Nejočekávanější hry roku 2021, část čtvrtá

Nejočekávanější hry roku 2021, část čtvrtá

Poslední díl našeho výběru největších potenciálních hitů letošního roku. Najdete ten svůj?

Zdroj: koláž/Vortex

Jsme na začátku posledního dílu našeho seriálu o nejočekávanějších hrách pro rok 2021. Po titulech s konkrétními daty vydání jsme se už minule přenesli do méně jistých vod a v podobném duchu budeme i končit. Máme pro vás posledních osm her, které doporučujeme sledovat, a když za některou z nich podržíte pěsti, aby to na letošek i vzhledem k trvajícím opatřením kvůli pandemii koronaviru klapnulo, nikdo se na vás určitě zlobit nebude.

Ghostwire: Tokyo

Drtivá většina obyvatel Tokia za záhadných okolností zmizí a místo nich se ulicemi japonské metropole potulují duchové a přízraky. Taková je premisa strašidelné akční adventury Ghostwire: Tokyo od studia Tango Gameworks, které založil otec Resident Evilu Šindži Mikami. Namísto klasického survival hororu nás ovšem tentokrát láká na first person akci, kterou samotní autoři popisují jako směs magie a karate. Díky paranormálním schopnostem, které při zmíněném incidentu získá náš tajuplný hrdina, budeme schopní postavit se roztodivným duchům. Jeden vypadá jako dítě v pláštěnce, další nosí bílé svatební kimono a jiný třeba oblek a deštník. Nechybí samozřejmě ani bezhlavé japonské školačky. Vývojáři se inspirovali tradičním folklorem i moderními městskými legendami. Každý přízrak bude mít jiné slabiny i způsob boje. Neméně důležité ale bude prozkoumávání Tokia, kde jsou autoři doma, a tak můžeme jen doufat, že si japonskou metropoli pořádně užijeme, když už teď nemůžeme navštěvovat exotická místa osobně. Ghostwire: Tokyo míří na PC a PlayStation 5 a vyjde letos v říjnu. Titul bude mít časovou konzolovou exkluzivitu po dobu jednoho roku.

Zdroj: Bethesda

Gran Turismo 7

Novým konzolím chyběly na startu závodní hry a je až k nevíře, jak nejasně na tom prominentní série stále jsou i začátkem nového roku. Buď jak buď, o krůček blíž má na rozdíl od nové Forzy sedmý díl Gran Turisma, který byl odhalen loni v červnu a i díky oficiální reklamě Sony se spekulovalo, že by mohl dorazit už v první polovině roku 2021. Datum ale dosud nikdo nepotvrdil, a tak vycházíme pouze z úvah a skutečnosti, že od vydání posledního číslovaného dílu už uběhlo neuvěřitelných 7 let, respektive celá jedna konzolová generace. Až GT7 dorazí, mělo by maximálně zužitkovat nové technologie PlayStationu 5, tedy nejen rychlé SSD a výkon jako takový, ale také funkce ovladače DualSense, o nichž v souvislosti se závodními hrami mluvili zástupci Sony ještě před uvedením nové generace. Kazunori Jamauči pak coby šéf studia Polyphony Digital prohlásil, že je pro něj důležitější framerate než vysoké rozlišení, byť neočekáváme jakékoliv kompromisy v grafice nebo ozvučení. Nakonec, první trailer potvrzuje, že Gran Turismo 7 nemá malé ambice.

Zdroj: Sony

Resident Evil Village

Survival horor Resident Evil Village od Capcomu přímo navazuje na sedmičku a jeho hlavním hrdinou je opět Ethan. Důležitou roli v příběhu ale sehraje i veterán ságy Chris Redfield, ačkoli tentokrát jakoby nestál na té správné straně barikády. Akci opět budeme sledovat z first person perspektivy a po delší době se vrátíme do Evropy podobně jako v Resident Evilu 4. Odlišné zasazení ovlivní i atmosféru a nepřátele. Budeme čelit nebezpečí, které je inspirované místními legendami, takže narazíme třeba na vlkodlaky, čarodějnice a další protivníky, kteří nejsou pro Resident Evil úplně typičtí. Autoři slibují ultra realistickou grafiku, kterou pohání nová verze RE Enginu, a tvrdí, že titulní vesnice bude hrát tak důležitou roli, že by ji bylo možné označit skoro za další postavu. Novinka má být ještě strašidelnější než předchozí hry a přinést více znepokojivých výjevů. Resident Evil Village s jistotou míří na PC, PS5 a Xbox Series, přičemž se stále spekuluje, zda by se nemohl nakonec objevit i na starších konzolích. Hra vyjde letos v zimě.

Zdroj: Capcom

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

Studio Hardsuit Labs už několik let pracuje na pokračování upírské akce Vampire: The Masquerade – Bloodlines, na kterou se od jejího oznámení v březnu 2019 nesmírně těšíme. Vývojáři chtějí podle svých slov zopakovat úspěch předchozí hry, a i když budou oslovovat úplně nové hráče, maximální servis chtějí poskytnout hlavně veteránům. Ve hře se vydáme do Seattlu, který je zmítán tajnou válkou mezi upíry, a jak je už dopředu zřejmé, právě hráčova postava v ní sehraje důležitou roli. Už jen volba příslušnosti ke konkrétnímu klanu může být problém a vývojáři varují, že záležet bude i na mnohem menších a zdánlivě méně významných rozhodnutí. Možná i kvůli tomu ale byli vývojáři na konci loňského léta nuceni odložit vydání na rok 2021, když podle svého vyjádření nestíhali dokončit všechny rozpracované části a potřebují čas navíc. Na druhou stranu je už ale hodně bezpečné mluvit o tom, že Bloodlines 2 letos doopravdy vyjdou, jen je stále otázkou kdy přesně.

Zdroj: Paradox Interactive

God of War

Ať už nakonec další pokračování série God of War ponese podtitul Ragnarök, anebo úplně jiný název, rozhodně se má točit okolo konce světa v podání severské mytologie. Na hře opět pracuje tým Santa Monica Studio a s jistotou míří na PlayStation 5, i když se opakovaně objevují dotazy, zda nedorazí i na PS4. I když se o pokračování a Ragnaröku jako tématu hry mluvilo od konce předchozího dílu a následně v návaznosti na další náznaky, oficiálně byl titul oznámen až loni v září. Vzhledem k tomu, že jde o přímé pokračování hry z roku 2018, nikoho by nemělo překvapit, že se vrátí známé postavy a neočekáváme žádné střídání ani na postu jejich představitelů. God of War by mohl vyjít ještě letos, pokud ale v tomto výčtu hrozí některým hrám pozdější vydání, tato rozhodně patří mezi žhavé “kandidáty”.

Zdroj: Sony

Dying Light 2

Reputace vývojářů z Techlandu velí automaticky označovat Dying Light 2 za problematický titul. A nutno přiznat, že studio v rámci komunikace s fanoušky nečiní úplně přesně to, co by pomohlo tenhle pohled zvrátit. Přesto je nutné neustále pamatovat, že Dying Light 2 byl oznámen na E3 2018 a z toho pohledu by se vydání v letošním roce nemuselo zdát jako příliš velký problém. Kdyby vývojáři víc komunikovali, zřejmě by panoval větší klid, neznamená to ale, že bychom o pokračování zombie akce s důrazem na parkourový pohyb neslyšeli vůbec. Jednak jsme mohli hru sledovat na E3 2019, kde se nám velmi zamlouvala. Posléze jsme vyzpovídali producenta Dying Light 2 Eugena Hartona a obdrželi několik dalších uklidnění, že se na hře pracuje a vše zdárně spěje k vydání. Jen škoda, že pověst hry a očekávání kazí incidenty, jako bylo nucené rozvázání spolupráce se scenáristou Chrisem Avellonem kvůli údajnému sexuálnímu obtěžování, nebo nejasnosti a plejáda vysvětlování, co přesně znamená odchod dlouholetého art directora a scenáristy z nedávné doby. Vývojáři ale i tentokrát ujišťovali nervózní fanoušky, že dobré zprávy jsou na cestě a pevně věříme, že už to letos konečně dopadne. Když by totiž Techland splnil vše, co v průběhu vývoje naznačil, čeká nás velmi plastická hra se silnou motivací pro opakované hraní, spoustu akce, plynulý pohyb a ještě jednou vynikající technické zpracování.

Zdroj: Techland

Ratchet & Clank: Rift Apart

Studio Insomniac Games už na PS5 poslalo hry Marvel’s Spider-Man: Miles Morales a remaster předchozího Spider-Mana. Neméně očekávané je ale pokračování série Ratchet & Clank s podtitulem Rift Apart. Autoři Spyra a Resistance nás lákají na bleskurychlé cestování mezi světy a dimenzemi díky svižnému SSD. Hra proto míří jen na PlayStation 5. Vrací se pochopitelně populární duo, to ale nově doplní tajuplná slečna. Poznávacím znamením hry jsou už tradičně pro sérii typické roztodivné zbraně a gadgety, díky nimž je akce tak pestrá. Titul chce ale rovněž demonstrovat přednosti samotné konzole, takže se můžeme těšit na podporu ray tracingu a různé vychytávky spojené s ovladačem DualSense. Výbušná akce by měla nabídnout ještě interaktivnější prostředí a kromě úplně nových lokací navštívíme i některé známé světy. Ratchet & Clank nejenže patří mezi potenciálně nezajímavější letošní hry pro PS5, ale navíc upřímně věříme tomu, že se jej v roce 2021 skutečně dočkáme.

Zdroj: Sony

Oddworld: Soulstorm

Na úplný závěr celého seriálu o nejočekávanějších hrách jsme si přichystali toužebně vyhlížený návrat jedné legendy. Oddworld: Soulstorm má být novou a řádně propracovanou vizí hry Oddworld: Abe’s Exodus z roku 1998, na které už mnoho let pracují lidé ze studia Oddworld Inhabitants. Hra byla představena už v roce 2016 a dočkat jsme se jí měli už o rok později, osud ale vývoji příliš nepřál, a ani na začátku roku 2021 není další Abeovo dobrodružství na dohled. Přesto ale dosáhla hra na další milník, když jsme loni v prosinci konečně mohli sledovat plnohodnotnou gameplay ukázku. Z ní je patrné, že bez ohledu na příklon k filmovosti zůstává Oddworld tím, co od série očekáváme – tedy logickou plošinovkou, ve které budeme zachraňovat nejen hlavního hrdinu, ale také další nemotorné Mudokony. Hra vzniká v enginu Unity, což ale zatím nepřináší žádné viditelné nedostatky či kompromisy a snad se už do poloviny letošního roku dočkáme. Připomínáme ale, že Oddworld: Soulstorm míří vedle PC pouze na PlayStation, na Xbox se tedy může dostat až po vypršení exkluzivity, jejíž povahu ale ani Sony, ani vývojáři nerozebírali.

Zdroj: Oddworld Inhabitants

A to je vše, přátelé. Tedy technicky vzato to samozřejmě není vše, co letos vyjde, nebo stojí za pozornost, ale čtvrtý díl našeho výběru uzavírá seriál nejočekávanějších her roku 2021 v podání Vortexu. Pokud máte pocit, že jsme na nějaký titul zapomněli a zaslouží si zvláštní zmínku, určitě se podělte s ostatními v komentářích o vlastní tipy. A hlavně si držme palce, aby ty naplánované hry letos skutečně vyšly.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru