Měsíc a dva týdny nás dělí od uvedení Cyberpunku 2077. Několikrát odkládaný titul vývojářů z CD Projektu RED dorazí 19. listopadu a díky řadě streamů, videí, rozhovorů a dojmů z preview už mohli fanoušci načerpat spoustu informací. Jednu z věcí, kterou ale vývojáři stále tají, je mapa Night City, kde se bude příběh odehrávat, a i když tu už bylo několik náznaků, nikdy jsme nemohl město vidět celé. Situace se ale před několika hodinami změnila díky úniku fotografií bonusů k fyzické kopii, kterou na Reddit sdílel uživatel s přezdívkou Siriondel. Jeho příspěvek byl z diskuze odstraněn, mapu spolu s několika pohlednicemi se už ale z internetu smazat nepodařilo. Sami se tak můžete podívat na rozmístění jednotlivých distriktů, včetně okolních oblastí Badlands, kam jsme se obrazem mohli podívat například při nedávné prezentaci nových gameplay záběrů.
Z centrálního ostrova je pak možné cestovat třemi směry, tedy na sever, východ a jih, do dalších oblastí jako Heywood, mnohokrát probíraná Pacifica nebo od města oddělený Westbrook.
Stejně jako v případě skutečných metropolí, jednotlivé části města na sebe přirozeně navazují a jsou spojeny menšími oblastmi, v nichž se budou podle předchozích informací přelévat nejrůznější styly a typy obyvatel. Dominantní je centrum města s finanční čtvrtí a širokými bulváry a vistami, kde má i kriminalita svůj styl. Z centrálního ostrova je pak možné cestovat třemi směry, tedy na sever, východ a jih, do dalších oblastí jako Heywood, mnohokrát probíraná Pacifica nebo od města oddělený Westbrook. Síť silnic a dálnic pak naznačuje, že na dopravu po městě bude zřejmě kladen ještě větší důraz, než se zprvu zdálo, byť nepochybujeme o možnosti rychlého cestování jen prostřednictvím loadingu. Současně pak pohled na celkovou mapu vyvolává nutkání srovnávat s jinými hrami, ať už napříkald s GTA nebo Zaklínačem 3.
Na to konto vývojáři už v minulosti vysvětlovali, že ačkoliv bude herní oblast menší nežli v jejich předchozím fantasy opusu, vše bude vyváženo hustotou objektů a dostupných míst, s nimiž se prý Zaklínač 3 nemůže rovnat. Postupně to zmínili quest designér Paweł Sasko, grafička Marthe Jonkers nebo producent Richard Borzymowski, kteří vedle hustoty zmiňovali také vertikalitu Night City, vlastní „světy“ v rámci velkých obytných budov, spoustu aktivit a detailního ztvárnění života všech obyvatel. Jde o prvky, které rozlehlá fantasy hra nemohla z logických důvodů simulovat podobným způsobem a nejbližší náznak přišel v případě Zaklínače 3 za branami Novigradu. Podle dostupných videí a vyřčených informací je ale pravděpodobné, že srovnání obě hry nesnesou a v Cyberpunku 2077 nás čeká úplně jiný zážitek.
Za zmínku rovněž stojí finální potvrzení, že je hra dokončena, jak oznámili vývojáři v průběhu pondělí na svém Twitteru. S tím současně přišlo potvrzení od českého překladatele Filipa Ženíška, že si u něj CD Projekt RED objednal překlad hry stejně jako v případě Zaklínače a nabídku pochopitelně přijal.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Především jsem ale zvědavý na onen proklamovaný důraz na vertikální design a kolika budov se ve výsledku bude týkat. Hra se vyvíjela kromě pc pro současnou generaci konzolí a moc nevěřím tomu, že současný hw dovoluje mít přístupné úplně všechny budovy na mapě a kromě toho naplnit všechna místa smysluplným obsahem by imho zabralo neuvěřitelné množství času. Předpokládám proto, že dostupné budou jen vybrané budovy, ale bude jich více než v posledním gta, ale rád se v listopadu nechám vyvést z omylu:-)
Btw: ty interiéry budou oddělené instance, takže se při vstupu bude loadovat? Tohle mě vždy hrozně štvalo u Falloutů. Hlavně ve čtyřce byly ty loadingy hrozně dlouhé i na SSD.
https://vortex.cz/pruvodce-svetem-cyberpunku-2077-vyjde-i-v-cestine/