Podívejte se na ray tracing v první mobilní hře

Díky čipsetu Kirin 990 od Huawei se titul od NetEase chlubí efekty, které známe jen z PC

24. 11. 2019

Čínské společnosti Huawei a NetEase úspěšně demonstrovaly možnosti ray tracingu v mobilních hrách. Zatímco dosud je tato technologie především doménou drahých RTX karet od Nvidie na PC a o ray tracingu na konzolích se teprve mluví v souvislosti s další generací Xboxu a PlayStationu, čínští gigantu už experimentují s vlastním řešením pro mobilní procesor Kirin.

Čipset Kirin 990, který hra využívá, je vlajkovou lodí Huawei a najdete jen zatím jen v telefonech tohoto výrobce.

NetEase tvrdí, že jako první zvládl ray tracing v mobilní hře, konkrétně v MMORPG Love is Justice s využitím nejnovějšího čipu od Huawei. Vzhledem k náročnosti na výkon není pochyb o tom, že i úspěšná aplikace technologie na mobilní platformu se dramaticky podepíše na výdrži baterie. Čipset Kirin 990, který hra využívá, je vlajkovou lodí Huawei a najdete jen zatím jen v telefonech tohoto výrobce.

I když jde o velmi rychlý hardware, údajně se nevyrovná čipu Apple A13, který využívá iPhone 11, takže by hypoteticky mohl ray tracing fungovat i na něm. Jak bylo opakovaně řečeno, pokud se vývojáři nespoléhají na nějakou specifickou funkci jako u RTX karet, je ray tracing otázkou dostatečného hrubého výkonu. Jedna věc je ale technologické demo nebo prototyp a něco jiného je plnohodnotná podpora napříč celou hrou.

Ostatně autoři také prezentovali na vývojářské konferenci jen demo, i když postavené na základech skutečného titulu. NetEase také zatím neprozradil, kdy by se měl ray tracing objevit v plné verzi. Nutno ale poznamenat, že když si odmyslíme estetickou stránku, jejíž hodnocení je individuální, autoři dosáhli svého a mobilní ray tracing je skutečně působivý.

Není přitom pochyb o tom, že se o implementaci ray tracingu do mobilních her snaží i další vývojáři, nebo s touto technologií minimálně experimentují. Není to ostatně poprvé, co se o ray tracingu v souvislosti s mobily a tablety hovoří a někdo se chlubí podobným úspěchem. Společnost Adshir od roku 2018 demonstrovala hned několik úspěchů na tomto poli. Izraelská firma úspěšně využívá Unity, ale pracuje i na vlastním enginu. Na výsledky jejího úsilí se můžete podívat níže.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru