Nová Forza je úžasným zážitkem, říká její designér

Chris Esaki promluvil o dalším díle slavné značky. V Turn 10 už probíhá rozsáhlé testování

19. 12. 2019

Aktuální generace Xboxu se dočkala dvou dílů závodní série Forza Motorsport od studia Turn 10 a není žádným tajemstvím, že se pracuje na dalším pokračování. Vcelku bezpečně tak můžeme prohlásit, že se dosud neoznámená Forza Motorsport 8 stane jedním z prvních titulů pro Xbox Series X a je tudíž pravděpodobné, že se její vývoj nachází v již poměrně pokročilém stádiu. O aktuálním stavu hry jsme ale mohli dosud pouze spekulovat, což se výrazně mění po rozhovoru s designérem a šéfem vývoje nové Forzy Chrisem Esakim. V rámci oficiálního komunitního streamu Forza Monthly se totiž pustil do rozebírání zajímavých detailů, které sice podle jeho slov nejsou v obecné rovině tak podstatné, ale natěšení fanoušci jimi určitě nepohrdnou.

V první řadě je nutné poukázat na to, že Chris Esaki ani jednou nezmínil očekávaný název hry – Forza Motorsport 8 – byť otevřeně mluvil o tom, co se děje v týmu „Motorsport“ a v závěru několikaminutového povídání o nových herních zážitcích už otevřeně mluvil o „nové hře“. Ostatně, z jeho dalších slov je patrné, že nová Forza existuje v hratelné podobě, vzhledem k tomu, že nedávno došlo k velkému internímu testování: „Pokud bych mohl říct alespoň pár vět k tomu, co momentálně dělá tým „Motorsport“, pak bych měl určitě zmínit velký interní test nové hry, který proběhl minulý pátek (6. prosince, pozn. red.). Zároveň mohu prozradit několik detailů, které v celkovém ohledu možná nejsou tak důležité, ale lidé, kteří nás právě sledují, je dokáží ocenit.“ Ihned poté se pustil do vyjmenovávání několika novinek, které naznačují, že se pokračování Forzy přikloní spíše k simulaci, byť stejně jako v předchozích případech očekáváme sadu herních asistentů, prostřednictvím kterých bude možné zážitek upravit.

Zaměřili jsme se například na nový systém pneumatik, včetně toho, jakým způsobem ovlivňuje teplota jejich tlak. Ruku v ruce s tím jde samozřejmě systém teploty vozovky, případně její postupné pogumování.

„Dostat hru na stávající úroveň bylo pro celý tým nesmírně obtížné, až teď vlastně dostali možnost, pořádně si ji během jednoho dne zahrát a myslím, že si to docela užili,“ říká Esaki a z jeho slov je cítit určitá úleva a radost z toho, že má nová hra konkrétní obrysy. „Zaměřili jsme se například na nový systém pneumatik, včetně toho, jakým způsobem ovlivňuje teplota jejich tlak. Ruku v ruce s tím jde samozřejmě systém teploty vozovky, případně její postupné pogumování [projíždějícími vozy]. Zapracovali jsme rovněž na tlumičích, jejich zpracování i fungování, ale to pořád nezmiňuji patnáct dalších věcí, které jsou součástí hry,“ vysvětluje Esaki. Snaží se přitom naznačit, že novinek je mnohem víc a to všechno má dát v porovnání s předchozími díly úplně odlišný zážitek. „Nová hra je jiná, ale stejně tak úžasná,“ dodává šéf vývoje.

Bohužel už ani slovem nenaznačuje, kdy bychom se mohli dočkat oficiálního odhalení hry, které by doprovodil trailer a skutečná ukázka toho, kam se podařilo týmu Turn 10 dlouholetou sérii dostat. Nic menšího, než tu nejlepší závodní hru pro Xbox ale rozhodně neočekáváme.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru