branding
array(50) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1738739479:2" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(100) "Šuhei Jošida zavzpomínal na původní konzoli, děsivé chvíle pro Sony či oznámení Switche 2" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250204"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250205"]=> array(1) { [0]=> string(4) "1025" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "222585" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"e8d91fc7-5dbc-4c9c-80fb-c88982f637f2","external_id":"b222f48c-d9c8-33be-75d0-81f1933433b3","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250206"]=> array(1) { [0]=> string(3) "517" } ["_pageview_20250207"]=> array(1) { [0]=> string(2) "64" } ["_pageview_20250208"]=> array(1) { [0]=> string(1) "6" } ["_pageview_20250209"]=> array(1) { [0]=> string(1) "7" } }
Nintendo PlayStation se skoro dočkalo dokončené hry

Nintendo PlayStation se skoro dočkalo dokončené hry

Šuhei Jošida zavzpomínal na původní konzoli, děsivé chvíle pro Sony či oznámení Switche 2

Zdroj: Nintendo Fandom

V 90. letech oznámila společnost Sony partnerství s Nintendem, které ale nakonec nedopadlo. Za to můžeme být ovšem rádi, jelikož se v Sony nenechali odradit a do herního odvětví postupně nakráčeli sami za sebe. Tak by se dal velice stručně shrnout vznik konzole PlayStation, která v prosinci oslavila 30 výročí, ale ještě předtím tu byla docela jiná konzole, prototyp zvaný Nintendo PlayStation. Právě tento neúspěšný hybrid, který měl podporovat cartridge pro SNES a také nástavbu SNES CD-ROM od Sony, stál na začátku toho všeho, ale jen u prototypu to nakonec neskončilo. Šuhei Jošida, jenž byl u zrodu PlayStationu, opustil v lednu společnost po dlouhých 31 letech. Nyní v rozhovoru pro MinnMax zavzpomínal právě na zrušené Nintendo PlayStation a jednu z jeho her nebo nejděsivější okamžik své kariéry, vyjádřil se ke zrušení hry Wild od Michela Ancela, ale také okomentoval nedávné oznámení Switche 2.

Hra, která málem byla

Konzole Nintendo PlayStation byla v roce 1991 oficiálně představena i s dalšími plány a vychytávkami, ovšem po jejím zrušení mělo být zničeno všech asi 200 vyrobených prototypů. Dlouhá léta se nezdálo, že bychom jej někdy spatřili, naštěstí se ukázalo, že jeden z prototypů přežil a v průběhu let vystřídal několik majitelů než byl vydražen. Existence tohoto experimentu tak pro nás už není záhadou, ale nyní se dozvídáme něco málo o první hře, která byla pro tento systém vyvíjena. A vlastně byla podle Jošidy i téměř dokončena. V den, kdy s Jošida nastoupil do týmu kolem PlayStationu, mu byl představen prototyp a hned poté zkoušel i samotnou hru. Podle něj šlo o 2,5D nebo 3D vesmírnou střílečku, která díky využití možností CD připomínala Silpheed od konkurenční Segy. Už si však nepamatuje, jaký tým hru vytvořil, patrně některý z japonských a evropských, nevyloučil však, že by hra mohla dodnes existovat právě na CD někde v archivech společnosti Sony. Prý by ho to vlastně ani nepřekvapilo. Naskytne se nám někdy i pohled na tuto hru?

Šokující 3DS

S Nintendem se každopádně pojí i další vzpomínaná historka, opět ve víceméně negativním duchu. V tomto případě vlastně spíše strašidelném, alespoň ze strany Sony. Podle Jošidy bylo pro něj a celou společnost Sony nejděsivějším okamžikem oznámení hry Monster Hunter 4. Série Monster Hunter byla totiž zprvu vydávaná na PlayStation 2, pozdější vedlejší díly pak slavily velký úspěch na kapesní konzoli PlayStation Portable, kde šlo o největší hru. Monster Hunter 4 byl ovšem oznámen jako exkluzivita pro Nintendo 3DS, na což Jošida dle vlastních slov zareagoval jen: „Ach můj Bože.“ Tím to ale nekončilo, jelikož Sony se zrovna příliš nedařilo s novým handheldem PlayStation Vita, který nedosahoval takových prodejních úspěchů jako Portable. Jošida vzpomíná, že při uvedení na trh byly Vita i 3DS naceněny na 250 dolarů, ale najednou Nintendo slevilo o 100 dolarů. Nastalý šok v Sony pak dorazilo právě oznámení Monster Huntera 4. Na to se pokoušeli vývojáři zareagovat, a tak se pokoušeli o vlastní varianty, například Soul Sacrifice a Freedom Wars, ale ty se příliš nevyvedly. Série se ovšem na PlayStation vrátila a už 28. února 2025 vyjde na PlayStation 5 – ale také PC a Xbox Series – nejnovější díl Monster Hunter Wilds.

Nepřekvapivý Switch 2

Když ještě zůstaneme u společnosti Nintendo, Jošida byl rovněž překvapen představením nové konzole Nintendo Switch 2. Jednoduše přiznává, že ho oznámení nenadchlo a že od odhalení čekal něco podstatně většího. Nadále však doufá, že má Nintendo ještě nějaká ta esa v rukávu, s nimiž se bude moci vytasit, až budou konzoli představovat důkladněji. V tuto chvíli pro něj ale byla jediným překvapením naznačená funkce myši, ale jinak má pocit, že šlo jen o jakési formální oznámení, které nepřekvapilo. V tom má nicméně pravdu, respektive s tím, že šlo spíše jen o oznámení, jelikož na 2. dubna 2025 je naplánován speciální Direct, kde se dozvíme více.

Zkáza Wild

A jak se to má s onou roky pohřešovanou exkluzivitou Wild, tehdy ještě pro PlayStation 4? Hra od Wild Sheep Studio byla oznámena v roce 2014 a opakovaně museli vývojáři ubezpečovat, že je stále ve vývoji, ačkoli to tak v průběhu let zrovna nevypadalo. Po letech spekulací nakonec jeden z vývojářů loni v létě, jen pár dní před 10. výročím oznámení, napsal, že na projektu už aktivně nepracují, tweet ovšem později smazal. Tak jako tak Wild už stejně dávno předtím lidé nevyhlíželi. Jošida hru popisuje jako nesmírně ambiciózní, přičemž zmínil i fázi a verzi, kdy se měla mapa blížit velikosti skutečné Evropy. Šlo však o přehnané ambice, jimž měla nakonec hra padnout za oběť kvůli s tím souvisejícím problémům, zatímco některé nápady bylo příliš obtížné do hry vůbec dostat. Další detaily ovšem nepřidává. Původně hru měla vydávat sama společnost Sony, později se jej nakonec ujal Ubisoft, na což nedávno dosti emotivně popisoval sám její autor Michel Ancel. Pokud však byl Wild v problémech a zajetí vlastních ambic už v Sony, patrně to posléze v Ubisoftu nemohlo být o moc lepší. Wild tak zůstane jednou z těch exkluzivit, na které nikdy nedošlo, podobně jako Deep Down.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru