Letošní QuakeCon je u konce a dle očekávání byl opět bohatý na oznámení a novinky týkající se série Doom. Došlo na představení a rovnou i vydání kompilace Doom + Doom II, klasický Doom pro SNES vyjde v rozšířené verzi, Doom Eternal obdržel podporu modifikací a chystá se kolekce Doom Anthology, jak jsme přehledně shrnuli v našem dalším článku. Ovšem ne jen starým Doomem je člověk živ, tudíž někteří vyhlíželi i nějaké novinky týkající se v červnu oznámené hry Doom: The Dark Ages, která má vyjít příští rok. Oficiálně se tak nestalo, ovšem mimo kamery a přenos z akce byl údajně prezentován i 10minutový gameplay z této nadcházející středověké akce.
Informace o ukázce se objevily například na discordovém serveru Doomworld, odkud se rozšířily na Reddit, o svých dojmech pak na YouTube ve videu mluvil i youtuber DreamcastGuy nebo youtuberka Lavaniel. Účastníci se nicméně shodují v tom, co viděli, a podělili se o to s ostatními. Z jejich poznatků se tak dozvídáme, že byly k vidění nové zbraně doplňující ty ukázané již v představovacím traileru. Můžeme se tedy těšit na poměrně klasickou jednušku, tedy jednohlavňovou brokovnici, ale také dvouhlavňovou plazmovou brokovnici nebo pušku, k nimž se nicméně přidávají i zbraně na blízko v podobě cepu, palcátu, hřebíkovací pistole a samotných pěstí. Útoky cepem budou generovat další munici, zatímco pěsti nabíjejí řetězový blesk a nastřelovací hřebíkovací pistolí lze nepřátele přišpendlit ke zdi. Vychytávka palcátu k vidění zatím nebyla. K vidění bylo znovu i házení motorovkového štítu, který je schopen po zásahu nepřítele dále působit poškození, novinkou však je jeho využití při rychlém pohybu po mapě. A samozřejmě jím lze odrážet útoky, jak by se od štítu očekávalo.
Útoky cepem budou generovat další munici, zatímco pěsti nabíjejí řetězový blesk a nastřelovací hřebíkovací pistolí lze nepřátele přišpendlit ke zdi.
Systém tzv. Glory Kills, tedy dokončovacích manévrů a dorážení nepřátel, měl být přepracován. Nyní nemá spoléhat na speciální animace a skomírající nepřátelé jsou nyní označeni fialovými kruhy či „svatozářemi“ a lze je dorazit dle sebe a vlastní volby zbraně. Potkáme nové démony, pekelné rytíře i mnohem větší impy a mnoho dalších potvor. Svět a mapa by měly být větší a komplexnější, zároveň méně vertikální než Doom Eternal, přičemž i skákání působí nyní jinak, respektive je „těžší“. Jeden z účastníků ho přirovnal k využívání Power Armor ve Falloutu 4, část mapy mu level designem a dojmem Marsu připomínala Doom z roku 2016. K vidění byla i jízda na drakovi, z něhož je možné ohněm útočit na démony i vesmírné lodě, zároveň se nezdá, že by byl drak pouze jednorázovou záležitostí, ale působí jako důležitá součást hry, stejně tak Atlan. Ten má dokonce vlastní rozhraní s HUD a též může provádět Glory Kills, mechy podle všeho využijeme ve vícero částech hry.
Reakce ostatních fanoušků jsou na tyto novinky zatím dobré, ačkoli nejlepší samozřejmě bude si udělat vlastní názor, a ne jen z takto zprostředkovaných dojmů. Zatím však není známo, kdy má id Software v plánu Doom: The Dark Ages znovu ukázat i veřejně.
Mě to připomnělo FPS Painkiller a to mě bavilo. Hlavně, že už tam nebude nějaký skákání jak v hopsačkách. Kazilo mi to hru. Podle vašich výrazů už budu boomer
Jumping puzzly a obecně vertikalitu v Doom Eternalu jsem miloval a překvapuje mě, kolika lidem vadila. Tak mě mrzí že v Dark Ages už to nebude. Zároveň jsem zvědav, jak dobře sednou otevřenější mapy Doomu.. jestli se to bude třeba bude podobat Serious Samovi, tak by to mohlo byt fajn.
Mě skákání Dooma Ethernal trochu kazilo.. A ke konci už mě neustálé „arény“ vlastně trochu nudili.. Ale celkově byly oba poslední Doomy velmi dobré hry.
V poslední době mě nejvíc bavil Dusk – pecka střelba, mapy, skvělý soundtrack a s HD packem i pěkná grafika (byť furt retro)
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
V poslední době mě nejvíc bavil Dusk – pecka střelba, mapy, skvělý soundtrack a s HD packem i pěkná grafika (byť furt retro)