Nový ovladač pro PSVR se inspiruje u Valve Index

Sony si patentovala zařízení, které bude přesnější a napevno spojené s rukou hráče

20. 2. 2020

Není tajemstvím, že se v budoucnu dočkáme druhé generace PlayStation VR. Řešení virtuální reality od Sony je ve své aktuální verzi velmi populární, prodalo se jej už přes pět milionů kusů a těží zejména z dostupných her i možnosti provozovat jej za pomocí PlayStationu 4. Daň v podobě slabší technické výbavy tak hráči ochotně přijímají, a pokud se podaří do další generace odstranit kabely a zvýšit rozlišení, PlayStation VR může své postavení udržet.

Z oficiálních prohlášení nicméně vyplynulo, že PSVR 2 nepřijde na trh s uvedením nové konzole a je tudíž možné očekávat jeho příchod nejdříve v roce 2021, ale pravděpodobněji ještě o fous déle, už dnes se ale můžeme podívat, jak by mohl vypadat inovovaný ovladač. Sony si totiž patentovala zařízení, které nápadně připomíná ovladače Valve Index, které umí perfektně navodit pocit uchopování věcí ve VR prostoru a budou pravděpodobně určovat budoucí trendy.

Patentu „ovládacího zařízení“ si všimli redaktoři portálu UploadVR a jde o novinku, která byla zveřejněna teprve 13. února. Registrátorem je japonská centrála Sony a kromě popisu jsou k dispozici i potřebné nákresy. Ty na první pohled mění dosavadní podobu ovladačů Move, ale i modernějších řešení konkurenčních VR headsetů. Ve spojitosti s Valve Index se totiž nově patentovaný ovladač pevně uchycuje v dlani hráče a za pomoci snímačů dokáže trackovat jednotivé prsty. Odpadá přitom nutnost ovladač skutečně držet, což přispívá sugesci zážitku a hráče v ničem nelimituje.

Nikde navíc není psáno, že přesně takhle bude nový ovladač PSVR 2 vypadat nebo že se vůbec druhé generace VR headsetu týká, dalo by se však předpokládat, že Sony bude chtít lehce neutěšenou situaci kolem ovládání své virtuální reality vyřešit trochu lépe.

Jak se nicméně uvádí v doprovodné dokumentaci (strojově přeloženo z japonštiny do angličtiny), je nutné vyvarovat se problémům spojeným s rozdílnými velikostmi rukou jednotlivých hráčů. I proto by neměl mít elektrostatický, či infračervený senzor třetího až pátého prstu žádný pevný bod, ale snímat po celé délce v závislosti na zmiňované velikosti rukou a upevnění pomocí stahovacího pásku. Palec a ukazováček, který by měl spočívat na tlačítku „spouště“, bude dopočítáván automaticky v závislosti na pohybu ostatních prstů.

Co se týče dalších tlačítek, palec by měl v první řadě dosáhnout na analogovou páčku, která stávajícím ovladačům Move chybí a je značným hendikepem. K dispozici by pak měla být i standardní PS tlačítka, případně směrový kříž, ale na tomto místě už spíše spekulujeme. Nikde navíc není psáno, že přesně takhle bude nový ovladač PSVR 2 vypadat nebo že se vůbec druhé generace VR headsetu týká, dalo by se však předpokládat, že Sony bude chtít lehce neutěšenou situaci kolem ovládání své virtuální reality vyřešit trochu lépe. Přeci jen, používat přes deset let starou technologii, která původně vznikla pro pohybové ovládání standardních, tedy ne-VR her, je přeci jen mírná kuriozita…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru