F1 22, Electronic Arts, Podívejte se na záběry z F1 22 ve VR

Podívejte se na záběry z F1 22 ve VR

Vývojáři představili očekávaný režim pro hráče na PC. Ukázali také F1 Life a supersporty

Zdroj: Codemasters
16. 6. 2022
Název: F1 22 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 1. 7. 2022

Vývojáři z Codemasters vydali další podrobný deníček z příprav F1 22. Zatímco v prvním se zaměřili na fyziku nebo ovladatelnost jednotlivých monopostů, v tom aktuálním představují očekávaný VR mód, který si budou moci užít hráči na PC, a vysílají do světa i spoustu záběrů z režimu F1 Life a závodů supersportů. Video má 20 minut a na dotazy komunitního manažera Jamese Bralanta v něm odpovídá creative director Lee Mather, který se sérií F1 strávil v Codemasters řadu let. Odhalování detailů v letošní hře je nicméně radostnější nežli v letech předcházejících, protože změn a novinek přichystali vývojáři opravdu hodně, a ani zdaleka se netýkají pouze přepracované podoby monopostů.

Video začíná zmiňovaným VR módem, který bude v sérii F1 od Codies dostupný vůbec poprvé. Bohužel se zatím vůbec nemluví o verzi pro PS VR2, není ovšem vyloučeno, že se tak momentálně děje kvůli tomu, že Sony zatím neoznámila datum uvedení svého headsetu. Proto mohou s VR alespoň prozatím počítat pouze majitelé headsetů připojitelných k PC s tím, že by nemělo dojít na nějaká výrazná omezení. Přesto Codies zmiňují, že maximální podporu slibují pro Valve Index, Oculus Rift 2 po připojení k PC kabelem či bezdrátově a HTC Vive. Na druhou stranu, výkon ovlivňuje samotný počítač, takže je nanejvýš pravděpodobné, že si užijete například s první generací Riftu nebo dalšími headsety, které obvykle používáte.

Co se týče detailů, záběry hovoří za vše – ačkoliv je na první pohled patrný značný rozdíl v detailech i ostrosti obrazu při porovnání s placatou verzí, hra zůstává velmi detailní nejen ve smyslu interiéru, ale také okolních vozidel či samotné trati. Lee Mather se pak s Jamesem Bralantem shodují na tom, že VR mód skvěle vystihuje pocit rychlosti, protože hráči – stejně jako piloti ve skutečnosti – sedí opravdu nízko nad povrchem závodního okruhu a rychlost ještě umocňuje klaustrofobický pocit z malé kabiny. Samozřejmostí jsou vedle agresivních soupeřů také změny počasí nebo zastávky v boxech, které při pohledu z vlastních očí mají dostat úplně jiný rozměr. Také skutečnost, že před vámi bude sloupek ochranného prvku Halo může být pro spoustu hráčů novinka, pokud dosud jezdili s obligátní kamerou ze sloupku nad hlavou pilota, a sami si navíc budete moci vyzkoušet, jak moc překáží ve výhledu, nebo nakolik ho po nějaké době díky geniálně fungujícímu lidskému mozku přestanete vnímat. Vývojáři rovněž potvrdili, že VR mód bude dostupný i pro online závody, a to nikoliv pouze v lobby, kde by se museli potkat jen hráči s VR headsetem. Jak vysvětlil Lee Mather, řízení ve VR nepřináší žádné výhody či nevýhody v porovnání s těmi, kdo budou řídit bez headsetu, takže smíšená lobby mají zelenou a každý si tak může vybrat formu, která mu lépe padne.

Z dalších novinek se můžeme přesunout k módu F1 Life, ze kterého Codies poskytli spoustu záběrů. Většina z nich míří do editačního centra, v němž upravujete vzhled vašeho apartmánu, vybíráte nábytek, obrazy na zeď nebo materiál, ze kterého je složena podlaha. Počítá se samozřejmě i s výstavkou vlastních trofejí, které mají být vymodelovány jednotlivě ve 3D a v neposlední řadě také sbírkou aut. Hráčův apartmán pak bude sloužit jako místo, kam mohou přijít ostatní přátelé, podívat se nejen na sbírku trofejí, ale také na popisovanou výbavu, případně budou soukromé prostory pilotů fungovat jako lobby před spuštěním online závodů. Díky tomu má být zaručeno dostatečné využití tohoto prostoru, i když hlavním smyslem je personifikovat celý zážitek a dát hráči pocit, že něco málo ze hry skutečně vlastní. Pokud se ptáte na závody supersportů, vývojáři potvrdili dřívější spekulace – jezdit v nich budete při nejrůznějších událostech v mezerách mezi závody. Čekají vás klání s týmovým kolegou či rivalem, jízda na čas, nebo bláznivé triky simulující show, při níž piloti F1 vozí známé celebrity a nechávají je v supersportovních autech křičet a hulákat.

Ani tím ale Codemasters v rámci nového deníčku neskončili – zmínili se například o propracovanější umělé inteligenci, podtrhnuli důležitost přepracovaných tréninků, z nichž si má dostatek důležitých informací odnést i ten, kdo už F1 nějakou dobu jezdí a nechybí ani zmínky o kariéře, která bude ještě hlubší a detailnější ve smyslu správy vozu nebo přístupu vás coby jezdce vybrané stáje. Připomínáme také, že F1 22 vychází už 1. července s tím, že pokud si připlatíte za dražší edici, můžete se do hraní pustit ještě o několik dní dřív. Zároveň není deníček o VR a supersportech tím posledním, který vývojáři chystají – v posledním, zřejmě neméně obsáhlém videu, se zaměří na zvukovou složku, která je přirozeně nedílnou součástí celého zážitku.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru