Call of Duty: Vanguard, Activision, Nové Call of Duty zabere až o 50 % méně místa na disku

Nové Call of Duty zabere až o 50 % méně místa na disku

Activision tím chce reagovat na kritiku od hráčů. Řešením prý bude streamování textur

Zdroj: Activision
27. 10. 2021
Název: Call of Duty: Vanguard Vývojář: , , Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 5. 11. 2021

O velikosti Call of Duty ve smyslu toho, kolik hra zabírá místa na disku, se už několik let nemístně vtipkuje. Jenže zatímco pro někoho zůstává úsměvné ono neustálé zmiňování, že poslední díly přesáhly klidně i bájnou hranici 100 GB – zvlášť, pokud jste chtěli mít k ruce kompletní balíček v podobě kampaně, klasického multiplayeru i battle royale režimu Warzone – pro jiné hráče to může představovat značný problém. Také s přihlédnutím k tomu, že nová generace konzolí nenabízí v porovnání s obecně narůstající velikostí her příliš prostoru, proto Activision šlápl na brzdový pedál a v krátkém prohlášení na sociálních sítích slibuje, že tenhle přetrvávající problém s příchodem Call of Duty: Vanguard vyřeší. Vývojáři slibují, že hra zabere až o 50 procent méně místa na disku, než jak tomu bylo v uplynulých letech, přičemž oním řešením nemá být jakýkoliv zásah do kvality grafiky či zvuku, ale nasazení nového systému pro streamování textur.

„Máme dobrou zprávu pro vaše pevné disky – velikost instalace Vanguardu bude výrazně nižší než u předchozích dílů Call of Duty,“ zní začátek krátkého prohlášení, která ve druhé větě zmiňuje onen systém pro streamování textur. Díky němu bude velikost konkrétně o 30-50 procent nižší, a to na konzolích nové generace a počítačích. Další vysvětlení vývojáři nepřidávají, tedy ani detaily ohledně toho, na jakou velikost se mají chystat ti, kdo budou hrát Call of Duty: Vanguard na Xboxu One a PlayStationu 4, úplně ve tmě ale nezůstáváme. Vzhledem k tomu, že Activision používá termín „on-demand texture streaming“, tedy streamování textur na vyžádání, lze poměrně jednoduše dojít k závěru, že Vanguard jednoduše použije systém, který už funguje ve Warzone.

Ano, právě zmiňované streamování – tedy načítání kvalitnějších textur z internetu na místa, která jsou právě v permanenci – už využívá battle royale odnož Call of Duty na PC a od 5. sezóny také na konzolích. Systém byl popsán poměrně detailně a není důvod myslet si, že pro potřeby Vanguardu přijdou vývojáři s něčím úplně novým. Dá se proto očekávat, že instalátor po vzoru předchozích let nabídne stáhnout separátně balík s HD texturami – který je jedním z důvodů, proč zabírá Call of Duty tolik místa – a v případě, že jej nestáhnete, budete moci využít přepínač pro streamování textur v menu, chcete-li dosáhnout na vyšší kvalitu. V takovém případě dojde ke stažení patřičných dat a jejich opětovném smazání, přestanete-li Call of Duty hrát. Tady ale přichází možný háček a podmínka beztak uvolnit nějaké místo navíc, kam by se mohla potřebná data ukládat pro použití během vaší herní seance.

Aktuálně je nutné mít na konzolích vyhrazeno 24 GB dat, chcete-li tuto funkci použít ve Warzone, takže ve výsledku bude zřejmě i při hraní Vanguardu mít nějakou rezervu. Ne tak velkou, aby odpovídala celému balíku s HD texturami, ale nepochybně nějakou, protože jen tak do vzduchu se vám stažené textury neuloží. Otázkou proto zůstává, jestli si Activision tak trochu nehraje se slovíčky a pod „velikostí instalace“ možná skrývá jen množství dat nutných ke spuštění hry v základním nastavení. Nechceme ale znít jako zbyteční kritici snahy ušetřit nějaké místo – ostatně, už samotná modulárnost a možnost uvolnit například po dohrání kampaně spoustu místa, je rozhodně vítaný přístup a budeme jen rádi, když by vývojáři v podobných snahách o optimalizaci pokračovali.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru