Oddworld: Soulstorm, Oddworld Inhabitants, Oddworld: Soulstorm nás zaměstná minimálně na 20 hodin

Oddworld: Soulstorm nás zaměstná na 20 hodin

Reimaginace logické plošinovky Oddworld: Abe's Exoddus je větší, než původně tým chtěl

Zdroj: Oddworld Inhabitants
25. 3. 2021
Název: Oddworld: Soulstorm Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 6. 4. 2021

Vydání hry Oddworld: Soulstorm od studia Oddworld Inhabitants se po dlouhých letech čekání konečně přiblížilo. Reimaginace logické plošinovky Oddworld: Abe’s Exoddus z roku 1998 dorazí na PC, PS4 a PS5 už 6. dubna. A připomínáme, že bude rovnou debutovat v programu PlayStation Plus. Krátce před vydáním magazín Wccftech vyzpovídal hlavního autora hry a Lorne Lanning prozradil o staronovém dobrodružství několik zajímavých informací.

Lorne Lanning prohlásil, že i když se ani tentokrát nevyhnuli nějakému “stříhání”, finální verze bude mít víc hratelnosti i obsahu, než na začátku zamýšleli.

Oddworld: Soulstorm zabere podle vývojářů na první dohrání přibližně 20 hodin, ale pokud někdo loví trofeje a chce maximalizovat všechny úspěchy, bude to prý ještě víc. Původní titul hráče podle statistik na HowLongToBeat.com zaměstnal přibližně na 13 až 15 hodin. Určitě vás tak nepřekvapí informace, že oproti původní vizi novinka značně nabobtnala co do rozsahu. Lorne Lanning prohlásil, že i když se ani tentokrát nevyhnuli nějakému “stříhání”, finální verze bude mít víc hratelnosti i obsahu, než na začátku zamýšleli.

Dlouho si vývoj financovali sami, a tak zabral více času. Původně ani neplánovali zacílit na next-gen. Když se rozhodli spolupracovat se Sony a udělat PS5 verzi, potřebovali opět čas navíc, aby se naučili s novým hardwarem a využili ho. Delší vývojový cyklus jim ale také dovolil vyzkoušet některé novinky a zjistit, co se pro hru hodí. Pokud jde o téma časové exkluzivity, rozhodli se pro ni autoři právě i z důvodu, aby měli k dispozici více prostředků na financování projektu.

Lorne Lanning uvedl, že na PS5 hra poběží v rozlišení 1440p a 60 fps a na PS4 v 1080p a 30 fps. Soulstorm využívá možností technologie Tempest Engine pro 3D audio na PS5 a samozřejmě také na ovladači DualSense pocítíme něco navíc – například zrychlující se tlukot srdce, pokud je Abe v nebezpečí nebo ve stresu. Lanning si ale podobně jako jeho jiní kolegové pochvaluje rovněž rychlé nahrávání díky SSD.

Vývoj Oddworld: Soulstorm byl oznámen už v roce 2016 a původně měl titul vyjít hned rok nato. Má se jednat o nový pohled na původní příběh. Na tomto místě se sluší připomenout, že Oddworld: Abe’s Exoddus vznikl po úspěchu Abe’s Oddysee v šibeničním limitu. Celá hra byla dokončena za pouhých 9 měsíců, což je z dnešního pohledu naprosto neuvěřitelné. Samotní vývojáři vzpomínali, že šlo o brutální deadline. Smyslem Soulstorm je tak rozvinout celou původní vizi, na níž nebylo kdysi dost času.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru