Ovladač k Xboxu by mohl dostat adaptivní triggery

Microsoft se ptá, nakolik hráči tento prvek postrádají. K dispozici je už i příslušný patent

Zdroj: Microsoft
6. 1. 2021

Když jsme loni v listopadu shrnovali naše první dojmy z Xboxu Series X, zazněla řada pozitiv zejména na konto výkonu, designu konzole, funkce Quick Resume i ovladače s drobnými vylepšeními oproti předchozímu modelu. Na rozdíl od PlayStationu 5 jsme ale postrádali pocit, že je před námi zařízení nové generace, za což nepochybně mohl kritický nedostatek nových launchových her, ale i maličkosti v podobě identického uživatelského rozhraní. Že jsme nebyli jediní, kdo na nedostatky poukazoval a že nešlo o žádné malichernosti, pak o necelé dva měsíce poté potvrzuje Microsoft, který majitelům obou modelů nového Xboxu rozeslal dotazník s mnoha dotazy ohledně dojmů z používání a právě onoho next-gen pocitu. Co je však zajímavé, dotazník přímo zmiňuje některé funkce PlayStationu a předkládá je dotazovaným jako možnosti, které by v budoucnu mohly být spojeny i s Xboxem.

Microsoft hledá cesty, jak vyrovnat krok s konkurencí a pravděpodobně nepůjde jen o hardware, ale také o softwarové možnosti včetně hlavního rozhraní.

Na dotazník upozornil magazín TechRadar, který přišel i s konkrétními screenshoty jednotlivých částí. V jedné z otázek se Microsoft svých příznivců ptá, zda jsou obeznámeni s funkcemi ovladače k PlayStationu 5 a zda by si je přáli rovněž využívat. Na tomto místě Microsoft pochopitelně myslí adaptivní triggery a haptickou odezvu, které nehodnotí kladně jenom hráči, ale pochvalují si je i samotní vývojáři. A dlužno dodat, při pečlivé implementaci může jít o dramatické vylepšení celého zážitku, například v akčních hrách či plošinovkách. Není proto divu, že Microsoft hledá cesty, jak vyrovnat krok s konkurencí a pravděpodobně nepůjde jen o hardware, ale také o softwarové možnosti včetně v úvodu zmiňovaného rozhraní.

Plánované změny ve fungování ovladače nicméně nemusí být daleko a pouze v rovině úvah. Už před Vánocemi se objevil patent, prostřednictvím něhož si chtěl Microsoft chránit technologii, která se velmi podobá fungování adaptivních triggerů ovladač DualSense. Zajímavé je, že přihláška patentu byla podána už v roce 2017, zveřejněn ale byl až loni v prosinci a je nanejvýš pravděpodobné, že jdou obě zprávy ruku v ruce. Jak je ostatně vidět na nákresech, trigger tehdejšího ovladače k Xboxu One by podléhal síle speciálního motorku, který přes systém ozubených kol či plošek vyvíjí zpětný tlak. Nejde sice o zcela shodné řešení jako v případě Sony, ale výsledný efekt by mohl být podobný.

Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvine a ještě než se objeví komentáře s kritikou zdánlivého plagiátorství, připomínáme, že i Sony si nejrůznější technologie také „půjčuje“ od ostatních. Jmenovitě haptiku od Nintenda nebo vylepšené analogové páčky od Microsoftu. Jinými slovy řečeno, jde o zcela běžný postup a nikdo zřejmě nikomu nic nedluží.

Nahlásit chybu v článku

30

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím