F1 23, EA Sports, F1 23 se představuje v rychlém a akčním traileru

Podívejte se na první gameplay záběry F1 23

Vývojáři představili změny v hratelnosti nebo pravidlech. Podpora PS VR2 se prý nechystá

Zdroj: Electronic Arts
12. 5. 2023
Název: F1 23 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 13. 6. 2023
F1 23

Vývojáři z Codemasters pokračují v představování letošního ročníku závodní série F1, který bude v prodeji od 13., resp. 16. června. Zatím jsme mohli sledovat trochu zvláštní představení fiktivní stáje Konnersport, ve které bude v rámci příběhového režimu závodit Devon Butler a Aiden Jackson. Ke slovu přišla i tisková zpráva s prvními detaily a také krátký klip. Až včera v podvečer ale vývojáři vyložili karty na stůl a v první epizodě plánovaných vývojářských deníčků nešetřili autentickými pohledy do hry.

Včerejší video se soustředí na podrobnější představení pěti prvků, o kterých se v obecné rovině mluvilo už před několika dny. Jsou to závody s 35procentní délkou, dále vylepšená fyzika a ovladatelnost vozu, nové tratě a červené vlajky. Ačkoliv nejde o nic, co by mělo od základu změnit zážitek z hraní, vývojáři doufají, že hráči budou mit ze závodů lepší pocit a užijí si monoposty formule 1 trochu jinak, než tomu bylo v loňském ročníku.

Video nejdříve popisuje přepracovanou fyziku, která ovlivňuje nejen vlastní chování vozu, ale také dílčí zpracování vlivu a vlastností pneumatik. Pokud sledujete závody F1, určitě víte, že právě pneumatiky, jejich degradace a v neposlední řadě také schopnost jednotlivých pilotů s pneumatikami dobře nakládat, je jednou z klíčových věcí rozhodujících o úspěchu či neúspěchu. Vývojáři se proto zaměřili na chování vozidel při zrychlování, zatáčení a brzdění, během kterého se uplatňuje nové nastavení vytvořené i za přispění jednotlivých stájí formule 1. Přesněji řečeno, mělo dojít na vybalancování vlivu mechanického a aerodynamického gripu, údajně pro ještě realističtější zážitek.

Zatímco na PC budou moci hráči opět po VR headsetu sáhnout, na PlayStationu 5 to možné nebude.

Aby se vám hra lépe ovládala, vývojáři implementovali další vrstvy nastavení ovladače či volantu, který budete používat. Libovolně si tak můžete nastavit nejrůznější mrtvé zóny či linearitu zatáčení nebo sešlapování pedálů, což je ale samozřejmě něco, co budeme moci naplno posoudit až v samotné hře. Stejně tomu bude i u avizovaných závodů s 35 procenty délky, které mají být údajně v rovnováze s tím, kolik času chcete strávit s hraním a zároveň, nakolik máte zájem uplatnit závodní strategii nebo mít jednoduše šanci napravit některá ze svých zaváhání.

V závěru videa se můžete podívat na první záběry z tratě v Las Vegas a nechybí ani Katar. Ta první si odbyde svou premiéru, ta druhá se vrací po pauze v loňské sezóně. Zejména pohledy na Las Vegas ale vypadají opravdu dobře se všemi hotely na svých místech, neony a umělým osvětlením. Jak vývojáři uvádí, bude to poprvé, kdy si budou moci hráči, ale údajně také samotní piloti F1 trať vyzkoušet s tím, že by měla svým zpracováním ve hře maximálně odpovídat tomu, podle jakých plánů bude vybudována ve skutečnosti.

Na závěr pak pro vás máme informaci týkající se podpory virtuální reality, která se v souvislosti s již uvedením PlayStation VR2 probírá v podstatě od odhalení hry. Odpověď na dotaz směřovaný na EA a Codemasters obdržel portál Mixed News, který tvrdí, že zatímco na PC budou moci hráči opět po VR headsetu sáhnout, na PlayStationu 5 to možné nebude. Magazín získal informaci od Electronic Arts a zdá se být závazná. Škoda.

# formule # simulace # závody

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru