Nové Call of Duty má dostat battle royale pro 200 hráčů

Spekulace přináší insider, který už dříve podobné věci odhalil. Vývojáři nic nekomentují

2. 7. 2019
Název hry: Call of Duty: Modern Warfare Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 25. 10. 2019 Platformy: , , Žánr:
Call of Duty: Modern Warfare

Krátce po odhalení letošního dílu Call of Duty, které chce znovu zpracovat látku minisérie Modern Warfare, se nechali vývojáři z Infinity Ward slyšet, že v porovnání s posledními díly chystají něco trochu jiného. Hlavní metou je autentičnost a příklon k realismu, čehož chtějí dosáhnout prostřednictvím plnohodnotné kampaně a robustního multiplayeru. Za oběť tomuto rozhodnutí pak měly padnout všechny doprovodné módy, včetně zombie a dle náznaků také režimu battle royale. Alespoň tak jsme ještě na začátku června usuzovali z oficiálních informací třeba na Microsoft Storu, kde je jasně uvedeno, že multiplayer bude podporovat 2-20 hráčů, resp. 2-4 hráčů v kooperaci. Přesto však insider s přezdívkou TheGamingRevolution tvrdí, že battle royale bude zcela bez pochyb součástí hry a ve svém rozsáhlém videu přináší řadu detailů, které prý získal od člověka, pracujícího přímo v Infinity Ward.

Ještě než se do probírání domnělých informací pustíme, je nutné alespoň částečně legitimizovat důvod, proč se těmito spekulacemi zabýváme. Zmiňovaný insider totiž v minulosti trefil například detaily ohledně několika DLC pro Black Ops 3, mapy Groesten Haus pro Call of Duty: WW2 a poměrně pečlivě přistupoval k datům, získaných ze souborů Black Ops 4. V tomto světle se proto aktuální spekulace zdají být o trochu pravděpodobnější, pořád s nimi ale nelze ve všech bodech úplně bez výhrad souhlasit a stále je není možné považovat ani za vzdáleně potvrzené.

Teď už ale k tomu, co tvrdí TheGamingRevolution – battle royale v Modern Warfare by se měl odehrávat na mapě, která je dvakrát až třikrát větší nežli mapa v Black Ops 4. Zvednout by se měl i počet hráčů – z obvyklých 100 až na 200, přičemž momentálně se má testovat hraní ve 152 lidech. Už na tomto místě ale máme k informacím jisté výhrady – jednak bylo prokázáno, že vyšší počet hráčů automaticky neznamená lepší hru (ve skutečnosti je to spíše naopak, vzniká velké riziko, že se hry jednoduše nenaplní) a jednak si neumíme příliš představit, jak by si současné konzole s takovým počtem poradily. Insider nicméně tvrdí, že všechno se momentálně pouze testuje, battle royale je necelé čtyři měsíce před vydáním hotov pouze ze třetiny a že logicky mohou nastat změny.

Momentálně se prý vývojáři vrátili k tradičnějšímu battle royale pojetí, tedy bandáže, lékárny a obvyklý ukazatel zdraví se 100 jednotkami.

Ty by se mohly týkat i důležitých aspektů, přímo ovlivňující způsob, jakým by se měl battle royale v Modern Warfare hrát. Na začátku testování prý vývojáři zkoušeli vyškrtnout ze hry veškeré lékárničky a zapojit nechvalně proslulé automatické léčení. Momentálně se prý ale vrátili k tradičnějšímu battle royale pojetí, tedy bandáže, lékárny a obvyklý ukazatel zdraví se 100 jednotkami. Ve hře by pak měl být zastoupen i mechanismus uzdravování vyřazených hráčů z boje, a to za pomoci polního defibrilátoru – pokud jím bude skupina disponovat – nebo zařízení v sanitkách, zapakovaných po mapě. V tomto ohledu by vlastně battle royale od Infinity Ward připomněl způsob, jakým se oživují parťáci v Apex Legends, jen s tím rozdílem, že v Call of Duty byste měli nést tělo zraněného vojáka, nikoliv jen jeho psí známky, což by pohyb značně ztížilo a vstoupilo ještě výrazně do hratelnosti.

Co se týče zbraní, tady by si mělo Call of Duty půjčit know-how pro změnu od Fortnitu – jednotlivé vybavení má být označeno barvou podle unikátnosti a zbraně mají být na mapě k dispozici už s předem připraveným setem vylepšení. Jinými slovy, neměli byste během hry řešit – podobně jako třeba v PUBG – jaký máte zásobník, zaměřovač nebo grip. Zajímavě se pak tváří také spekulace nad tématem mikrotransakcí a moneitzace módu obecně. Ve světle aktuálního dění, kdy se jednotlivé vlády snaží vystupovat proti loot boxům, chystají prý v Infinity Ward dvě možnosti. Tou první by byl očekávaný systém kupování bedniček se skiny za skutečné peníze, ten druhý, zajímavější, počítá s tím, že kromě zbraní či nábojů budete během hry sbírat také virtuální peníze, které pak utratíte za konkrétní věci v obchodě. Vtip je v tom, že peníze si budete muset ukládat do bankomatů, jinak s nimi z mapy odejdete pouze v případě, dokážete-li být ze všech nejlepší a zápas vyhrajete.

Ještě jednou ale upozorňujeme na to, že se věci nemusí stát tak, jak je insider popisuje, resp. se nemusí stát vůbec. Příliš nám totiž nesedí informace, že se na battle royale módu začalo údajně pracovat teprve před několika měsíci, čímž by Infinity Ward opakovali to, co se zřejmě odehrálo v Treyarchu s módem Blackout. Ten měl být náhradou za nefunkční kampaň, nicméně vývojáři si kvůli tomu zažili v posledních 9 měsících vývoje peklo. Alespoň tak to popisuje článek Jasona Schreiera na Kotaku a nejde o nic, co bychom lidem z Infinity Ward přáli. A pokud vás zajímá jejich reakce, oficiální cestou zatím nepřišla žádná, jen art director Infinity Ward Joel Emslie použil na přímý dotaz gif s Jimem ze seriálu The Office a nápisem – No Comment!

# akční # fps # válka

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru