Oculus Quest bude možné od listopadu připojit k PC

Stačí k tomu jen nový program a USB kabel. Chystá se také trackování rukou a prstů

27. 9. 2019

V době, kdy jsme za oceánem testovali The Last of Us Part II, probíhala v San Jose konference společnosti Oculus, která vedle ocenění pro česko-slovenský hit Beat Saber přinesla i skvělou zprávu pro majitele Oculus Quest. Samostatný bezdrátový VR headset se totiž v listopadu dočká nového ovládacího softwaru Oculus Link, prostřednictvím kterého bude možné spárovat zařízení s počítačem a hrát všechny tituly, které jsou kompatibilní s nepřenosným Riftem. K propojení přitom bude stačit jen lepší USB-C kabel, který zvládá podle prvních testů a dojmů svou práci bez viditelných lagů a posíla do Questu mnohem lepší obraz.

“Nevšiml jsem si žádného zpožďování obrazu a po vizuální stránce vypadalo všechno ostřejší, než jak vypadají nativní hry na Questu. Hrál jsem Stormland a bylo to fantastické,” říká redaktor Eurogameru Ian Higton. Na konto zmiňovaného kabelu pak dodává, že použít bude možné buďto chystaný oficiální od Facebooku, který by se měl s cenovkou 80 dolarů objevit na trhu v listopadu, nebo jakýkoliv jiný, jen logicky hrozí, že vše nebude fungovat správně. Higton nicméně naznačil i možnost využít USB-C -> USB-A kabel, což by mohlo být řešením pro ty, jejichž počítače nejsou patřičně vybaveny, potvrzeno to ale v tuto chvíli zatím není. Na každý pád se ale z Oculus Quest může stát ještě žhavější zboží a vstupní brána do světa VR pro zájemce, které dříve odrazovala cena vyšších či tradičnějších modelů. Jen pro pořádek ale dodáváme, že Oculus Rift je možné sehnat levněji než Quest, pozbývá však ony mobilní vlastnosti, které začínají být určujícím faktorem. Na druhou stranu pak Quest sice nabízí vysoké rozlišení 2880 x 1600 bodů, ale obnovovací frekvenci pouhých 72 Hz. Vše má tedy své pro a proti.

Kromě propojení s PC ale přijde Quest také s podorpou trackování rukou a prstů, která vychází z projektu Facebook Reality Lab a pro rozpoznávání lidských částí těla využívá umělou inteligenci i proto, že kamery Questu jsou pouze černobílé. Inženýři ze společnosti Oculus tedy museli systém „naučit“ určovat, co je ruka, případně co jsou prsty, a co je pro změnu objekt v pozadí, což ve výsledku to znamená, že řadu her bude možné ovládat bez ovladačů, neřešit jejich nabití a ještě si v mnoha případech užít přesnější zážitek. Tato funkce bude opět bezplatně zpřístupněna prostřednictvím nového firmwaru na začátku příštího roku, pevné datum uvedení ale zatím nemá.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru