Phil Spencer: „Scarlett nebude naše poslední slovo“

Mysleli jste si, že s nástupem cloudových služeb konzolím odzvoní? Dle Spencera určitě ne

15. 6. 2019

Určitě jste si toho také všimli. Sony a Microsoft odhalují první detaily svých nových konzolí a komunita již čile začíná spekulovat o tom, že protentokrát to je už určitě naposledy. Ukazovat přitom mohou prstem na Stadii od Googlu a na další snahy o rozšíření cloudového hraní, nicméně ani tentokrát ještě konzole neřekly své poslední slovo.

O částečné zklidnění situace se postaral sám Phil Spencer z Microsoftu. Ten se v rozhovoru pro magazín Giant Bomb nechal na E3 slyšet, že Project Scarlett nebude tou poslední konzolí od Microsoftu a po Scarlett bude ještě něco následovat. Obecný předpoklad je přitom ten, že Project Scarlett je nejspíše zastřešující termín pro celou jednu generací konzolí, nikoli pro jedno konkrétní zařízení. Z toho důvodu tedy nelze předpokládat ani to, že by další možnou konzolí mohl myslet například pouze novou hardwarovou revizi.

S padající cenou polovodičových disků a s příchodem ray tracingu počítaného v reálném čase by ten mezigenerační skok mohl stát za to.

Phil Spencer mimo jiné vysvětlil, že Microsoft s vydáním nového hardwaru vždy čeká tak dlouho, než technologie dostatečně pokročí. To zní na jednu stranu genericky a víme celkem bezpečně, že to samé dělají i v Sony, nicméně minimálně dnes na tom přeci jen něco bude. S padající cenou polovodičových disků a s příchodem ray tracingu počítaného v reálném čase by ten mezigenerační skok mohl stát za to. Více už mohou napovědět samostatné články věnované novému Xboxu a PlayStationu.

Spencer dále dodává, že z hlediska výkonu byl Xbox One odhadem pětkrát silnější než Xbox 360, což představuje ideální čas na upgrade a Project Scarlett přinese údajně podobný rozdíl. Zde můžeme připomenout, že stále ještě neznáme oficiální hodnoty týkající se grafické karty, a to ani u jedné z konzolí. A již nyní se prý v Microsoftu zamýšlejí nad tím, co bude dál a kdy bude vhodné se posunout zase na novější generaci hardwaru.

A může ta budoucnost být streamovaná? Pravděpodobně ne. Tedy pokud bychom měli dát na Spencera: “Nemyslím, že v té době budu hrát hry, které budou jako ty na Scarlett, streamované a na obrazovce s 60 palci. Mohu se mýlit, ale v práci s xCloud budeme pokračovat.”

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru