S uvedením konzole PlayStation 5 Pro na trh se celá řada her dočkala vylepšení a s tím i náležitého označení PS5 Pro Enhanced. Internetem se nicméně začínají množit postřehy od hráčů, kteří tvrdí a na videích ukazují, že skutečnost neodpovídá tomu, jak by měla vypadat hra vylepšená díky výkonnějšímu hardwaru. Nejvíce probíranými jsou momentálně remake Silent Hill 2 a Star Wars Jedi: Survivor, které dokonce mají vypadat hůře než na standardním modelu konzole PlayStation 5.
Star Wars Jedi: Survivor
Na problémy Star Wars Jedi: Survivor vedle hráčů poukázala i analýza Digital Foundry, která upozorňuje na vážné problémy s kvalitou obrazu, přičemž na vině je podle všeho upscalovací technologie PSSR. V porovnání obrazu z PS5 a PS5 Pro v režimu performance je vidět, že na Pro s PSSR obraz jaksi podivně zrní, přičemž dle Olivera MacKenzieho z DF výsledek vypadá dokonce podstatně hůř než v původním režimu performance, který nebyl po vydání a před patchi zrovna ukázkovým a pohledným. Tento zrnící efekt by mohl být způsoben zmatením upscaleru, který pracuje s obrazem s nízkou úrovní detailů nebo složitými vzory a snaží se dopočítat chybějící detaily a vyšší rozlišení. Ale na druhou stranu má na PS5 Pro performance režim nově ray tracing, což ovšem ve výsledku asi mnoho hráčů nepotěší, když hra nakonec vypadá hůř, i když se stabilnějším frameratem.
Silent Hill 2
Remake Silent Hill 2 trápí vedle zrnění skoro až podivné šumění, což ovšem není jediný nedostatek, na který si hráči stěžují. Krátce po uvedení konzole PlayStation 5 Pro na trh se do zkoumání rozdílů ve hrách oproti standardní verzi pustil například uživatel USDOT, který na Redditu sdílel krátké video z úvodu hry a své zklamání, přičemž označení „Enhanced“ u hry označil za falešnou reklamu, jelikož k žádnému vylepšení nedošlo. Režim kvality stále běží ve 30 fps, ale za mnohem horší považuje režim výkonu s rozbitými odrazy a dalšími artefakty, které jsou viditelné zejména v kalužích nebo opět u stromů jako v Survivor, jak se ostatně můžete sami podívat na videu níže. I v tomto případě se vina dává upscalování PSSR, které si s některými hrami evidentně příliš nerozumí. Hráči jsou z toho pochopitelně rozmrzelí a naštvaní, navíc jim vadí i nekomunikace ohledně opravy.
Na fóru ResetEra se problém hojně probírá a podle vývojáře zde vystupujícího pod přezdívkou Koralsky je důvodem špatné kvality a nepovedené implementace PSSR jeho starší verze, kterou mají některé hry používat. Zrovna Star Wars Jedi: Survivor běžící na Unreal Engine 4 využívá SDK 9 (software development kit), jenže aktuální verze upscaleru má vyžadovat SDK 10, tudíž nemohla být využita a namísto ní je zahrnuta nějaká starší verze, případně dokonce i její první. Kvůli NDA pak nemohl být už konkrétnější ohledně PSSR, je si však jist, že další várka her a Unreal Engine 5.5 budou vypadat mnohem lépe a další tituly budou v mnohem lepším stavu. To ale samozřejmě nic nemění na tom, jak nyní vypadají nejen remake Silent Hill 2 a Star Wars Jedi: Survivor.
No, snáď sa to dá nejak softvérovo dodatočne opraviť. A aj som si myslel, že asi je chyba vo verzii PSSR.
Ja napríklad nevidím žiadnu zmenu v Spider-Man 2 (ale tam asi ide o tú istú kvalitu, len v 60FPS). Alebo v Alan Wake II, ale tam je vylepšený ray-tracing.
Tieto 2 príklady v praxi spĺňajú podmienky pre označenie „PS5 Pro Enhanced“, lebo ak oproti PS5 Slim verzii ide hra buď vo vyššom rozlíšení alebo vo vyššom FPS alebo s lepšími RT efektami, tak sa tak môžu označiť. Teda môže byť vylepšená aspoň len jedna z tých troch vecí, nie všetky naraz.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Ja napríklad nevidím žiadnu zmenu v Spider-Man 2 (ale tam asi ide o tú istú kvalitu, len v 60FPS). Alebo v Alan Wake II, ale tam je vylepšený ray-tracing.
Tieto 2 príklady v praxi spĺňajú podmienky pre označenie „PS5 Pro Enhanced“, lebo ak oproti PS5 Slim verzii ide hra buď vo vyššom rozlíšení alebo vo vyššom FPS alebo s lepšími RT efektami, tak sa tak môžu označiť. Teda môže byť vylepšená aspoň len jedna z tých troch vecí, nie všetky naraz.