Final Fantasy XVI, Square Enix, Podívejte se na 25 minut záběrů z Final Fantasy XVI

Podívejte se na 25 minut záběrů z Final Fantasy XVI

Včerejší State of Play se zaměřil na souboj Eikonů, budování postavy a herní svět Valisteha

Zdroj: Square Enix
14. 4. 2023
Název: Final Fantasy XVI Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 22. 6. 2023

Jak už jsme vás upozorňovali ve středu, společnosti Sony a Square Enix uspořádaly v noci na dnešek další vysílání State of Play, ve kterém se zaměřily na Final Fantasy XVI. Další díl slavné japonské série dorazí i s hlavním hrdinou Clivem Rosfieldem už v červnu a vývojáři chtěli dát hráčům možnost zjistit něco víc o světě Valisthea a blíže představit soubojový systém napojený na Eikony – mýtické postavy známé hráčům Final Fantasy také jako Primalové. To vše v bezmála 25 minutách nových záběrů, které kombinují cutscény i sekvence natočené během vlastního hraní.

Ačkoliv se včerejší přenos stočil k Eikonům až v samém závěru, nemůžeme začít ničím jiným. Sami vývojáři ostatně podtrhli, že souboje těchto bytostí budou jednou z nejzářivějších věcí na celém Final Fantasy XVI a musíme uznat, že si po vizuální i herní stránce dali lidé ze Square Enix opravdu záležet. Viděli jsme hned několik střetnutí, v nichž se objevili Fénix, Ifrít, Garuda, Bahamut nebo Titán. Jak už vývojáři uvedli dříve, žádný ze soubojů by neměl být stejný, a to nejen s ohledem na to, kdo v nich bude bojovat a jaké má schopnosti, ale i v souvislosti s celkovým provedením. Hráči se mohou podle Square Enix těšit na vše od trojrozměrné plošinovky až po zápasnický souboj těžkých vah na rozlehlých bojištích, v nichž užijí nejrůznější skilly a upgrady, získané z předchozích velkých soubojů, navázané na hlavního hrdinu.

Souboje budou probíhat v reálném čase, a co je s odvoláním na předchozí díly série podstatné, hráči do nich vstoupí přímo. Pokud to nebylo až dosud jasné, sami se ujmeme jednotlivých Eikonů a budeme využívat všechny jejich schopnosti, což zní i vypadá velmi lákavě. Součástí těchto soubojů nad rámec nejrůznějších efektů a cutscén je pak i skvělá hudba, další z dominant série Final Fantasy. Je nakonec možná až škoda, že jsme toho mohli vidět tolik, protože soubojů, byť v krátkých útržcích, bylo k vidění opravdu hodně a stále jde o střetnutí s bossy.

Ukázka se nicméně věnovala i rutinnějším soubojům, do kterých budou moci vstupovat i nejrůznější společníci. Půjde o příběhová spojení, která patrně nebudou trvat po celou dobu hry, a co je hlavní, parťáci z řad lidí budou v boji zcela autonomní. Výjimku tvoří vlk Torgal, který se o sebe také bude umět v soubojích postarat, ale zároveň mu bude možné udílet základní rozkazy a mírně ho tím nasměrovat. Samozřejmostí pak bude péče o Torgala, která byla v náznaku rovněž představena. Celkově ale působí i obyčejné souboje dostatečně dynamicky a na pohled hezky, aniž by se výrazně zpronevěřovaly původním myšlenkám a stylu posledních dílů.

Důležitou součástí budování vlastní postavy je samozřejmě i výbava, která se rovněž odráží v tom, jakými velkými souboji si už Clive prošel a co mohl získat nad rámec věci povalujících se volně ve světě.

V ukázce došlo také na odhalení speciální základny, kterou má pod svou správou všem fanouškům série dobře známý Cid. Dobrácký ochránce nabízí hlavnímu hrdinovi FF XVI útočiště, kde se může vybavit před dalšími dobrodružstvími, vylepšit zbraně nebo se více zamyslet nad tím, jak utratí talenty na stromech schopností. Ty se zdají být poměrně komplexní a v několika záběrech bylo možné sledovat, že v podstatě s každým poraženým Eikonem se odemyká jeho vlastní větev, resp. kružnice schopností, k nimž se lze postupem hraní dostat. A protože jich je tolik, vývojáři rovněž nabízí možnost automatického přiřazení všech získaných bodů zkušeností automaticky, zřejmě s ohledem na dosavadní způsob hraní či již odemknuté schopnosti.

Důležitou součástí budování vlastní postavy je samozřejmě i výbava, která se rovněž odráží v tom, jakými velkými souboji si už Clive prošel a co mohl získat nad rámec věci povalujících se volně ve světě. Vývojáři mluví o kombinování několika přístupů ve vztahu k elementům, z nichž pochází jednotliví Eikoni, ovšem na efekty a účinky si zřejmě budeme muset počkat až do vydání hry a vlastního testu. Při něm budeme moci posoudit také rozdíly mezi standardním akčním herním režimem a tím, který se bude soustředit převážně na příběh. Bohužel, nezdá se, že by mělo Final Fantasy XVI jakkoliv širokou nabídku prvků přístupnosti a jediné, co bylo z ukázky vidět, je velikost a četnost vizuálních upozornění týkajících se soubojů.

Pokud se nestane něco neočekávaného, Final Fantasy XVI dorazí 22. 6. exkluzivně na PlayStation 5.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru