PlayStation 5 už nebude od června ztrátový, tvrdí Sony

PlayStation 5 už nebude od června ztrátový, tvrdí Sony

Výrobní náklady klesají pod cenu konzole. Postupně bude stále ziskovější, říká Jim Ryan

Zdroj: Sony
27. 5. 2021

V rámci soudního sporu mezi společnostmi Epic Games a Apple došlo rovněž na výpovědi zástupců Microsoftu, kteří potvrdili, že ani na jedné generaci konzole Xbox dosud nevydělali jediný dolar. Otevřelo se tím dobře známé téma ztrát v prodejích herních konzolí, resp. nutnosti jejich výrobců každý jeden kus dotovat ze svého, aby mohla být maloobchodní cena konkurenceschopná. V zájmu Microsoftu, Nintenda i Sony poté je, zoptimalizovat výrobu natolik, aby i za přispění snižujících se nákladů došlo k vyrovnání částky, případně obrat v zisk, což se daří Nintendu, Microsoftu očividně vůbec a Sony se to podle nejnovějších vyjádření podaří s PS5 už brzy.

Zdroj: Sony

V rámci prezentace pro investory – odkud vzešla ranní zpráva o pravděpodobném vydání Uncharted 4 na PC – promluvil Jim Ryan a naznačil, že by standardní edice konzole s mechanikou mohla začít Sony konečně vydělávat. Náklady se podle prezidenta Sony Interactive Entertainment už začínají vyrovnávat průměrné velkoobchodní ceně a v červnu by mělo dojít k očekávanému zlomu. „S potěšením mohu říci, že už od příštího měsíce bude PS5 rentabilní. A od té doby předpokládáme, že bude postupně stále ziskovější,“ uvedl Ryan. Dodal také, že prodeje PS5 s mechanikou poměrově významně přesahují zájem o digitální edici bez optické mechaniky a Sony neočekává, že by se tento trend měl v aktuálním finančním období měnit. Dále v životním cyklu pátého PlayStationu ale může podle Ryana dojít k mírnému nárůstu poměru digitální edice, ale ani tak japonská společnost neočekává nic výrazného.

I kdyby na to ale nedošlo, pro Sony by to nemusel být žádný velký problém. Během prezentace totiž zaznělo, že většinu tržeb SIE generuje prodej softwaru, služeb a periferií, přičemž každoročně se nůžky stále více otevírají. Zatímco ve finančním období 2013 – kdy byl uveden PlayStation 4 – byl poměr přibližně 50/50, v uplynulém fiskálním roce je to už 20/80 v neprospěch prodeje hardwaru. Otázkou ale je, jak by čísla vypadala v případě, kdyby neproběhla pandemie koronaviru a nedošlo na akutní nedostatek čipů, resp. samotných konzolí. Na každý pád je to pro Sony a potažmo hráče povzbudivá zpráva – na jedné straně jde o příjem, který se v případě herní divize Sony odrazí zpět do her a na druhé je to příslib, že se v budoucnu můžeme dočkat snížení maloobchodní ceny. Na takové úvahy je ale stále ještě dost brzy a dít se tak s největší pravděpodobností nebude až do uvedení nové revize, případně bude Sony a další výrobci spoléhat na balíčky konzolí s hrami, které cenu udrží na stejné, nebo velmi podobné hladině.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru