God of War, Sony Interactive Entertainment, God of War

Nové záběry z God of War

Novinky o souboji v God of War

20. 3. 2018
Název: God of War Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 20. 4. 2018

Ačkoliv nás teprve čekají velké březnové hity, vyhlížíme do budoucnosti s novými informacemi o God of War. Legendární playstationové sérii, která se po několikaleté pauze vrací, aby sama sebe restartovala a přinesla nový zážitek s lehkými ozvěnami minulosti. Dnes se podíváme na všechny detaily o unikátním soubojovém systému.

Jak už jste určitě zaznamenali, oproti předchozím dílům mění aktuální God of War perspektivu směrem k modernímu pojetí thrid person akcí tak, jak známe například z Horizon: Zero Dawn nebo Zaklínače. Na druhou stranu ale hra zůstává věrná svému původnímu hack-n-slash zaměření a je proto v porovnání s těmito tituly mnohem intenzivnější a hlavního hrdinu Kratose společně s jeho nepřáteli budete sledovat z těsné blízkosti. S tím se samozřejmě pojí veškerá charakteristika soubojů, v nichž navíc můžete počítat i s pomocí Kratova syna Atrea. K němu ale později.

Teď se zaměřme na hlavní a v podstatě jedinou zbraň, kterou je tahle mocná sekera. Kratos ji bude využívat od začátku do konce a v momentech, kdy ji nebude mít doslova při ruce, se pustí do nepřátel holými pěstmi. Právě na odhazování sekery a jejím následným přivoláváním zpět do rukou hlavního hrdiny, je postaven nejen celý souboj, ale také řada logických a prostorových hádanek, sloužících pro obligátní změnu tempa a drobné vydechnutí. Mnohem častěji, než k řešení těchto puzzlů, ji ale skutečně budete využívat pro kosení nejrůznějších monster a nutno podotknout, že se vše po kratším zkoumání jeví mnohem komplexněji, než se může z několika vteřin videa zdát.

Odhození sekery je totiž zcela na hráči, stejně jako její přivolání. Navíc, pokud se během svého letu zasekne do standardního nepřítele, doslova ho zmrazí na místě a nechá ho tam do chvíle, než se Kratos rozhodne přitáhnout sekeru zpět. Už to samo o sobě je hodně zajímavým taktickým prvkem, který se dá navíc propojit s tím, že sekera vždy letí zpět ke Kratovi tou nejkratší cestou, čili pokud se vám podaří do její budoucí dráhy zpět dostat víc nepřátel, schytají samozřejmě nepříjemný zásah. Sekeru je navíc možné v průběhu hry postupně vylepšovat, a to u kováře Broka – trpaslíka s modrou kůží, který vylepšování doprovází svéráznými hláškami. Vedle upgradu sekery bude samozřejmě k dispozici i lepší výstroj, je však otázkou, zda hráči budou chtít hlavnímu hrdinovi nasadit zbroj s přihlédnutím k tomu, jak ikonický je jeho zjev bez ní. A na tomto místě si určitě všimněte spousty detailů, zejména v Kratově oblečení, kde pod severskými doplňky prosvítá původní rudá suknice, nebo chrániče na rukou, které Kratos nosil kvůli svým pověstným řetězům.

Malý pomocník přijde vhod

Co se týče nepřátel, vývojáři dosud představili jejich základní verzi v podobě jakýchsi nemrtvých lesních zombií, rozhodně ale nešetří ani speciálními, přerostlými verzemi a logicky ani obřími bossy. Jejich inteligence je standardní a plně v mezích hack-n-slash žánru. Zástupy oněch lesních zombií tu tedy nejsou proto, abyste nad nimi vyzráli takticky, ale kladou před vás výzvu skrze své množství. V přímém kontrastu pak stojí souboje s bossy, kde se logicky nabízí srovnání s hrami od studia From Software. Vývojáři God of War ale otevřeně přiznali, že se hrami ze série Dark Souls sice hodně inspirovali, ale nehodlají je vykrást do té míry, aby se o jejich hře dalo mluvit o konkurenci tak specifických her. Určitě ale budete muset v bojích s bossy přemýšlet a hlavně do nich zapojovat již zmíněného Atrea. Ten plní roli učence, ač se to může zdát jakkoliv zvláštní, protože na rozdíl od Krata umí číst severské runy a posouvá příběh vpřed čtením pokynů a luštěním hádanek. V boji se pak ohání lukem a vy jej buďto můžete nechat dělat, co se mu zlíbí, anebo ho přímo ovládat pokynem ke střelbě. Atreus má nicméně omezený počet šípů, po jejichž vystřílení potřebuje chvíli času na to, aby je sesbíral a mohl pomáhat dál. Tyto šípy se neničí a jde tak pouze o maskovanou cooldown mechaniku, což nám ale upřímně zas až tolik nevadí. Atreus navíc svým přičiněním odlákává pozornost a otevírá tak Kratovi možnost zaútočit efektivněji.

Konkrétně se pak souboj ovládá L1 a L2 tlačítky, na které je namapován lehký, resp. těžký výpad. Velmi rychle ale do hry přibývají speciální dokončovací komba, vyvolávané L3 tlačítkem v momentě, kdy stojí Kratos v kýžené vzdálenosti i úhlu od přiměřeně zraněného nepřítele. Systém počítá i s nutností blokovat či vykrývat rány protivníků a spojovat vaše povedené pokusy s překvapivými a zdrcujícími protiútoky. Později pak přijde ke slovu i runová magie, pomocí které získává Kratos další výhody v kombinaci se stále narůstajícím ukazatelem naštvání. Záměr vývojářů tedy je, učinit z boje intenzivní podívanou a dát hráči pocit, že sekera má svou vlastní váhu a údery pomocí ní vedené mají očekávaný dopad.

Celkově tedy můžeme bez jakýchkoliv pochybností prohlásit, že God of War vypadá opravdu skvěle. Hraní působí přirozeným dojmem, boj je náležitě uspokojivý i pestrý zároveň a jsme samozřejmě rádi i za to, že Kratos konečně dospěl. Pokud jste tedy měli dosud nějaké pochybnosti, že hlavní náplň hry bude kostrbatá a nepřirozená, báli jste se naprosto zbytečně.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru