Groundhog Day: Like Father Like Son, Sony Pictures Virtual Reality, Pokračování filmu Na Hromnice o den více má podobu hry

Pokračování filmu Na Hromnice o den více má podobu hry

Coby syn Billa Murrayho se musíte po vzoru svého otce osvobodit z časové smyčky

3. 2. 2019

Kdybyste si dnes ráno přivstali, mohli jste se v televizi podívat na skvělou komedii Na Hromnice o den více (Groundhog Day) z roku 1993. Film Harolda Ramise s Billem Murraym v hlavní roli se inspiroval tradicí, která připadá na 2. února, kdy svišť Phil za velkého zájmu lidí po celém světě předpovídá, jak dlouho ještě potrvá zima. Včera mimochodem zvířecí meteorolog předpověděl brzký příchod jara. Ale zpátky ke hrám. Společnost Sony, respektive její divize specializující se na virtuální realitu oznámila nový titul od španělského studia Tequila Works (Deadlight, Rime, The Invisible Hours), který po 26 letech naváže na původní snímek.

Stejně jako předtím jeho otec i Phil Connors mladší zůstane uvězněný v časové smyčce ve městečku Punxsutawney v Pensylvánii.

Pokračování nazvané Groundhog Day: Like Father Like Son míří na headsety PlayStation VR, Oculus Rift i HTC Vive a hráči se v něm ujmou Philova syna. Tedy nikoli potomka samotného sviště, ale postavy, kterou si v původním filmu zahrál Bill Murray. Stejně jako předtím jeho otec i Phil Connors mladší zůstane uvězněný v časové smyčce ve městečku Punxsutawney v Pensylvánii. Naším úkolem pochopitelně bude osvobodit jej a pomoci mu uniknout. Do té doby je odsouzený prožívat stejný den stále dokola. A podobně jako v původním snímku bude muset Phil nejprve pochopit pravou hodnotu přátelství a rodiny.

Hlavní hrdina je podle vývojářů šarmantní, ale arogantní chlapík, který vyrostl ve stínu svého otce. I on strávil věčnost opakováním téhož dne, dokud ho neprožil správně. Hra jako taková má být komediální adventurou s logickými hádankami a navzdory očekávání slibuje poměrně dlouhý příběh, víc než 8 hodin. Scénář se má všemožně větvit a údajně bude velice interaktivní a pohotově reagovat na nejrůznější hráčovy zásahy a volby. A upřímně řečeno, není to vlastně vůbec špatný koncept pro videohru. I když by se výsledek mohl zvrtnout v neúnosnou recyklaci obsahu, v principu zní nápad dobře. Možnost “donekonečna” experimentovat v rámci jednoho dne může být docela zábavná.

Podle autorů si máme díky nekončící smyčce, v níž je hlavní hrdina lapen, také lépe vybudovat vztahy s dalšími postavami. Mezi nimi narazíme i na několik starých známých, tedy osob, které se objevily už ve filmu. Jednou z nich je například otravný pojišťovací agent Ned Ryerson. Pokud jde o stylizaci a technické zpracování, vsadili vývojáři na výrazný komiksový styl, který může připomenout třeba herní adaptaci Návratu do budoucnosti od Telltale Games.

Dávka zdravé skepse je asi na místě. Zkušenost velí, že kombinace hry inspirované filmem a VR není zrovna zárukou kvalitní produkce. Nicméně na druhé straně studio Tequila Works je skutečně talentované, má za sebou velmi povedené hry a zkušenosti získalo i na poli virtuální reality díky zdařilé detektivce The Invisible Hours. Titul Groundhog Day: Like Father Like Son by měl stihnout vyjít do konce roku, tak se nechme překvapit.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru