Nintendo mělo pracovat na adaptivním ovladači

Switch se měl díky přístupnosti otevřít dalším hráčům. Bohužel není jisté, zda stále vzniká

Zdroj: Hori (ilustrační obrázek)
17. 8. 2022

Ačkoli je bývalý prezident Nintendo of America Reggie Fils-Aimé od roku 2019 v důchodu, rozhodně není mimo dění kolem her. V rozhovoru pro server Inverse popsal svou ideální představu budoucnosti her, s níž podle něj souvisí i metaverse, kterému by měli dát hráči i vývojáři šanci, ale rovněž se zmínil o někdejších plánech na adaptivní ovladač, jenž by mohl být jedním z prvních kroků Nintenda k přístupnosti.

Adaptivní ovladač od Nintenda měl být v mnohém podobný tomu k Xboxu vzhledem k tomu, že ten se značně osvědčil, navíc je dokonce kompatibilní se Switchem. Dokázal tak částečně umožnit přístupnost Nintenda Switch řadě hráčů, kteří na něm začali s pomocí adaptivních ovladačů pro Xbox hrát. Před dvěma roky se například u příležitostí vydání Animal Crossing: New Horizons šířil příběh handicapované hráčky, jež na Twitteru vystupuje pod přezdívkou EyeGazeGirl, která si mohla novou hru právě díky ovladači zahrát. Sám Phil Spencer tehdy označil příběh za inspirující, ovladače jsou však takto využívány samozřejmě mnohem častěji.

Za inspirující to koneckonců považoval i sám Reggie Fils-Aimé: „Představte si adaptivní ovladač, se kterým můžete hrát na nejnovějším Xboxu, PlayStationu nebo Nintendu. Přesně na tom jsme pracovali před třemi lety.“ K tomu bohužel dodal, že si není jistý, zda projekt po jeho odchodu pokračoval, ale že upřímně doufá, že ano. „Ale rovněž doufám, že tento ovladač – a jeho schopnost se propojit se všemi různými systémy – bude co nejrychleji uveden na trh a sdílen se spotřebiteli.“

Věřím, že nejlepší je řešení, které může fungovat pro všechny specializované herní platformy i PC a může být skutečně přizpůsobeno hráči v závislosti na jeho fyzických schopnostech a na tom, co dokáže.

Stále je sice k dispozici onen adaptivní ovladač pro Xbox, ten však vyšel již v roce 2018 společně s obsáhlou dokumentací pro vývojáře, aby mohli své hry zpřístupnit, nicméně vše se dá pochopitelně posouvat dál. „Věřím, že nejlepším řešením je průmyslové řešení, které může fungovat pro všechny specializované herní platformy i PC a může být skutečně přizpůsobeno hráči v závislosti na jeho fyzických schopnostech a na tom, co dokáže,“ dodal na závěr. Pokud bychom se ničeho takového přímo od Nintenda nedočkali, stále je v tomto oboru naštěstí řada výrobců, kteří se přístupností zabývají – například společnost Hori, která v listopadu 2020 přišla s vlastním ovladačem pro Switch, jenž jej učinil přístupnějším.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru