branding
array(63) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(15) "1731952301:9383" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(4) "9383" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(99) "Hráči si stěžují na Star Wars Jedi: Survivor a remake Silent Hill 2. Na vině je zřejmě PSSR" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20241118"]=> array(1) { [0]=> string(3) "607" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "213631" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"072be10e-b4d5-4731-86f7-0df7c1f56c00","external_id":"9334caf9-f395-fccc-a539-fabfdc749589","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20241119"]=> array(1) { [0]=> string(3) "729" } ["_pageview_20241120"]=> array(1) { [0]=> string(2) "66" } ["_pageview_20241121"]=> array(1) { [0]=> string(2) "21" } ["_pageview_20241122"]=> array(1) { [0]=> string(2) "11" } ["_pageview_20241123"]=> array(1) { [0]=> string(1) "8" } ["_pageview_20241124"]=> array(1) { [0]=> string(1) "9" } ["_pageview_20241125"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20241126"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241127"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241130"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241201"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241203"]=> array(1) { [0]=> string(1) "8" } ["_pageview_20241204"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241205"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241206"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241209"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241212"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241213"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } }
Některé hry vypadají na PS5 Pro hůře než na původní PS5

Některé hry vypadají na PS5 Pro hůře než na původní PS5

Hráči si stěžují na Star Wars Jedi: Survivor a remake Silent Hill 2. Na vině je zřejmě PSSR

Zdroj: EA, Konami / koláž
18. 11. 2024

S uvedením konzole PlayStation 5 Pro na trh se celá řada her dočkala vylepšení a s tím i náležitého označení PS5 Pro Enhanced. Internetem se nicméně začínají množit postřehy od hráčů, kteří tvrdí a na videích ukazují, že skutečnost neodpovídá tomu, jak by měla vypadat hra vylepšená díky výkonnějšímu hardwaru. Nejvíce probíranými jsou momentálně remake Silent Hill 2 a Star Wars Jedi: Survivor, které dokonce mají vypadat hůře než na standardním modelu konzole PlayStation 5.

Star Wars Jedi: Survivor

Na problémy Star Wars Jedi: Survivor vedle hráčů poukázala i analýza Digital Foundry, která upozorňuje na vážné problémy s kvalitou obrazu, přičemž na vině je podle všeho upscalovací technologie PSSR. V porovnání obrazu z PS5 a PS5 Pro v režimu performance je vidět, že na Pro s PSSR obraz jaksi podivně zrní, přičemž dle Olivera MacKenzieho z DF výsledek vypadá dokonce podstatně hůř než v původním režimu performance, který nebyl po vydání a před patchi zrovna ukázkovým a pohledným. Tento zrnící efekt by mohl být způsoben zmatením upscaleru, který pracuje s obrazem s nízkou úrovní detailů nebo složitými vzory a snaží se dopočítat chybějící detaily a vyšší rozlišení. Ale na druhou stranu má na PS5 Pro performance režim nově ray tracing, což ovšem ve výsledku asi mnoho hráčů nepotěší, když hra nakonec vypadá hůř, i když se stabilnějším frameratem.

Silent Hill 2

Remake Silent Hill 2 trápí vedle zrnění skoro až podivné šumění, což ovšem není jediný nedostatek, na který si hráči stěžují. Krátce po uvedení konzole PlayStation 5 Pro na trh se do zkoumání rozdílů ve hrách oproti standardní verzi pustil například uživatel USDOT, který na Redditu sdílel krátké video z úvodu hry a své zklamání, přičemž označení „Enhanced“ u hry označil za falešnou reklamu, jelikož k žádnému vylepšení nedošlo. Režim kvality stále běží ve 30 fps, ale za mnohem horší považuje režim výkonu s rozbitými odrazy a dalšími artefakty, které jsou viditelné zejména v kalužích nebo opět u stromů jako v Survivor, jak se ostatně můžete sami podívat na videu níže. I v tomto případě se vina dává upscalování PSSR, které si s některými hrami evidentně příliš nerozumí. Hráči jsou z toho pochopitelně rozmrzelí a naštvaní, navíc jim vadí i nekomunikace ohledně opravy.

Na fóru ResetEra se problém hojně probírá a podle vývojáře zde vystupujícího pod přezdívkou Koralsky je důvodem špatné kvality a nepovedené implementace PSSR jeho starší verze, kterou mají některé hry používat. Zrovna Star Wars Jedi: Survivor běžící na Unreal Engine 4 využívá SDK 9 (software development kit), jenže aktuální verze upscaleru má vyžadovat SDK 10, tudíž nemohla být využita a namísto ní je zahrnuta nějaká starší verze, případně dokonce i její první. Kvůli NDA pak nemohl být už konkrétnější ohledně PSSR, je si však jist, že další várka her a Unreal Engine 5.5 budou vypadat mnohem lépe a další tituly budou v mnohem lepším stavu. To ale samozřejmě nic nemění na tom, jak nyní vypadají nejen remake Silent Hill 2 a Star Wars Jedi: Survivor.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru