Nová hra od Tango Gameworks skončí po pěti měsících

Nová hra od Tango Gameworks skončí po pěti měsících

Autoři The Evil Within a Ghostwire: Tokyo nečekaně rychle odpískali svůj první mobilní titul

Zdroj: koláž/Vortex
30. 6. 2022

V polovině února nás překvapila zpráva, že studio Tango Gameworks (The Evil Within, Ghostwire: Tokyo) oznamuje novou hru, která ovšem míří jen na mobily, vyjde pouze v Japonsku a značně se liší od dosavadní produkce týmu. Titul Hero Dice pro operační systémy iOS a Android lákal na tahovku, která kombinuje prvky deskovek a bojovek s hrdiny. Hráč v něm házel kostkou, aby určil akce hrdiny, a mohl vyložit do bitvy také různé karty s rozličnými efekty. Do hry se mohli zapojit až čtyři lidé současně. Minulý čas je přitom už v zásadě na místě. Zda se hra objeví také na Západě, dnes už na rozdíl od posledně řešit nemusíme. Studio totiž oznámilo, že po pár měsících Hero Dice končí.

Zakladatel studia Tango Gameworks se netajil dlouhodobější ambicí, aby tým pracoval také na jiných hrách, než jsou horory, a zkoušel rovněž menší projekty.

Japonští hráči už si nemohou do hry nic koupit a titul vydaný 31. března definitivně přestane fungovat 31. srpna, kdy se jeho servery odmlčí nadobro. Tedy po pouhých pěti měsících. Hero Dice byla první mobilní hra od Tango Gameworks. Jejím vydavatelem byla společnost ZeniMax Asia, což je přirozeně větev gigantu ZeniMax Media, který loni v březnu koupil Microsoft a stal se součástí Xbox Game Studios.

Pro fanoušky Mikamiho byla při oznámení největším překvapením skutečnost, že tým našel chuť a čas na další projekt bokem, zatímco skalní jádro doufá v pokračování The Evil Within nebo v další survival horor, jehož vývoj by vedl mistr sám. Ten přitom naznačuje, že by si ještě jednu takovou hru osobně rád střihl. Nicméně nešlo tak docela o náhodu nebo nějakou anomálii. Zakladatel studia Tango Gameworks se netajil dlouhodobější ambicí, aby tým pracoval také na jiných hrách, než jsou horory, a zkoušel rovněž menší projekty.

Zdroj: Tango Gameworks

Letos v březnu jsme psali, že Šindži Mikami v rozhovoru pro japonský magazín Famitsu prozradil, že si nepřeje, aby jeho studio bylo spojováno jen s jedním žánrem a typem hry. Mikami plánuje v budoucnu dělat i jiné hry, než jsou ty strašidelné. Doufá prý, že se mu nakonec podaří image studia změnit. “V tuto chvíli se na nás stále pohlíží jako na tým, který se specializuje pouze na survival horory,” uvedl Mikami. Je podle něj na jednu stranu hezké mít u fanoušků pověst specialistů, ale chtějí také být vnímání jako studio, které má ve skutečnosti širší záběr. Mikami požádal své příznivce, aby tým podpořili, až budou vydávat nové a jiné hry.

Mikami by rovněž rád dělal menší hry a nejen AAA blockbustery. Na menších týmech u menších projektů je podle něj snazší vytrénovat nováčky. Chce vychovávat nové dobré autory her, chce jim dopřát samostatnost, ale současně si slavný vývojář přeje vydat nějaké mistrovské dílo každých 10 let. V Tangu lidé mají hry dělat i učit se, jak je dělat. Aby tu mohla vyrůst nová generace tvůrců, kteří rozvíjejí své schopnosti. Ve velkém týmu není podle něj lehké zaučovat nové lidi, proto se prý vyplatí mít víc projektů a týmů současně o velikosti pár desítek lidí.

V případě Hero Dice to ale zjevně nevyšlo podle představ autorů. Tak jim držme palce s dalším projektem.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru