Snow, Norský thriller Snow pronásleduje hrdinu sny v ASCII kódu

Norský thriller Snow pronásleduje hrdinu sny v ASCII kódu

Dvanáctiletý Oskar vyrůstá v retrofuturistickém světě bez počítačů, internetu a sociálních sítí

10. 12. 2019
Název: Snow Vývojář: Platformy: Žánr:

Možná jsou za tím ty dlouhé zimní noci. Nebo všudypřítomný chlad. Z nějakého důvodu ale severští autoři prostě umí dělat mrazivé thrillery. A nemluvíme teď jen o literatuře nebo filmu, ale i videohrách. Jmenujme si pár příkladů za všechny: Alan Wake od finského studia Remedy Entertainment, Draugen od norských Red Thread Games nebo Inside od dánského týmu Playdead. Pokud je vám skandinávská estetika a herní produkce vůbec blízká, měli byste zbystřit. Na cestě je totiž další zajímavý titul z podobné škatulky.

Jejich hra Falling Sky byla v roce 2017 nominována na The Game Awards v kategorii nejlepší studentský počin.

Norské studio Loeding sídlí v metropoli Oslu. Tým založili Jonathan Nielssen a Nikolay Savov, kteří na sebe upozornili už svým předchozím titulem. Jejich hra Falling Sky byla v roce 2017 nominována na The Game Awards v kategorii nejlepší studentský počin. Magazín GamesRadar tehdy přirovnal titul k mixu Zeldy a Twin Peaks. Autoři chtějí s pomocí moderních technologií přinášet filmově laděné hry a výjimkou není ani jejich nový projekt nazvaný jednoduše, ale poněkud neprakticky Snow. Jméno je to sice pěkné, ale špatně se po takovém titulu na internetu pátrá, protože je příliš obecné a především tu už jedna stejnojmenná a poměrně populární hra existuje – simulátor zimních sportů Snow.

V novince sice také sněží, ale na zimní radovánky můžete rovnou zapomenout. Hra od studia Loeding je příběhovou logickou adventurou, jež hráče vezme do otevřeného světa, který mohou libovolně zkoumat. Titul je zasazen do norského retrofuturistického města Barvik v roce 2050 a hlavním hrdinou je neobyčejný dvanáctiletý kluk Oskar. Autoři slibují atmosférické prostředí a temnotu polárních nocí. Naším úkolem bude pomoci protagonistovi zjistit víc o jeho pravém původu. Není to totiž normální kluk. Umí ovládnout všemožné stroje a zařízení a jeho sny se ani zdaleka nepodobají běžným fantaziím.

Oskara pronásledují zvláštní noční můry a slyší tajemný hlas, který ho prosí o pomoc. Je přirozeně vyděšený, ale současně chce zjistit, co za tím vězí. Rozhodne se proto následovat toto volání. Sny tu však nebudou mít jen podobu animace či vize, ale interaktivní minihry třeba v ASCII kódu. Je to jako hra ve hře. Jonathan Nielssen říká, že si přeje inovovat příběhové tituly a dodat jim více hravosti. Snow podle něj připomíná What Remains of Edith Finch, ale půjčuje si také inspiraci z hratelnosti otevřeného světa v sérii The Legend of Zelda.

“Důvod, proč město (budoucnosti) vypadá tak staře, je, že jeho obyvatelé se zcela uzavřeli před okolním světem. Nechtějí mít nic společného s moderními technologiemi a přejí si, aby jejich děti vyrůstaly ve světě bez počítačů, internetu a sociálních sítí,” prozradil Nielssen v rozhovoru pro magazín Fanatical s tím, že Oskar a jeho kamarádi zdánlivě žijí obyčejné životy dětí jako v devadesátých letech. “Oskarova máma ale skrývá obrovské tajemství,” doplnil a naznačil, že se týká zmíněných snů malého hrdiny. Pohybovat se tak budeme pravidelně nejen v reálném světě, ale i v tom snovém.

Scény do hry se natáčely ve slavném britském studiu Pinewood, kde vznikaly filmy s Jamesem Bondem, ale i série Vetřelec nebo Star Wars.

Snow pohání Unreal Engine od Epicu a podle vývojářů nabídne fantastické herecké výkony díky využití technologie motion capture. Scény do hry se natáčely ve slavném britském studiu Pinewood, kde vznikaly filmy s Jamesem Bondem, ale i série Vetřelec nebo Star Wars. Jedním z klíčových prvků hry má být, jak už ostatně samotný název napovídá, sníh. Vytvořit jej bylo z technického hlediska podle autorů jednou z největších výzev a i když jde v podstatě stále o indie projekt, na pohled podle těch, kteří měli možnost vyzkoušet technologické demo, působí jako vysokorozpočtová hra.

Na titulu zatím pracují jen tři lidé na plný úvazek, další pomocníky už ale vývojáři hledají. Jonathan Nielssen připouští, že v tuto chvíli musí plnit hned několik rolí současně od programátora po režiséra. I když autoři obdrželi finanční grant na svůj projekt, hledají vydavatele, který by titulu pomohl na svět a zaštítil jej. Snad se jim povede někoho zaujmout, protože jejich nápad působí slibným dojmem. O hru už prý projevila zájem například společnost Square Enix.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru