Počítač s výkonem PS5 Pro by stál víc, říká Digital Foundry

Počítač s výkonem PS5 Pro by stál víc, říká Digital Foundry

Redaktor renomovaného magazínu přirovnává GPU konzole až k GeForce RTX 4070

Zdroj: Sony
14. 9. 2024

Obratem po odhalení základních specifikací konzole PlayStation 5 Pro a zejména pak její poměrně vysoké ceny, která bude v Česku nastavena na 20 290 Kč, začali hráči vypočítávat, jaký počítač by si byli schopní za takovou částku pořídit. Jejich motivací je samozřejmě snaha názorně dokázat, že si Sony za svoji vylepšenou konzoli žádá až příliš mnoho peněz, reálný stav věcí ale přeci jen může být trochu jiný. Dáme-li stranou úvahy, zda by některé z nabízených sestav v hodnotě 20 tisíc skutečně zvládly hraní v rozlišení 4K a/nebo s ray tracingem, jeden z redaktorů renomovaného magazínu Digital Foundry Richarda Leadbettera posunul debatu úplně jiným směrem. Často zmiňované grafické karty potenciálního PC v ceně PS5 Pro jsou například Radeon RX 6800 nebo GeForce RTX 3060, podle Leadbettera je ale ekvivalentem GPU v PS5 Pro spíše RTX 4070, jejíž cena se pohybuje kolem 15 tisíc korun.

Richard Leadbetter svoji úvahu sdělil redaktorům IGN v rozhovoru, který paradoxně navazoval na článek zmíněného magazínu o tom, že si každý může postavit ekvivalentní počítač k PS5 Pro za shodnou cenu. Dlouholetý redaktor Digital Foundry však uvedl, že by takový počítač stál podle jeho názoru mnohem více a začal přirovnávat GPU k RTX 4070. Zejména z toho důvodu, že PS5 Pro je schopný pokročilého ray tracingu a pomáhá si upscalerem poháněným strojovým učením a umělou inteligencí. Leadbetter podotknul, že tohle neumí žádná grafická karta od společnosti AMD – která současně poskytuje PlayStationu 5 své APU – a právě proto sahá k ekvivalentu od konkurenční Nvidie.

„Včera jsem se díval na Amazon a nejlevnější [z RTX 4070] stojí 540 dolarů. Kromě toho musíte pořídit procesor, základní desku, paměť, zdroj, skříň a 2TB SSD, takže náklady se vyšplhají nahoru,“ vysvětlil Leadbetter. Dodal nicméně, že je férové vyzdvihnout bezplatné online hraní nebo ukládání uložených pozic do cloudu, za které se musí na PlayStationu platit a tuto částku by bylo možné od ceny stejně výkonného PC odečíst s ohledem na počet měsíců či let, kdy by bylo ono PC dostatečně výkonné a hráčem využívané.

Svůj komentář ale nakonec ukončil poukázáním, že podle jeho soudu se o PS5 Pro budou zajímat spíše současní majitelé základní verze PS5, kteří na tom nejsou špatně s penězi a chtějí si dopřát hraní v o trochu větším komfortu. „Tohle je pro mě velmi důležité, a myslím si, že tito lidé už mají knihovnu titulů pro PS4 a PS5. Aby mohli přejít z ekosystému PlayStationu do ekosystému PC, museli by za sebou nechat celou svou knihovnu, kterou mohli hromadit třeba i deset let,“ uzavřel Leadbetter a naznačil tím, že pouhá „stavba“ ekvivalentního počítače na papíře ještě není odrazem reality či scénářů, které by hráči řešili.

Nahlásit chybu v článku

61

Napsat komentář

Další články
Nahoru