Dead Space (remake), Electronic Arts, Podívejte se na prvních 18 minut z remaku Dead Space

Podívejte se na prvních 18 minut z remaku Dead Space

Po Callistu nás čeká návrat na loď Ishimura. Mohl by úspěch připravit půdu pro pokračování?

Zdroj: EA
6. 12. 2022
Název: Dead Space (remake) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 1. 2023
Dead Space (remake)

Magazín IGN exkluzivně představil prvních 18 minut z remaku sci-fi hororu Dead Space. To je ale “náhoda”, že zrovna pár dní po vydání The Callisto Protocol od týmu Striking Distance Studios a Glena Schofielda, který původní Dead Space vytvořil. Remake od studia Motive a EA koneckonců vyjde už zanedlouho. Premiéru má naplánovanou na konec ledna.

Aktuální záběry prezentují slavný začátek se všemi momenty, které nepochybně máte stále v živé paměti. Ale hlavně video demonstruje novou grafiku, kterou rozpohyboval engine Frostbite od DICE. Isaac Clarke stejně bezelstně jako kdysi se svými kolegy vstoupí na palubu lodi USG Ishimura poté, co si připomene zprávu od přítelkyně Nicole Brennan.

Video můžete sledovat v rozlišení 4K a bylo pořízeno na PC. Nemusíte se bát žádných zásadních spoilerů, ale pokud se snad mezi vámi přeci jen nachází někdo, kdo Dead Space nikdy nehrál… No, možná bych si být vámi tyhle události raději prožil na vlastní kůži až přímo ve hře. Mají pak mnohem větší sílu.

A pokud by vám samotné nové video nestačilo, zajímat by vás mohlo srovnání originálu a remaku třeba v podání uživatele TheBritishRunner. Lépe pak možná doceníte některé drobné změny a vylepšení, ale také obsahovou věrnost předloze. Na záběrech je rovněž patrné to, co autoři nové verze říkali už dříve. Všechna místa máme dobře poznat, ale někde jim záměrně přidají na majestátnosti. Což platí třeba hned pro přistávací hangár. Mimochodem i originál podle mě stále vypadá obdivuhodně a hraje se velmi dobře i dnes.

Nová hra se má zcela obejít bez nahrávacích obrazovek a fragmentace lodi na jednotlivé úrovně. Cestovat mezi jednotlivými sekcemi nově půjde prý i po svých. Mělo by se v ní objevit také něco navíc. Autoři opakovaně naznačili, že nás tu a tam pustí i na místa, která byla dříve nedostupná. Třeba protože je omezovala tehdejší technologie. Ačkoli Glen Schofield se celkem logicky na remaku nijak nepodílí, nevzniká tak docela bez kontaktu s pamětníky. Art directorem je třeba Mike Yazijan, který se podílel na druhém dílu.

Hlavní hrdina na rozdíl od původní hry tu a tam promluví. O jeho dabing se postaral představitel Iscaaca z dvojky a trojky Gunner Wright. Protagonista určitě nebude teď vyloženě upovídaný, ale má reagovat na nějaké situace, kdy třeba jeho mlčení nedávalo moc smysl. Přepracované po vzoru pokračování mají být také momenty v nulové gravitaci. Vývojáři naznačovali i to, že chystají nějaký propracovaný systém, který bude ovlivňovat podobu prostředí, do nějž se znovu vrátíme, aby nebylo předvídatelné.

Ať na to koukám, jak na to koukám, ze všeho nejvíc bych si přál, aby remake uspěl už proto, že by se tak snad zvýšila naděje na to, že se dočkáme regulérního pokračování. To by pak byl comeback značky podle mého gusta. Nový Dead Space vyjde 27. ledna na PC, PS5 a Xboxu Series. Do té doby si můžete připomenout náš stream originálu.

# dead space # horor # sci-fi # survival

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru