Playtest umožní zvát hráče do rozpracovaných her

Zájemci mohou na Steamu kliknout na příslušné tlačítko a doufat, že je autor vpustí

Zdroj: Steam
6. 11. 2020

Vývojáři i hráči na Steamu mají k dispozici novou šikovnou funkci, která v budoucnu umožní vyzkoušet například rozpracovaný potenciálně zajímavý titul, aniž by bylo nutné spoléhat se na nejrůznější externí služby rozesílající automaticky klíče a kódy nebo staromódní ruční práci. Steam Playtest dovoluje autorům pozvat zájemce k otestování a hráčům naopak požádat o takový přístup.

Stejně snadné bude playtest zase ukončit, přihlašovací tlačítko pak jednoduše zmizí z produktové stránky titulu a hra lidem z knihovny.

Vývojáři přitom mají pod kontrolou, kolik lidí se k titulu dostane a kdy. Mohou přizvat další hráče, načasovat termín testování i jeho konec. Když zájemce na Steamu klikne u podporované hry na příslušné tlačítko, zařadí se tím do fronty. Autor hry přitom rozhodne kdy a kolik lidí vpustí dovnitř. Stejně snadné bude playtest zase ukončit, přihlašovací tlačítko pak jednoduše zmizí z produktové stránky titulu a hra lidem z knihovny.

Valve ujišťují, že podobně jako u demoverzí je v pozadí celého systému playtest striktně oddělen od vlastnictví dané hry. Nedochází tak k žádným rozporům v seznamech přání a účastníci playtestů nemohou třeba psát recenze na daný titul, jako by si ho zakoupili.

Steam upozorňuje, že nový nástroj je v betě (stejně jako hry, pro které je určen) a není hotový. Kdo ho chce z vývojářů využít už nyní, musí se zatím obrátit přímo na Valve s tím, kdy má playtest proběhnout a jaký je jeho cíl. Až bude novinka dostatečně otestovaná, bude fungovat automaticky a k dispozici má být všem autorům. Playtest je zdarma a není možné na něj nabalit ani žádnou monetizaci. Tím se odlišuje od jiných podobných programů.

Není to náhrada ze early access, dema nebo betaverze

Nejde také o náhradu early accessu, upozorňuje Steam. Tento systém je možné použít ještě před vstupem do programu předběžného přístupu, anebo i během něj. Funkce nevytlačí ani demoverze a klasické betaverze. Steam tým ve Valve prý neustále přemýšlí, jak usnadnit vývojářům spojení se hráči a rozšiřování komunity. Testování nehotových her je podle distribuční platformy efektivní způsob.

Už v tuto chvíli funkci využívá hra Total War: ELYSIUM. Podle některých nepotvrzených zpráv se počátky novinky datují až do roku 2015. Až nyní měl ale možná Steam i v konkurenci Epic Games Storu o důvod víc dotáhnout potenciálně zajímavou a oboustranně prospěšnou funkci do finále.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru