Partnerství s Epic Games je pro Shenmue III prokletím

Podporovatelé zřejmě vůbec neobdrží klíče na Steam. Dostat peníze zpět je stále složitější

23. 9. 2019

Už tři dny mohou podporovatelé hry Shenmue III z kampaně na Kickstarteru vyplňovat dotazník, na základě kterého si vyberou finální verzi hry, případně skrze něj mohou požádat o vrácení peněz. Důvodem je již mnohokrát zmiňované partnerství s Epic Games, které mělo za následek změnu dostupnosti PC verze z původního Steamu na exkluzivní Epic Games Store a fanoušci hry si musejí zvolit. Na výběr jsou čtyři možnosti – sáhnout po verzi pro PlayStation 4, akceptovat Epic Games Store, chtít klíč na Steam s vidinou, že si zahrají až za rok a nakonec – když by ani jedna volba nevyhovovala – nechat si poslat výši příspěvku z kampaně zpět. Na rozhodnutí mají hráči čas do 3. října, po kterém bude dotazník uzavřen a vývojáři se pustí do distribuce. Bohužel, ani v tomto případě nejde všechno podle plánu a fanoušci řeší dva problémy – jedním je zjištění, že pokud dříve změnili platformu z PC na PS4, a podotýkáme, že šlo tehdy o jedinou možnost, jak nesplněnou verzi pro Steam kompenzovat, vrácení peněz nyní požadovat nemohou. Tím druhým pak skutečnost, že klíče na Steam zřejmě Ys Net od Valve vůbec nemusí dostat.

„V předchozím updatu o PC verzích jsme uvedli, že pokud si ji hráči zvolí – ať už ve fyzické, či digitální podobě – budou mít možnost požádat o klíč na Steam, který bude dostupný o rok později. Na základě probíhajících vyjednávaní s Valve ale nejsme schopní dostupnost Steam klíčů potvrdit […] a je tu možnost, že klíče k dispozici nebudou. Oznámení ohledně vyjednávání bude zveřejněno v updatech [na Kickstarteru],“ vzkazují vývojáři Shenmue III. Za vzniklou situaci se samozřejmě omlouvají, fanoušci ale rozhodně potěšení nejsou. V komentářích přímo na Kickstarteru vyjadřují své rozčarování, a to nejen kvůli tomuto incidentu. Rovněž se jim nelíbí, že vracení peněz bude probíhat výhradně přes PayPal, který je sice pro vývojáře tou nejjednodušší variantou, jak sjednotit všechny možné způsoby platby, ale opět tím fanoušky nutí do registrací a dalších kroků navíc, bez ohledu na to, že všechny problémy vznikly na straně vývojářů.

Co se týče zablokované možnosti nechat si vrátit, když už konkrétní podporovatel změnil svou požadovanou platformu na PS4, pak už lze zcela otevřeně mluvit o jisté vypočítavosti vývojářů. Možnost změny byla fanouškům nabídnuta v červenci a tzv. refund byl nabídnut jen těm, kdo chtěl svůj příspěvek z Kickstarteru zrušit úplně. Mnozí z hráčů – roky sledující vývoj očekávané hry – tak neučinili a smířili se s možností, že si zahrají na konzoli, nyní je ale situace jiná a na změnu rozhodnutí už není podle vývojářů nárok. Aktuální situaci tak lze chápat jako výsledek špatné komunikace a neférového přístupu v momentě, kdy by si měli vývojáři sypat popel na hlavu, s nastalými okolnostmi už ale zřejmě nikdo nic neudělá. Férové je nicméně dodat, že řada fanoušků nic neřeší, designéru Ju Suzukimu děkuje a těší se nejen na finální verzi hry, ale také na slibované demo, které by mělo být k dispozici v rámci několika dní.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru