Nový Xbox žádnou velkou hru nepotřebuje, říká Spencer

Nový Xbox žádnou velkou hru nepotřebuje, říká Spencer

Pokud se konzole v první vlně vyprodají, na seznamu prvních her podle šéfa Xboxu nezáleží

Zdroj: Microsoft
11. 11. 2020

Včerejším zahájením prodeje konzolí Xbox Series S a X odstartoval Microsoft novou generaci hraní. Ačkoliv ještě čekáme, až do redakce dorazí menší Series S, abychom ho mohli podrobit všeobecnému testu, dojmy z vlajkové konzole jsme vám přinesli minulý týden a vlastnostmi i výkonem jsme byli potěšeni. Kvůli absenci výrazného launchového titulu nicméně chybí pomyslný wow moment, který by jasně demonstroval nastalý pokrok a možná i přinutil váhavé hráče ke koupi. Šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer si to ale nemyslí a v rozhovoru pro magazín Shacknews uvedl, že na seznamu startovních her nezáleží. Svůj postoj opírá o skutečnost, že konzole Microsoftu i Sony se v podstatě obratem vyprodaly a vítězem se podle něj stane ten, kdo dokáže ve zbylých týdnech roku vyrobit více nových kusů, které by našly další majitele.

Pohledem Phila Spencera nebudou hry určující pro to, kolik se nakonec prodá konzolí a nebude na to mít vliv ani konkurence nebo chybějící Halo.

„Vím, že máte nutkání psát články ve stylu – Launchové hry pro Xbox versus launchové hry pro PlayStation – ale pokud se obě konzole vyprodají, nejsem si úplně jistý, jestli má takový seznam her dopad na něco jiného, než je případné číslo v nějaké recenzi,“ řekl Phil Spencer. Vysvětlil, že jeho pohledem nebudou hry určující pro to, kolik se nakonec prodá konzolí a nebude na to mít vliv ani konkurence nebo chybějící Halo. „Vše bude závislé na tom, kolik vyrobíme konzolí,“ dodává šéf Xboxu. Vrací se však k nešťastnému incidentu kolem zmiňovného Halo Infinite, které mělo doprovodit nový Xbox na trh, ale nakonec došlo na posun vydání až na příští rok. Podle Spencera by však přítomnost Halo měla vliv jen na vnímání značky Xbox a případně by ovlivnila náladu hráčů, což však ale není pro Microsoft kritické. Osobně pak ale Phil Spencer potvrdil, že by měl Halo Inifnite na den uvedení nového Xboxu moc rád, nakonec ale měla rozhodnout snaha o zaručení bezpečí a zdraví celého vývojářského týmu ve 343 Industries.

Vzhledem k tomu, že otázka byla postavena tak, nakolik může Game Pass vyvážit skutečnost, že se Xbox Series S a X nemůže pochlubit žádným „system sellerem“, Spencer pouze dodal, že to v Microsoftu vnímají jako spojené nádoby. Ve skutečnosti tak podle šéfa herní divize startuje nová éra Xboxu za doprovodu tisíce her ve zpětné kompatibilitě a stovek právě v Game Passu. Situace je proto dle Spencera lepší, než když vyšel Xbox One, který sice měl hry jako Ryse: Son of Rome, Killer Instinct nebo Lococycle, ale dosavadní hráči na Xboxu 360 za sebou museli spálit mosty. „Tenhle svět je lepší, dá se v něm lépe navázat a hráči mají spoustu titulů ke hraní,“ uzavírá Spencer.

V rozhovoru dojde i na otázku kolem pojmenování nového Xboxu a případné zmatení zákazníků, kteří nebudou vědět, jaký Xbox vlastně kupují, bavíme-li se například o rodičích nebo jiných nezasvěcených lidí. Filosofie Microsoftu prý ale byla do detailu promyšlena a za nejdůležitější faktor při rozhodování, jakou konzoli z obchodu odnést, vidí Spencer cenovku. „Když někdo šel 10. listopadu do obchodu, s největší pravděpodobností tam narazí na tři Xboxy. Uvidíte Xbox Series X za cenu 499 dolarů, uvidíte Xbox Series S za cenu 299 dolarů a pravděpodobně zahlédnete také Xbox One S s ještě nižší cenovkou,“ vyjmenovává Spencer a připomíná, že Xbox One X se už nevyrábí, a pokud je někde k dostání, pak jde jen o výprodej skladových zásob.

Nahlásit chybu v článku

33

Napsat komentář

Další články
Nahoru