NHL 20 nabídne přepracovaný systém střelby a přihrávek

Frostbite je sice v nedohlednu, zásadní změny ale mohou konečně upravit celkový obraz hry

18. 7. 2019
Název hry: NHL 20 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 13. 9. 2019 Platformy: , Žánr:

Odhalení prvních detailů o novém dílu série NHL s sebou už tradičně přineslo i hlasitý povzdech nejvěrnějších fanoušků. O hře se totiž znovu nemluvilo na E3, a ani letos se pak hráči nedočkali vytoužené změny enginu, od které si slibují možná až nekriticky mnoho. Přesto se nedá říct, že by vývojáři z EA Vancouver na svou práci zanevřeli – i přes nízké prodeje, čítající každoročně vyšší sta tisíce, nikoliv miliony, neustále ladí detaily a snaží se hru na stávajícím enginu Ignite posunout co nejdál. Nové video nás pak má přesvědčit, že se v NHL 20 zapracovalo zejména na pohybu hráčů, což se má automaticky odrazit ve střelbě, přihrávkách a plynulosti jednotlivých animací. A i když to možná zní jako křečovitá snaha někoho o něčem přesvědčit, obrázky hovoří za vše a rozhodně nevypadají zle.

Video, které je opatřené komentářem prodcuenta Bena Rosse, se snaží vystihnout změny oproti předchozímu dílu a trefně naráží na to, co je předmětem kritiky už dlouhé roky. Pro hokejisty tak samozřejmá věc, jako je přijetí přihrávky, totiž byla v uplynulých letech zatížena drobným zpomalením, mnohdy i chvilkovým zamknutím hráče v dopředném pohybu, což jednak nevypadalo hezky a jednak dramaticky ovlivňovalo celkovou hratelnost. První změna, která do NHL 20 přijde, tedy bude zkrácení reakční doby a zachování rychlosti pohybu, abyste skutečně mohli přihrávky využít ve svůj prospěch. Ve videu je navíc několikrát vidět, že přihrávku přijímá hráč klidně i za zády, nebo si už pro ní jede v oblouku, což by mohlo ve výsledku lahodit i oku a hra by i bez nového enginu mohla skutečně působit lépe.

Konkrétně bychom se měli dočkat 45 nových animací, a to nejen v souvislosti s pohybem rukou a hokejky, ale defacto celého těla.

Další výraznou změnou mají být střely, které vychází z inovovaného systému RPM Tech a zahrnují i typické pohyby nejslavnějších hráčů. Mnohem důležitější ale je, že nový systém bude mnohem citlivější na to, v jakém postavení budete chtít zakončovat a Ross potvrzuje, že účinnost střelby tím bude zásadně ovlivněna. Ve videu pak zazní floskule, že žádná střela nebude stejná, což bereme s notnou dávkou nadhledu, ale pokud by hráči přeci jen demonstrovali na ledě nějakou variabilitu, hře to určitě neuškodí. Konkrétně bychom se měli dočkat 45 nových animací, a to nejen v souvislosti s pohybem rukou a hokejky, ale defacto celého těla. Ve videu je opět názorně představeno, že hráči zvedají různým způsobem nohu kvůli přenesení síly, přiklekávají k ledu a lépe reagují na dění kolem, což – opakujeme se – opravdu dobře vypadá.

Žádný díl NHL by se pak samozřejmě neobešel bez vylepšování brankářů, a ani NHL 20 nebude v tomto ohledu žádnou výjimkou. Brankáři by měli mít nově schopnost aktivněji odrážet puky do stran, aby se nestávalo, že je pouze sklepnou vedle sebe a přestanou na ně reagovat. Tím v minulosti vznikal prostor pro opakování stále stejných gólů a devalvaci hratelnosti, čemuž se chtějí vývojáři očividně vyvarovat. Je však pouze otázkou, nakolik budou brankáři v této práci efektivní, a jestli od nich nebudou puky odletovat až příliš často. Na každý pád se zdá, že i oni dostali hrstku nových animací, například pro chycení puku na hrudníku, případně v sedě za sebou. Pokud ale i letos budou jejich přihrávky spoluhráčům obaleny nedotknutelnou magií, kvůli které soupeř nemůže vteřinku dvě na puk po přihrávce sáhnout, asi nebudeme běsnit jenom my…

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím