Je určitě správné, že Microsoft po letech značného rozkročení mezi řadu aplikací celou herní část Windows unifikuje. Vítáme proto jednotnou aplikaci a rozumíme záměru, proč chce Microsoft představit Game Pass ve velké míře i hráčům na PC. Ostatně, je to cesta i pro lidi, kteří si nejsou zvyklí kupovat hry, případně je ve velkém hrát, aby si je za malý poplatek vyzkoušeli. Z obchodního hlediska jde pro Microsoft o velmi výhodnou věc, může tím získat spoustu nových zákazníků-hráčů. Co se týče fungování xCloudu – tedy streamovaného hraní – v rámci probíhajících testů bylo možné na PC používat xCloud jen v prohlížeči. To se s příchodem Windows 11 změní a streamované hraní bude dostupné i skrze aplikaci, tedy opět snaha vše centralizovat do jednoho „herního HUBu“. Nabídka her, které lze streamovat, však nekopíruje 1:1 nabídku Game Passu, takže bude nepochybně docházet nejen k rozdílům na tomto poli, ale také v ohledu, jaké hry lze tímto způsobem hrát na konzolích – například strategie typu Crusader Kings III svou konzolovou verzi nemají a tudíž je není možné hrát na přes cloud na Xboxu. Tedy, bez ohledu na to, že Crusader Kings III v nabídce xCloudu nejsou vůbec.