Počet hráčů na Steamu trhal o víkendu rekordy

Počet hráčů na Steamu trhal o víkendu rekordy

V jednu chvíli bylo připojených přes 20 milionů lidí. Kodžima radí, čtěte raději knihy

Zdroj: Valve
16. 3. 2020

Vzhledem k opatřením, ke kterým se uchylují vlády jednotlivých států světa v obavách před šířením koronaviru, zůstává najednou velké procento lidí doma. Není proto překvapivé, že značná část z nich tráví svůj čas s videohrami a bylo jen otázkou času, než se tato skutečnost propíše do statistik. Ty přicházejí po víkendu z portálu SteamDB, který sice neoficiálně, ale velmi přesně interpretuje čísla sesbíraná skrze API od Valve a mluví o pokoření historického rekordu v počtu připojených hráčů. V průběhu nedělního odpoledne bylo na Steamu online 20 313 451 lidí, čímž byl o necelé dva miliony překonán rekord z 2. února letošního roku.

Je nicméně zajímavé, že i bez ohledu na obrovský počet připojených odolal již dva roky starý rekord v počtu souběžně hrajících hráčů, který 1. 1. 2018 činil 7,2 milionů; včera přitom hrálo v jednu chvíli o milion hráčů méně. Co se týče konkrétních titulů, nejpopulárnější byl během víkendu Counter-Strike: Global Offensive, který hrálo v sobotní špičce milion hráčů na více než 200 tisíc serverech. I kvůli tomu se na připojení do hry čekalo nezvykle dlouho – tedy i několik minut – protože serverová kapacita byla naplněna a hráči museli stát ve virtuální frontě. O 300 tisíc méně hráčů pak hrálo Dotu 2 a přes 250 tisíc nahánělo své soupeře v PUBG. Pohled na aktuální graf navíc odhaluje, že víkendový provoz pokračuje i se startem nového týdne, když v tuto chvíli hraje přes 3,5 milionů hráčů a o deset milionů víc z nich má přinejmenším spuštěný klient Steamu.

Nikdo z velkých vývojářů či vydavatelů nehlásí, že by mělo dojít na odklad některé z očekávaných velkých her.

Šířící se nákazou koronaviru jsou nicméně zasaženy obě strany videoherního spektra – vedle hráčů tedy i samotní vývojáři, kteří sice nepřestali pracovat na svých projektech, ale posílají své zaměstnance na home office. Své plány v minulém týdnu upřesnily společnosti jako Microsoft, Rockstar, Bungie nebo Electronic Arts a v tiskových zprávách i na sociálních sítích shodně oznámily, že s ohledem na zdraví svých lidí připravily technické řešení pro vzdálenou práci. Zároveň uklidňují hráče, že podpora her bude fungovat i nadále a zatím nikdo z velkých vývojářů či vydavatelů nehlásí, že by mělo dojít na odklad některé z očekávaných velkých her.

Svůj osobitý přístup ke karanténě a práci z domova pak zaujali vývojáři z Kojima Productions, včetně designéra Hidea Kodžimy, který rovněž setrvává doma a apeluje na hráče s poměrně překvapivou výzvou: „Hrát hry, koukat na filmy a televizi, to všechno je fajn. Za sebe bych ale v této situaci doporučil čtení knih. Možná si teď nemůžete jít žádnou knížku koupit, nebo nevíte, co byste si měli přečíst, ale vsadím se, že nějaké máte na poličce doma. Možná i takové, které už znáte, knihy zkrátka čekají na to, až je přečtete.“ Na svém Twitteru se ale uznávaný designér nesetkal s velkým pochopením, a i když se mezi diskutujícími několik čtenářů objevilo, ostatní chtěli většinou tipy na filmy, případně hýřili humorem, že podruhé už příručku o tom, jak tancovat jako ve Fortnite, číst rozhodně nebudou.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru