UFL, Nová fotbalová hra UFL chce pokořit oba velké konkurenty

Nová fotbalová hra UFL chce pokořit oba velké konkurenty

Hra působí jako samostatný mód FUT. Děláme víc než hru, slibuje designér Eugen Našilov

Zdroj: Strikerz
27. 8. 2021
Název: UFL Vývojář: Žánr:
UFL

Během přenosu Opening Night Live došlo na oznámení nové fotbalové hry UFL. Vývojáři ze studia Strikerz představili krátký teaser a v několika větách naznačili, že se hodlají utkat s oběma velikány na poli fotbalových simulací. Z videa jsme se toho ale nedozvěděli mnoho, snad jen, že UFL pohání Unreal Engine a že ve hře bude stadion se zelenajícím se trávníkem. O několik hodin později se ale objevily první konkrétnější informace, v nichž hlavní designér a ředitel studia Eugen Našilov mluví o herní náplni, free to play modelu, který UFL využije, ale také o licencích a stavu na poli fotbalových her. Z jeho slov je čím dál tím patrnější, že UFL bude defacto osamostatněný režim Ultimate Team ze série FIFA, který však bude oproštěn od pay-to-win mechanismů a údajně nabídne hratelnost, po níž všichni hráči volají, ale vývojáři z EA ani Konami ji nejsou schopní doručit.

Začněme nejdřív tím, kde UFL vzniká, protože o studiu Strikerz jsme dosud neslyšeli. Podle informací na oficiální webové prezentaci vývojářů se jedná o tým více než 200 vývojářů roztroušených po celé Evropě. Někdo je z Kypru, někdo z Běloruska, další posílá svou práci z Ukrajiny a jiný z Litvy. Zajímavé nicméně je, že nejde o nikterak nové uskupení – společně začali pracovat už před pěti lety a právě tak dlouho vzniká i UFL. To by mohlo potenciálně odvát některé z pochybností, zda nejde jen o horkou jehlou spíchnutý projekt, což vyvrací i všechny další informace o pečlivém výzkumu a velké vášni pro fotbalové hry ze stran většiny zaměstnanců. Vývojáři sebevědomě mluví o té nejlepší možné technologii, kterou mají k dispozici a za pomocí níž vytváří fotbalovou hru, po které prahnou všichni hráči. Sami se pak označují za obrovské fanoušky, kteří se nezabývají žádnou korporátní strukturou a dělají svou práci, jak nejlépe umí.

Existující hry možná doplácí na svůj silný odkaz. UFL je naproti tomu úplně nová hra, která může hned od začátku zrcadlit naděje a očekávání hráčů.

Eugen Našilov je pak v prohlášení ještě optimističtější a tvrdí, že výsledkem bude hra, která očekávání hráčů předčí. „Fotbalové hry jsou na trhu přes 25 let. Nicméně hry, které jsou dostupné dnes, už selhali ve saze o inovaci,“ vysvětluje Našilov. „Během uplynulých let se fotbalové hry téměř nikam neposunuly a nestíhají moderní trendy, mechanismy ani obchodní modely. Komunita si na to stěžuje už několik let,“ dodává designér a naznačuje, jakým směrem půjde UFL. „Existující hry možná doplácí na svůj silný odkaz. UFL je naproti tomu úplně nová hra, která může hned od začátku zrcadlit naděje a očekávání hráčů,“ dodává Eugen Našilov. Co tím ale přesně zakladatel studia Strikerz myslí, zatím nevíme, protože dostupný teaser neukazuje nic, co by finální výsledek byť jen připomínalo a musíme si počkat, jak bude hra doopravdy vypadat.

Už nyní je ale jasné, že se UFL nebude snažit soupeřit s Electronic Arts o licence. Celou situaci vyřešili vývojáři poměrně elegantně, když navázali partnerství s asociací fotbalových hráčů FIFPro a budou mít k dispozici přes 5000 licencovaných fotbalistů. Z nich si pak hráči postaví své vlastní kluby – přesně jako v režimu FUT – a vrhnou se na vzájemné poměřování sil. Jinými slovy řečeno, UFL s největší pravděpodobností nenabídne tradiční herní módy, v nichž byste si mohli vybrat oblíbený celek a hrát proti jinému. Jestli je to problém, nelze v tuto chvíli úplně odhadnout, stírají se tím však všechny možné výkonnostní rozdíly a jediném, na čem bude podle Strikerz doopravdy záležet, jsou hráčovy schopnosti. Odtud ostatně pramení i označení hry – fair to play – takže byste měli dostat prostor uspět, aniž by do vašeho výkonu promluvily peníze. Mikrotransakce, jak se z náznaků zdá, se budou týkat ryze kosmetických doplňků, kam s největší pravděpodobností spadnou dresy, loga, stadiony a další věci. Ani na tomto poli ale není stále úplně jasno a na další informace musíme trpělivě vyčkávat.

Datum vydání, nebo náznaky betaverze, totiž vývojáři zatím neposkytli a jediné, na co se můžeme prozatím odvolat, je příslib vydání v příštím roce.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru