Cyberpunk 2077, CD Projekt, O vrácení peněz za Cyberpunk žádalo u CDP jen 30 000 lidí

O vrácení peněz za Cyberpunk žádalo u CDP jen 30 000 lidí

Statistiky refundů z obchodů ale zveřejněny nebyly. Hry se loni prodalo 14 mil. kusů

Zdroj: CD Projekt RED
23. 4. 2021
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Už na konci minulého týdne se společnost CD Projekt pochlubila v té době ještě auditem nepotvrzenými finančními výsledky za rok 2020 a oznámila tak historický rekord v příjmech i zisku. Včera v podvečer pak byla čísla stvrzena oficiální tiskovou zprávou o finančních výsledcích a my tak můžeme potvrdit, že si CD Projekt přišel po odečtení všech svých nákladů na v přepočtu více než 6 miliard korun. Finanční zpráva nicméně byla doplněna řadou dalších detailů, které pomáhají lépe nahlédnout na situaci kolem Cyberpunku 2077 a vysvětlit, že reálný stav věci – tedy nepříliš kladně přijatá hra s mnoha technickými problémy – nemusí s finanční stránkou vůbec souviset. Co je zřejmě nejdůležitější, CD Projekt dokázal jen v prvním měsíci od uvedení prodat přes 13,7 milionů kopií Cyberpunku 2077, a to navzdory vlně kritiky ze strany hráčů a jejich žádostem o vrácení peněz.

Vrátíme-li čas o několik měsíců nazpět, zdálo se, že kvůli přání zklamaných hráčů vrátit koupenou hru a požadovat své peníze zpět přijde CD Projekt o značnou část očekávaných příjmů. Faktem ale je, že v rámci programu Help Me Refund odbavili vývojáři pouze 30 000 žádostí, na kterých společnost přišla o přibližně 47 milionů korun. V porovnání s počtem celkově prodaných kusů tak jde jen o zlomek, který – opět – příliš neodpovídá stavu, jenž panoval na sociálních sítích. Bylo by však příliš zkratkovité uzavřít celou situaci kolem refundů konstatováním, že o nic velkého nešlo, protože zmiňovaný počet 30 000 žádostí skutečně reflektuje pouze stav interního mechanismu CD Projektu, který mohli využít hráči v případech, kdy nebyli schopní zejména v kamenných prodejnách hru vrátit. Můžeme nicméně pouze spekulovat, kolik žádostí o vrácení peněz přišlo provozovatelům digitálních obchodů, ať už je řeč o Microsoft Storu, PlayStation Storu, Epic Games Storu, Steamu a dalších.

Mnoho lidských i finančních zdrojů je podle finančního ředitele Piotra Nielubowicze vynaloženo na přípravu next-gen upgradů jak Cyberpunku, tak třetího Zaklínače.

V rámci rozpravy s investory nad finančními výsledky pak padlo i několik dotazů na současný technický stav hry, její budoucí vylepšování a také na dění ve studiu CD Projekt RED. Finanční ředitel Piotr Nielubowicz uvedl, že přibližně pětina celého vývojářského týmu se momentálně soustředí na opravování Cyberpunku 2077, což se zřejmě promítne do nákladů v roce 2021. Mnoho lidských i finančních zdrojů je pak podle Nielubowicze vynaloženo pro přípravu next-gen upgradů jak Cyberpunku, tak třetího Zaklínače a vývojáři věří, že jejich vydání pomůže zlepšit celkovou náladu mezi hráči ve vnímání CD Projektu a jejich her. „Věřím, že next-gen verze [Cyberpunku 2077] vyjde letos a bude mít významný dopad na prodeje i obecnou atmosféru kolem hry. Neplánujeme veřejné beta testování, ale pracujeme s externími pracovníky, kteří budou [upgrade] testovat, jak bude třeba,“ uvedl pak CEO společnosti Adam Kiciński.

Za jedinou strategii, jak se dostat ze vzniklých problémů, považuje prezident CD Projektu pracovat na hře a jejím budoucím obsahu, aby se zlepšil celkový herní zážitek. Jak dlouho bude Cyberpunku 2077 ve fázi opravování, má ve smyslu času i financí podléhat potřebám a neexistuje prý žádné datum, po kterém by se už vývojáři nemohli či nechtěli hře věnovat. Jde v podstatě o zopakování dřívějších slov, že se se hrou neloučí a budou na ní usilovně pracovat, aby se alespoň přiblížila tomu, jak v obchodech a na trhu obecně působil v letech po vydání Zaklínač 3.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru