Patent odhaluje podobu ovladače od Googlu

Využití by měl najít v Project Stream, detaily se dozvíme na GDC

11. 3. 2019

Pouhý týden nás dělí od zahájení letošního ročníku Game Developers Conference, od kterého si vedle zajímavých přednášek o vývoji her slibujeme i řadu novinek a oznámení. Patřit k nim určitě budou i nové informace ohledně herní cloudové služby od Googlu – Project Stream – o které se začalo spekulovat loni v červnu a už v říjnu byla pro zájemce ve Spojených státech spuštěna betaverze se hrou Assassin‘s Creed Odyssey. Titul, který byl v rámci Project Stream testován, pak jasně poukazuje na to, kdo je cílovou skupinou chystané služby, a proto nikoho nepřekvapuje, že chce Google společně s Project Stream nabídnout i vlastní gamepad. Jeho podoba byla patentována 1. října 2018 a zveřejněna na konci letošního ledna, přichází se základním popisem funkcí a díky fanouškům už vznikly i rendery, které vás ale pravděpodobně nijak neohromí.

Gamepad od Googlu vypadá na první pohled zcela standardně, co se rozmístění tlačítek týče. Namísto nesymetricky umístěných analogových páček jako na ovladači pro Xbox razí tradičnější přístup, přidává klasický křížový ovladač a čtveřici tlačítek na opačné straně. Ovladači pak dominuje velké G-tlačítko, pravděpodobně pro vyvolání asistenta Googlu, doplněné dvojicí servisních tlačítek pro návrat, resp. vyvolání menu a nechybí ani možnost hlasového ovládání. S přihlédnutím k tomu, že Google chce podle vynaložených iniciativ přinést možnost hrát velké plnohodnotné tituly, nechybí samozřejmě ani standardizovaná shoulder tlačítka, stejně jako na gamepadech od Sony či Microsoftu.

K prvnímu zmiňovanému má ale mnohem blíž i co se celkového designu týče, jen „křídla“ se zdají mnohem širší, což rendery od fanoušků ještě zvýrazňují. Gamepad od Googlu tak najednou vypadá jako nepěkná vzpomínka na ovladač pro ne zrovna úspěšnou konzoli Ouya a v komentářích sklízí kritiku. Musíme ale přiznat, že neoficiální 3D model v těchto partiích patentovému nákresu příliš neodpovídá a umíme si klidně představit, že ve skutečnosti budou madla užší a ergonomičtější. Týká se to nakonec i rozložení a velikosti analogových páček, které se na nákresu zdají být blíž a působí o poznání lépe. Na každý pád se ale Google nesnažil o žádnou křečovitou inovaci a ovladač vypadá funkčně, leč naprosto tuctově, rozhodující tak bude kompatibilita se zařízeními a jeho finanční dostupnost.

Jedinou zajímavější informací, vycházející z patentové dokumentace, tak zůstává systém notifikací, u nichž se hráč bude moci rozhodnout, prostřednictvím jakého zařízení na ně zareaguje. Uvážíme-li, že Project Stream by měl být dostupný nejen v prohlížeči na počítači, ale také na mobilech nebo chytrých televizích, je určitě příjemné, vybírat si mezi nimi pomocí samotného gamepadu. Ten by měl navíc umět informovat nejen o pozvánkách do hry, ale také třeba o překročení nejvyššího skóre nebo o doručení zprávy. Další detaily nejen o ovladači, ale hlavně o fungování celé služby, se dozvíme v rámci zmiňované konference GDC, v tomto konkrétním případě je pak prezentace naplánována na 19. března od 19 hodin českého času.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru