Nejočekávanější hry roku 2021, část druhá

Nejočekávanější hry roku 2021, část druhá

Je tu další várka potenciálních letošních hitů, které dorazí do poloviny roku

Zdroj: koláž/Vortex

Přinášíme vám druhou část našeho výčtu nejočekávanějších her roku 2021. Jde o další sedmičku titulů, které mají stanovené konkrétní datum vydání, i když ani v tomto případě si nemůžeme být stoprocentně jistí. Hra Outriders, se kterou jsme ještě v pondělí počítali na začátek února, byla odložena až na duben, to je ale zkrátka riziko všech podobných žebříčků a musíme s ním počítat. Zároveň neplatí, že by do poloviny června, kam sahá druhý díl našeho seriálu, nemohla vyjít žádná další hra, všechno ale pěkně popořadě.

Destruction AllStars, únor

Automobilová akce Destruction AllStars měla původně na trh dorazit společně s konzolí PlayStation 5. Nakonec novinka od studia Lucid Games vyjde až v únoru, ale zato bude po dobu dvou měsíců zdarma pro předplatitele programu PlayStation Plus. Jedná se o variaci na klasiky jako Destruction Derby nebo Twisted Metal, ale s tím rozdílem, že tady boj nekončí ani ve chvíli, kdy o svůj vůz přijdete. Váš hrdina se totiž může v arénách pohybovat i po svých a nakonec se třeba zmocnit soupeřova auta. Na výběr bude 16 jezdců, z nichž každý má speciální vůz s vlastními unikátními schopnostmi. Cílem je pochopitelně zničit protivníky a přežít tohle šílenství na kolech i po svých. Tenhle divoký a nebezpečný futuristický sport se přirozeně primárně soustředí na multiplayer pro 16 hráčů, ale nabídne i příběhový singl. Vývojáři ze studia Lucid Games mají na kontě Geometry Wars 3: Dimensions a dřív pracovali v Bizarre Creations také na sérii Project Gotham Racing. Další členové týmu se zase podíleli na sérii Wipeout, takže rychlé arkády mají v krvi.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake, 18. března

O pokračování legendární série Prince of Persia mluví hráči v podstatě bez ustání, o to větší překvapení bylo, když Ubisoft v loňském roce konečně probořil hradbu mlčení a představil remake jednoho z nejpopulárnějších dílů – The Sands of Time. Radost z oznámení však téměř okamžitě vystřídaly rozpaky nad vizuálním zpracováním a zmínkou, že vývoj vede duo indických poboček v Bombaji a Puné. První trailer představil hru, kterou zlí jazykové označili za přijatelnou, pokud by byla srovnávána s mobilními tituly, tak zle bychom to ale neviděli. Vývojáři z Ubisoftu hájili grafické ztvárnění s odkazem na podobu původní hry a co víc, na obranu zmíněných studií vystoupil i autor celé série Jordan Mechner. Uvedl, že s ním je Ubisoft ve spojení, a byť se sám na vzniku remaku nepodílí, vývojáři se ho ptali na rady a poznámky k některým částem. Zlepšit by se měly zejména filmečky, pro které podle Mechnera v roce 2003 nedosahovaly očekávaných kvalit, změn by ale mělo být více. Jako bonus pak hráči obdrží původního Prince z roku 1989 a jsme upřímně zvědaví, jak hra nakonec dopadne. Soudit podle obalu se nevyplácí a pořád se tu bavíme o jedné z nejzásadnějších značek herní historie.

Returnal, 19. března

Finské studio Housemarque má na kontě například skvělý Resogun a dlouho se specializovalo na arkádové akce. Nyní se chce opět pokusit vstoupit mezi výpravnější hry s roguelike 3rd person akcí Returnal pro PlayStation 5, která vyjde 19. března. Tak docela se ale svých kořenů vývojáři nevzdají a nezapřou historii týmu. V tomto temném sci-fi musí hlavní hrdina Selene s pomocí hráče přežít na nepřátelské cizí planetě, kde ztroskotá. Má to ovšem háček. Po každé smrti je znovu vzkříšena. Je uvězněna v nekonečném cyklu, odkud ji nevysvobodí ani vlastní smrt. Musí jej tedy přerušit. Pokaždé když se však vzbudí, se planeta trochu změní. Svět se postupně stává její součástí, otravuje její mysl i vzpomínky. Čím déle tu zůstane, tím spíš ztratí zbytky vlastní příčetnosti. Musí proto bojovat a hledat odpovědi – zničit smyčku, než zničí ona ji. Hlavní hrdinka je v naprosté izolaci, nouzové přistání ji zavede na svět, který je nehostinný, ale kdysi jej obývala prastará civilizace. Kromě samotné planety se ale s každým cyklem mění i dostupné předměty a souboje. I když hra zjevně nepostrádá silný příběh, autoři slibují velkou znovuhratelnost jako v případě svých starších titulů.

Humankind, 22. dubna

V průběhu dubna se milovníci strategií dočkají čím dál tím ambicióznějšího titulu. Vývojáři ze studia Amplitude chystají 4X strategii Humankind, která je od svého uvedení porovnávána s legendární Civilizací. Jak jsme ale mohli upřesnit po nedávném testování betaverze, Humankind přistupuje k rozvoji vybraných společností a kultur odlišným způsobem a po splnění každé epochy dá hráči na výběr, o jakou další civilizaci se bude starat v nadcházejícím věku. Jinak řečeno, Humankind počítá s tím, že říše v průběhu staletí vznikaly a zanikaly, což je neotřelý prvek a funguje na výbornou. Zajímavostí také je, že například vybudované monumenty na mapě zůstávají a potkávat se s nimi můžete i o mnoho stovek let později od doby, kdy jste je sami vybudovali, a to logicky není to jediné, čím Humankind láká k vyzkoušení. Hra počítá s úpravami vlastního vůdce, tahovými bitvami, skutečnými historickými událostmi a také příjemnou grafikou.

Hood: Outlaws & Legends, 10. května

Studio Sumo Digital, respektive jeho pobočka v Newcastlu, plánuje 10. května vydat hru Hood: Outlaws & Legends pro PC i staré a nové konzole. Jedná se o středověkou 4v4 PvPvE týmovou taktickou akci. Ve zdejším multiplayeru inspirovaném legendou o Robinu Hoodovi se utkají dvě tlupy složené z hráčů, kteří se pokusí uloupit poklad. Nekonkurují si však jen navzájem. Proti nim stojí ještě stráže ovládané umělou inteligencí. Každá postava má nějaké unikátní schopnosti, které vám mají pomoci naplánovat a provést dokonalou tichou akci. Pokud to ale nepůjde jinak, propukne otevřený boj. Vývojáři nás lákají na temný a násilný svět, kde se bude historie prolínat s mysticismem a legendami. Kromě toho, že budeme bohatým brát a chudým dávat, máme také vylepšovat vlastní dovednosti, upravovat své postavy a nakupovat jim nové zbraně. Vydáním hry samozřejmě péče o titul neskončí. Hood se má dočkat bohatého post launch obsahu – dalších map, postav i herních módů.

Deathloop, 21. května

V závěru května se o slovo přihlásí studio Arkane, autoři Arx Fatalis, Dishonored či Prey. Jejich připravovaná hra nese název Deathloop, a ačkoliv nemusí na první pohled působit příliš lákavě, nezapomínejme na zkušenosti zmiňovaného týmu. V Deathloop navíc budeme uzamčeni v časové smyčce, což je pokaždé velmi vděčné téma, se kterým podle dostupných informací umí Arkane skvěle naložit. Hlavní hrdina Colt bude muset prožívat tentýž den stále dokola, ovšem s pomocí hráčů i vlastních schopností a zbraní se bude snažit cyklus přerušit. Cesta z ostrova Blackreef ale vede skrze odstranění osmi nebezpečných cílů, což se mu logicky musí podařit stihnout za onen přidělený den. Situace navíc bude o to složitější, když proti Coltovi bude stát zabijácká konkurence v podobě Julianny, která se z neznámého důvodu snaží udržet smyčku neporušenou za každou cenu. Právě přítomnost druhé postavy pak otevírá možnost chopit se jí a ve speciálním invazním režimu asymetrického multiplayeru vstoupit do hry jiného hráče. Předností téhle hry by pak měl být propracovaný herní svět a mechanismy tzv. immersiv simulací, jen škoda, že hra bude po dosud blíže časově neurčenou dobu exkluzivní vedle PC pro konzoli PlayStation 5. Není ale vyloučeno, že se nakonec Deathloop objeví i na Xboxu.

Back 4 Blood, 22. června

Autoři Left 4 Dead z Turtle Rock Studios nás lákají na duchovního nástupce této populární kooperativní akce. I tady budeme čelit zombie apokalypse v hororovém multiplayerovém střihu. Back 4 Blood má vyjít 22. června na PC i starých a nových konzolích, přičemž slibuje kooperaci pro čtyři hráče i PvP režim pro osm. Novinkou jsou kartičky, které modifikují některé prvky hry. Díky nim má být hra dynamičtější a větší výzvou i pro veterány. Bude možné ale hrát i bez kartiček. Podle vývojářů má novinka ve srovnání s Left 4 Dead nabídnout víc příběhu. Na výběr tu 8 různých postav i celá plejáda zbraní. V PvP režimu si zase vyzkoušíte boj také za druhou stranu, přičemž každá slibuje unikátní hratelnost i dovednosti. Turtle Rock Studios přirozeně lákají na velkou míru znovuhratelnosti a věří, že dokážou navázat na svůj triumf roku 2008. V posledních letech moc štěstí neměli a jejich asymetrická multiplayerová akce Evolve se ani přes opakované snahy vývojářů na trhu neprosadila.

Jsme na konci další sedmičky her a příště už budeme lovit mezi tituly, které do roku 2021 vstoupily pouze s nekonkrétním příslibem svého vydání. Letos je ale situace snad ještě nepřehlednější a teprve až v dalším díle můžete očekávat zmínky o některých opravdu velkých titulech z úspěšných sérií a herních světů.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru