Česká budovatelská strategie nás vezme do Mezopotámie

Nebuchadnezzar připomíná historické žánrové klasiky jako Caesar, Pharaoh nebo Zeus

5. 11. 2019
Název hry: Nebuchadnezzar Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Nebuchadnezzar

Britské studio Impressions Games se proslavilo svými historickými budovatelskými strategiemi jako Caesar, Pharaoh, Zeus: Master of Olympus nebo Emperor: Rise of the Middle Kingdom. O dvě dekády později jejich tvorba nadále patří k tomu nejlepšímu na tomto poli a inspiruje další vývojáře. Většina z nich už ovšem spoléhá na moderní trojrozměrnou grafiku. Nové dvoučlenné pražské studio Nepos Games se rozhodlo jít klasickou cestou izometrického zobrazení a oslovit především fanoušky tradičních historických budovatelských strategií. V jejich podání se vypravíme do starověké Mezopotámie, což je mimochodem velmi originální kulisa pro podobný titul.

Mezi řekami Eufrat a Tigris budeme budovat a spravovat historická města ve hře Nebuchadnezzar, jejíž název odkazuje ke králi Nebukadnesarovi. Naše povinnosti budou klasické – zajistit rozvoj a fungování města, přičemž autoři slibují, že titul bude přístupný i úplným nováčkům, současně však bude představovat výzvu pro zkušené stratégy. Páteří hry bude kampaň s 16 misemi, která se rozprostírá od prvního osídlení oblasti až po dobytí Babylonu Peršany. “Každá mise pokrývá důležitou etapu historie Mezopotámie a k jejímu splnění hráč musí splnit rozličné úkoly včetně budování historických monumentů významných pro danou oblast a období,” lákají vývojáři.

“Rozvinuli jsme některé klíčové mechaniky a přidali další nové. Díky tomu přinášíme nový a svěží pohled na tento žánr.”

Monumenty nicméně nebudou jen předem vytvořené unifikované objekty, ale díky in-game editoru půjde navrhovat své vlastní. Tyto jedinečné dominanty tak mohou mít odlišnou velikost, půdorys i styl. Pokud samozřejmě máte na váš nákladný projekt dostatek surovin. Podobnou volnost plánují autoři nabídnout stratégům i na poli modifikací. Nebuchadnezzar s nimi počítá od samého základu. Šikovný fanoušek si tak může vytvořit vlastní budovy, zboží, ale i mise nebo dokonce celou kampaň.

Jinak na nás čekají obvyklé povinnosti. Budeme hospodařit na polích, vyrábět produkty a dohlížet na to, aby naši obyvatelé měli vše, co potřebují. To znamená spoustu plánování, stavění a rozšiřování stávající infrastruktury. Novinka ale nemá jen připomínat staré dobré časy. “Rozvinuli jsme některé klíčové mechaniky a přidali další nové. Díky tomu přinášíme nový a svěží pohled na tento žánr,” slibuje tým.

Pokud se zadíváte na screenshoty, nebo ještě lépe rovnou na video ze hry, určitě oceníte, jak věrně hra zachycuje styl, atmosféru i prvky známé z klasik od Impressions Games. Grafika vypadá výborně, stejně jako animace, ctí originál a přitom nepůsobí archaicky. Soudě podle ohlasů třeba na YouTube si to zjevně nemyslíme jen my, fanouškům se první upoutávka velmi zamlouvá. Hry si všiml i magazín Kotaku, což je také dobré znamení.

Navíc si tým šťastně zvolil oblast a prostředí, které je z hlediska žánru v podstatě neprobádané a přitom velmi zajímavé. „Je to země s bohatou historií a kulturou, které měla velký vliv na náš dnešní svět. Věříme, že to bude pro hráče atraktivní i poučné prostředí,” lákají Nepos Games.

Budovatelská strategie Nebuchadnezzar míří na Windows a Linux a vyjít by měla ve třetím čtvrtletí příštího roku.

Studio Nepos Games vzniklo letos a jeho dva autoři v minulosti pracovali na hrách jako Broken Sword 5, Euro Truck Simulator 2 nebo American Truck Simulator. Po 10 letech ve velkých společnostech ale zatoužili po svobodě a vlastním projektu. “Jsme dva kolegové, kteří se víceméně celý profesní život věnují tvorbě her. A jako většina našich kolegů z herního průmyslu, i my jsme vždycky chtěli vytvořit vlastní úspěšnou hru,” píší na blogu s tím, že Nebuchadnezzar vznikal několik let ve volném čase, ale nyní se rozhodli pustit do titul naplno.

Budovatelská strategie Nebuchadnezzar míří na Windows a Linux a vyjít by měla ve třetím čtvrtletí příštího roku. Už v tuto chvíli má profil na Steamu a další podrobnosti o projektu můžete zjistit na oficiální webu nebo se začíst do blogu vývojářů. Autoři navzdory populárnímu trendu momentálně nechystají žádnou early access verzi, ale nevylučují, že by mohli názor změnit. Nezbývá než dodat, že jim držíme palce, protože Nebuchadnezzar se nám opravdu moc líbí.

# budovatelská # česká # historie # strategie

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru