Fallout 76, Bethesda Softworks, Nové NPC ve Falloutu 76 okrádají hráče

Nové NPC ve Falloutu 76 okrádají hráče

Fanoušci dostali více reality, než žádali. Ve hře bují krádeže. Kdo zemře, může přijít o výbavu

Zdroj: Bethesda Softworks
22. 4. 2020
Název: Fallout 76 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 14. 11. 2018

Rozšíření Wastelanders přidalo do on-line hry Fallout 76 tolik žádané NPC. Jak se ale ukázalo, s nimi se objevil nový nečekaný problém, a sice kriminalita. Některé počítačem ovládané postavy totiž okrádají hráče, konkrétně ty mrtvé. Fanoušci, kteří volali po živějším a uvěřitelnějším světě, se tak možná dočkali více “reality”, než by jim bylo milé. Hráči na Redditu hlásí, že po úmrtí zjistili, že jim jejich NPC společník sebral výbavu. Mrtvolu bez váhání připraví o zbraně i munici.

Jakmile jednou vaše zbraň i s municí padne do rukou NPC, začne ji používat a nevrátí vám ji. NPC navíc během mise nemůže zemřít tak jako hráč, abyste mohli postavě oplatit stejnou mincí.

Vzhledem k tomu, jak si hráči v podobných titulech cení svých virtuálních věcí, určitě chápete, proč je to problém. O raritní kousek nechcete přijít kvůli chybě. Zatím ke krádeži dochází zdánlivě nahodile, NPC se neobohatí na váš úkor pokaždé, do některých akcí se ale zřejmě není radno vypravit s tím nejlepším, co máte v inventáři. Týkat se to má třeba eventů Riding Shotgun nebo Radiation Rumble.

Vtip je v tom, že jakmile jednou vaše zbraň i s municí padne do rukou NPC, začne ji používat a nevrátí vám ji. Podobným způsobem by přitom neměli okrást vaši mrtvolu ani ostatní živí hráči. I když se vlastně postavy ovládané umělou inteligencí chovají docela logicky, problém je v tom, že ji neodevzdají hráči zpátky. NPC navíc během mise nemůže zemřít tak jako hráč, abyste mohli postavě oplatit stejnou mincí. Vy její mrtvolu neokradete. O výbavu zřejmě zatím hráči přicházejí nadobro.

Je pozoruhodné vidět, jak to vypadá, když nám AI dá ochutnat naši vlastní medicínu. Obírání mrtvol totiž patří k běžné strategii hráče. Jen na něj nejsme zvyklí u NPC.

Za normálních okolností, když ve Falloutu 76 někde zemřete, respawnujete se nedaleko od tohoto místa. O žádnou podstatnou část výbavy včetně zbraní přitom nepřijdete a na místě vašeho skonu pak najdete balíček se zbytek drobností. O nic z toho byste neměli přijít. Vývojáři Bethesdy už na kritiku fanoušků zareagovali a snaží se problém odhalit a vyřešit. Do té doby ale bude vhodné se problematickým eventům buď vyhnout, anebo si sebou na výpravy nebrat to nejcennější, co máte. Zase je ale pozoruhodné vidět, jak to vypadá, když nám AI dá ochutnat naši vlastní medicínu. Obírání mrtvol totiž patří k běžné strategii hráče. Jen na něj nejsme zvyklí u NPC.

Fallout 76 je od samého počátku podobně jako jiné onlinovky nevyčerpatelnou studnicí skvělých příběhů a bizarních situací. Pokud jde o podobné chování, nepřátelé umí sbírat a používat lepší výbavu, pokud na ni narazí. NPC dokáží využít i volný power armor hráče při bránění vašeho sídla, ale zase jej vrátí. S krádežemi výbavy, ovšem mezi hráči, se přitom Fallout 76 a autoři z Bethesdy potýkali už dříve. Poprvé v tom ale mají prsty vaši počítačem řízení “spojenci”.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru