Nvidia představila nový systém pro vylepšování obrazu

Funkce DLDSR by neměla mít dopad na výkon. Uvedena bude už na konci tohoto týdne

Zdroj: Bethesda
12. 1. 2022

Pokud jste si zvykli používat funkci DLSS, která se za pomoci umělé inteligence stará o zvýšení rozlišení obrazu renderovaného v nižší kvalitě, pak by vás mohla zaujmout i nová technologie DLDSR. Jde opět o funkci, kterou společnost Nvidia nabízí majitelům karet řady RTX a opět jde o zkvalitnění obrazu za pomoci umělé inteligence. V případě DLDSR ale nejde o dopočítávání obrazu do vyššího rozlišení, ale naopak o vylepšení celého zážitku z grafiky tím, že se scéna renderuje ve vyšším rozlišení, které má být následně bez dopadu na výkon zmenšeno na cílové rozlišení displeje.

Funkce by měla být dostupná od tohoto pátku a Nvidia přirozeně poskytla několik demonstračních obrázků, které mají sílu DLDSR podtrhnout. Jako ukázková hra bylo zvoleno Prey od vývojářů z Arkane, které Nvidia představuje ve třech porovnávacích scénách. První nativní záběr na hru v rozlišení 1080p přináší uspokojivý, leč v porovnání s aplikovaným DSR a DLDSR méně ostrý obraz, ovšem při zachování 145 fps na testovací sestavě. Při zapnutém DSR 4X, při kterém se obraz renderovaný ze 4K snižuje na 1080p, došlo ke snížení frekvence snímků na hodnotu 108 fps, ale například nápis na krabici Petersons je ostřejší. Výsledek při zapnutém DLDSR 2.25X, při kterém se snižuje rozlišení z 1620p na zmiňovaných 1080p, ale skutečně působí nejostřeji, a co je nejdůležitější, pokles frekvence snímků je oproti nativně renderovanému obrazu jen minimální – 143 fps.

Zdroj: Nvidia

Jak vysvětluje Nvidia, nová technologie vyžaduje méně vstupních pixelů, takže se DLDSR může v kvalitě srovnávat s DSR, případně jej ještě překonat, ovšem bez dopadu na celkový výkon hry. Pochopitelně se ale bavíme o použití na RTX kartách, vycházejících z architektury jader Tensor. Vše se totiž dohromady skládá z dalších dílčích funkcí, které nejsou na starších grafických kartách dostupné, včetně ray tracingu. Konkrétně jde o SSRTGI (Screen Space Ray Traced Global Illumantion), což je defacto ray tracingový reshade filtr, vylepšující osvětlení i stíny. Výsledným efektem jsou měkčí přechody a pocit hloubky, který v příslušných hrách může umocňovat realismus celkového zpracování. Do hry ovšem vstupuje také SSAO, která dále pracuje se stíny a dynamická hloubka ostrosti zaručující filmovější zážitek.

Nastavení DLDSR na příslušných grafických kartách probíhá přímo v ovládacím centru a lze jej zapnout plošně – není tedy potřeba, aby vývojáři konkrétních titulů cokoliv upravovali. Nvidia v závěru popisu nové funkce pak činí prohlášení, které může působit lákavě, ale zároveň trochu ošemetně. Mluví totiž o tom, že DLDSR otevírá cestu k remasterování klasických her, jako je právě Prey. Dáme-li stranou, že hra od Arkane vyšla v roce 2017 a označení „klasická“ může být velmi sporné, právě ono automatické remasterování nemusí zcela naplňovat podstatu procesu, který za vylepšováním grafiky ve starších titulech stojí. O všem ostatním ale rozhodne až vlastní zkušenost a testování.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím