Overwatch 2 nabídne přepracovaný souboj a příběh

Vývojáři na BlizzConu mluvili o změnách v PvP, hrdinech, kampani a představili dvojici map

Zdroj: Blizzard
21. 2. 2021

Už v rychlém souhrnu novinek z letošního BlizzConu jsme poukázali, že se vývojáři navzdory očekávání nevěnovali v rámci úvodního ceremoniálu připravovanému pokračování týmové akce Overwatch. Neznamená to ale, že hra nebyla v programu zastoupena nebo že jsme se nedočkali žádných novinek, byť na jednu z nejdůležitějších stále čekáme – ani po BlizzConu nevíme, kdy Overwatch 2 vyjde. Pojďme proto čekání zkrátit podrobnějším pohledem na představené vlastnosti zmiňované hry, které naznačují zajímavý potenciál a prostor, kam původní hru z roku 2016 posunout.

Začít můžeme u příběhové kampaně, jejíž premisu naznačovaly už dřívější trailery. Hrdinové se musí opět sejít, aby zjistili, kdo stojí za druhým povstání Omnic, což bude hráč sledovat v plejádě misí uvedených i zakončených delšími cutscénami. Vývojáři rovněž slíbili, že všichni hrdinové budou mít dabing a hráči si na začátku každé části příběhu rozhodnou, kterou z nabízených postav vyberou. Co se týče map, řeč se točila kolem Indie, Göteborgu a Toronta – všechny mají být podle lidí z Blizzardu opravdu velké, částečně dynamické a přímo navržené pro kampaň.

Změny v PvP

Bez ohledu na zajímavou možnost, jak těsněji splynout s jednotlivými hrdiny a více se ponořit do pozadí hry, určitě uznáte, že Overwatch definuje multiplayer. Nejinak tomu bude i v případě druhého dílu a vývojáři se pustili do vysvětlování, proč druhý díl vůbec vzniká. První změnou oproti zaběhnutému konceptu je zařazení pasivních schopností pro jednotlivé třídy, takže například support bude mít automatické léčení, zatímco damage bonus k rychlosti pohybu. Vývojáři nicméně stále vyhodnocují vliv na hratelnost a naznačili, že do finále se toho může ještě hodně změnit. Ostatně, pro zpětné posuzování schopností jednotlivých postav byl ustaven speciální tým, který zkouší různé kombinace a hledá tu nejpřijatelnější meta game. Budoucí změny se pak mohou týkat i herních módů, jejichž recyklaci z prvního dílu nepovažuje ředitel vývoje Jeff Kaplan za samozřejmost.

Z úplných novinek představili vývojáři trochu blíže postavu Sojourn, která má podle prvních indicií používat rail gun se schopností pořádně se zavrtat do soupeřových ukazatelů zdraví. Ukázali rovněž záběry z dvojice nových map – Řím a New York – ačkoliv není v tuto chvíli zřejmé, pro jaké módy jsou určeny. Na každý pád nechybí Římu jeho pamětihodnosti a New Yorku pro změnu styl art deco dvacátých let minulého století s prvky sci-fi. Poslední zajímavostí, o níž se mluvilo na BlizzConu, byly tzv. Hero mise – znovuhratelná kooperační dostaveníčka, určená nováčkům, případně těm, kdo kompetitivnímu multiplayeru příliš neholdují. Podstatné však je, že i v Hero missions získáváte pro své hrdiny zkušenosti a tento postup zůstane zachovaný napříč celou hrou.

Na mechanismu postupného vylepšování hrdinů prý vývojáři pracují už několik let a talentové stromy vždy směrují k unikátně pojmenovanému buildu. Odemykatelných úrovní je sedm a zdá se, že některé schopnosti a buildy se napříč hrdiny mixují. I to je pak zřejmě důvod k jejich vizuálním úpravám pro potřeby druhého dílu, což lze sledovat v galerii výše. McCree si například vypěstoval plnovous, Pharah je díky průhlednému vizoru lépe vidět do obličeje a Widowmaker vypadá, jako kdyby se do hry propadla z nějakého kyberpunkového světa.

Jak to celé bude fungovat dohromady, se však bohužel nedozvíme letos, vzhledem k tomu, že Overwatch 2 spolu s Diablem IV podle Activisionu nevyjde dřív než příští rok. A vzhledem k tomu, jak citlivé kompetitivní střílečky jsou, optimalizace všech mechanismů ještě může vývojářům zabrat nějaký čas.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru