Nvidia chce do starých her přidávat RTX efekty

Nvidia chce do starých her přidávat RTX efekty

O práci se postará interní studio Lighstpeed. Smyslem je navázat na úspěch Quake II RTX

14. 10. 2019

Pokud zapátráte v paměti, možná si vzpomenete na květnovou zprávu o plánech společnosti Nvidia přidat do druhého dílu legendární střílečky Quake RTX efekty. Lidé z Nvidie tím oficiální cestou navázali na práci německého nadšence Christopha Schieda, který už v lednu letošního roku koketoval s path-tracingem a vydal speciální verzi zmiňované hry. Nešlo ji sice označit za remaster v pravém slova smyslu – textury nebo modely zůstaly stejné – hra ale skutečně působila úplně jiným dojmem a stejného výsledku posléze docílila i Nvidia. I přes to, že Quake II RTX má doslova krvavé nároky, se navíc Nvidia v úspěšném projektu zhlédla a hodlá ve své iniciativě pokračovat, nově však prostřednictvím studia Lightspeed, které bylo založeno v roce 2015, ale dosud se věnovalo jen remasterům starších her pro Android.

Informace pochází z inzerátu, který se objevil na stránkách Nvidie a všimlo si ho hned několik zahraničních webů v čele s DSOGaming. Technologický gigant v něm uvádí, že rozjíždí speciální program na remasterování starých her, kterým chce vdechnout nový život, ovšem při zachování hratelnosti, která z těchto titulů udělala legendy. „NVIDIA Lightspeed Studios započne svou práci na titulu, který všichni znají a milují, ale na tomto místě o něm nemůžeme mluvit. Budujeme tým talentovaných a oddaných vývojářů, kteří by se k nám byli ochotní rychle připojit,“ píše se v inzerátu. Konkrétně pak lidé z Lightspeed Studios hledají producenta, který by měl na starost nový tým a vedení projektu s tím, že jde o inzerát vypsaný až po vydání Quake 2, takže by onou známou a milovanou hrou mělo skutečně být něco nového.

Výsledkem by tak mohly být skutečně vylepšené hry, které nejsou jen demonstrací aktuálních možností – navíc značně omezených vstupní cenou příslušného hardwaru – ale funkční a smysluplné.

Pořád se ale zdráháme označit hry doplněné o RTX efekty za skutečné remastery, jako tomu bylo v případě předchozího pokusu. Ačkoliv byla do hry přidána nová technologie globálního osvětlení a s ním spojené líbivé grafické efekty, všechno ostatní zůstalo při starém. Na druhou stranu ale může vyčlenění samostatného studia znamenat zájem spolupracovat s původními autory vybraných her a podívat se na zoubek právě i modelům a texturám. Výsledkem by tak mohly být skutečně vylepšené hry, které nejsou jen demonstrací aktuálních možností – navíc značně omezených vstupní cenou příslušného hardwaru – ale funkční a smysluplné. V tuto chvíli ale bohužel nevíme o plánech Nvidie víc a pouze čas a akceschopnost Lightspeed rozhodne, jestli z ambiciózního plánu vykoukne i reálný výsledek. Na každý pád je ale jisté, že všechny přednosti, které s sebou RTX přináší, budou ve starých hrách zřetelně viditelné a technologii možná prodají lépe než moderní tituly. Jak jste si totiž určitě stačili všimnout sami, rozdíly jsou mnohdy jen nepatrné a vývojáři se navíc snaží nedostatky maskovat, aby jedna část hráčů té druhé příliš nezáviděla.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru