Nová hra autora BioShocku bude těžit z hráčových voleb

Pojem immersive sim se v souvislosti s Levinem neobjevil poprvé. O žádné překvapení nejde

22. 10. 2019

Příběh studia Irrational Games by byl zajímavý i bez ohledu na tituly, které má dnes již neexistující vývojářská společnost ve svém portfoliu. Odhlédneme-li zejména od série BioShock, ale také SWAT 4 či Tribes: Vengeance, jsou to především kroky učiněné v nedávné minulosti, které vzbuzují údiv a mírné nepochopení. Abyste rozuměli, studio založené Robertem Fermierem, Jonathanem Cheyem a hlavně designérem Kenem Levinem se v roce 2006 stalo součástí Take-Two Interactive. V následujícím roce bylo přejmenováno na 2K Boston, ačkoliv sídlilo od roku 2005 v Quincy, a o tři roky později na popud Kena Levina dostalo zpět své původní jméno Irrational Games. Po vydání BioShock Infinite v roce 2013 však došlo na propuštění převážně většiny tehdejších zaměstnanců a zredukování počtu vývojářů na šestnáct s tím, že Levine reálně uvažoval o tom, že ze studia odejde a otevře si vlastní nezávislé studio. Zástupci 2K mu nicméně umožnili, aby zůstal, čehož Levine využil a se svými patnácti kolegy pracoval na konceptech a nových možných projektů. Před dvěma lety pak bylo Irrational Games zrušeno, aby bylo obratem nahrazeno novým studiem Ghost Story Games a se stejným osazenstvem dál pracovalo na vyvíjení svých stále neoznámených projektů.

Že to není žádné velké překvapení, naznačuje už podoba předchozích her Irrational Games, v nichž jste sice úplnou svobodu nad osudem nedostali, ale mnohé jste mohli svými činy ovlivnit.

Do toho všeho pak Ken Levine na ploše několika uběhnutých let naznačoval, o čem jeho nová hra bude, a na základě těchto střípků jsme si mohli začít stavět obraz first-person akce, zasazené do sci-fi prostředí, která bude rozsahem menší, než jaký byl BioShock. Není toho mnoho, jistě, nicméně v těchto dnech do pomyslné skládačky přibyl další podstatný kousek, že by měla novinka spadat do žánru immersive sim, tedy her, v nichž z velké části záleží na rozhodnutích, která za postavy učiní sami hráči. Že to není žádné velké překvapení, naznačuje už podoba předchozích her Irrational Games, v nichž jste sice úplnou svobodu nad osudem nedostali, ale mnohé jste mohli svými činy ovlivnit. A pokud byste si snad kladli otázku, co je tohle za bombastickou zprávu, můžeme vás směle odkázat na mnohem starší náznaky, které pojem immersive sim zmiňovaly už před dvěma lety.

Stejně jako tehdy, i nyní se o žánru mluví v inzerátech, které Ghost Story Games vypsali na neobsazené pozice producenta, level designéra, grafika, osvětlovače scén a skriptéra pro cut-scény. Ačkoliv detaily inzerátů nejsou v tuto chvíli z neznámých důvodů dostupné, bylo v nich obecně popsáno, co vývojáře čeká, a že hlavním nástrojem vývoje je Unreal Engine 4. Stačí však rychle zapátrat na internetu a zjistíte, že to samé řešili vývojáři z Ghost Story v roce 2017 a vedle žánru se shodují i informace o enginu. Zároveň platí, že tým vývojářů momentálně čítá kolem 40 zaměstnanců – před dvěma lety to bylo 30 – což může částečně potvrzovat i slova o tom, že nemáme čekat nic velkého. Samozřejmě za předpokladu, že se hra nenachází v úvodní fázi vývoje, pro kterou zpravidla žádné studio příliš vývojářů nepotřebuje, nechce se nám totiž zdát, že by si v 2K hýčkali neaktivní vývojářskou větev jen tak pro nic za nic po dobu šesti sedmi let.

Pokud by ale nakonec došlo na slova Kena Levina, nový projekt by měl být komorním, leč nápaditým dílem, zpracovávající témata jako umělá inteligence nebo naprogramovaná mysl. O tom ostatně sám designér mluvil před lety v rozhovoru s redaktory magazínu Gamespot. Zdálo se tehdy, že je myšlenkou doslova pohlcen, takže je pravděpodobné, že jeho zájem neochladl a je stále aktuální. Do uvažování a plánů nicméně potichu vstoupily nové konzole a právě k jejich uvedení by mohlo Take-Two vyrukovat se svou tajnou zbraní od slavného tvůrce. Snad to tedy bude stát za to!

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru