky obou ovladačů, které však musel TannicAlloy trochu upravit: „Oči jsou opravdu problematickou částí, protože vyžadují, aby se páčky pohybovaly plynule a jemně. Musel jsem proto vyčistit vnitřek [ovladače] a použít lubrikant, abych dosáhl větší přesnosti.“ Také nalepení provázků k očím bylo poměrně obtížné a TannicAlloy musel najít přesný bod i způsob uchycení, aby se provázky nekřížily s ovládáním dalších částí, současně držely na obličeji a on mohl následně vyvinout dostatečnou sílu pro pohnutí s páčkou na ovladači. Celkově je ale schopný ovládat obě oči zvlášť, přidává k tomu také pohyb obočím a nechybí ani provázek kopírující pohyb úst. A i když určitě existují jiné, efektivnější a méně náročné způsoby, jak nechat jakýkoliv software sledovat váš obličej, právě propojení s Dreams a použité materiály dělají z těchto prototypů něco speciálního.

Sám TannicAlloy navíc připouští, že jeho zápal pro neobvyklou větev mechatroniky chce zúročit i profesionálně a momentálně se poohlíží po někom, kdo by měl o jeho práci zájem. Uplatnění může najít takřka kdekoliv – některé jeho pokusy ostatně vypadají mnohem seriózněji – momentálně však musí mít z jeho práce radost autoři Dreams, kterým se doslova plní sny. Právě tyto pokusy pomohou hře prorazit a přilákat co nejvíc kreativních duší, bez nichž by asi nemělo smysl platformu pro vytváření vlastních her a hříček vůbec vyvíjet.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru