Nejočekávanější hry roku 2020, část první

Nejočekávanější hry roku 2020, část první

Vybíráme pro vás ty největší pecky, které si letos zahrajeme. Co nás čeká v prvním čtvrtletí?

Stejně jako v uplynulých letech, také letos jsme pro vás přichystali výčet těch nejočekávanějších titulů pro nadcházejících 12 měsíců. Jak už sami dobře víte, rok 2020 je specifický zejména v tom, že končí celá jedna generace hraní, aby se pomyslných opratí chopila v průběhu Vánoc generace nadcházející. Pro nás, hráče, to však bez ohledu na cokoliv znamená doslova herní žně, když budou chtít vývojáři vyždímat z loučících se platforem maximum a současně zaujmout technologickým pokrokem, který orámuje několik následujících let. Nepředbíhejme ale kalendář, všechno musí jít hezky popořadě, takže podobně jako loni. Vzhůru na první část, do které jsme zahrnuli hry, o nichž s jistotou víme, že dorazí v období leden až březen.

Journey to the Savage Planet, 28. ledna

Journey to the Savage Planet je debut nového kanadského týmu Typhoon Studios, který založil autor her Assassin’s Creed III a Far Cry 4 Alex Hutchinson. Kooperativní first person sci-fi dobrodružství míří na PC, PlayStation 4 i Xbox One. PC verze bude ale k dispozici jen na Epic Games Storu. Vydáte se na neprobádanou cizí planetu ve vzdáleném koutě vesmíru, která hýří barvami a překypuje životem. Vaším úkolem je rozhodnout, zda se hodí pro kolonizaci, či nikoli. Budete skenovat a katalogizovat zdejší faunu i floru a vylepšovat vlastní nástroje. Kardinální otázka zní: Jste tu opravdu sami? Na první pohled může hra svou stylizací připomenout No Man’s Sky nebo Starlink: Battle for Atlas, rozsahem bude ale o poznání komornější. Důležitou roli tady má hrát příběh a také humor. Do průzkumu se můžete pustit na vlastní pěst, anebo s pomocí jednoho kamaráda. Závěrem loňského roku studio koupil Google, ale tento obchod nemá na titul žádný vliv. Journey to the Savage Planet vychází už 28. ledna.

Warcraft III: Reforged, 28. ledna

Jednou z událostí BlizzConu 2018 bylo oznámení přepracované verze legendárního Wacraftu III s podtitulem Reforged. Vývojáři z Blizzardu k němu přistoupili s trochu odlišnou filosofií než předtím k remasteru původního StarCraftu a údajně se i na základě odezvy fanoušků rozhodli, že Warcraft III v oprášené verzi přeci jen trochu pozmění. Ne dramaticky, ale zejména ve smyslu vybalancování síly jednotek a zastoupených ras obecně, slíbili rovněž moderní matchmakingový systém pro multiplayer a hlavně fúzi veškerého vydaného obsahu k Warcraftu III do jedné velké a řádně navoněné hry. Výsledek jejich snažení zatím hráči, kteří si titul předobjednali a mají tudíž přístup do bety, hodnotí kladně, stejně jako postupné narůstání obsahu, jako kdyby šlo o titul s předběžným přístupem. Grafika vypadá impozantně, animace jakbysmet a v kombinaci s legendárními zvuky a osvěženou podobou cutscén se na nás po úspěchu World of Warcraf Classic valí další hit. Jediné, co museli hráči skousnout, je odklad vydání – hra totiž měla původně vyjít už koncem roku 2019, aby však byla kvůli nutnosti ještě se jí chvíli věnovat odsunuta na 28. ledna.

Dreams, 14. února

Napůl hra a napůl mocný nástroj na tvorbu vlastních her. Takové jsou Dreams v kostce. První odvážlivci začali snít v editoru prostřednictvím early access verze už loni na jaře. Plná verze dorazí ale až letos, konkrétně 14. února. Netrpělivě očekávaná novinka od studia Media Molecule, které vytvořilo LittleBigPlanet nebo Tearaway, je jeden velký odvážný experiment. Až čas ukáže, co se z něj nakonec vyklube. Stane se především rájem kutilů, nebo se budou ze sdíleného uživatelského obsahu těšit i konzumenti, pro něž se Dreams stanou nevyčerpatelnou studnicí her, animací i hudby? Už dosavadní projekty ukázaly, že vysnít si lze v přístupném editoru leccos a jednotlivé výtvory rozhodně nepůsobí jako podle jednoho mustru. V prostředí je neobyčejně snadné sdílet své nápady a učit se od ostatních. Pokud by v budoucnu Sony našla způsob, jak výtvory z tohoto PS4 exkluzivního počinu nabídnout ostatním hráčům a třeba je i zpoplatnit, mohlo by se jednat o plodný inkubátor nové vlny nezávislých titulů.

Final Fantasy VII Remake, 3. března

Po mnoha letech dohadů, slibů a přemlouvání se fanoušci série Final Fantasy před necelými pěti lety dočkali oficiálního oznámení remaku Final Fantasy VII a dlouhé čekání se kvapem blíží do finále. Už 3. března se v obchodech objeví vytoužená krabička s Blu-ray diskem určeným výhradně pro PlayStation 4, na kterém hráči najdou Clouda, Berreta, Tifu, Aeris a spoustu dalších, kteří se vrhnou do oblíbeného příběhu v moderním kabátku a s celým výčtem změn oproti předloze z roku 1997. Vývojáři ze Square Enix v posledních měsících mluvili zejména o tom, co jim dal samotný vývoj a jak k němu přistoupili, jsou nicméně pod palbou kritiky za nejasnosti kolem toho, jakým způsobem chtějí remake vydat. Aktualizovaná krabička z listopadu loňského roku, která potvrdila roční časovou exkluzivitu pro PS4, totiž nenese žádnou známku toho, že by hráči nákupem pořídili jen první část zasazenou do Midgaru, bez ohledu na to, že už lidé kolem Tecuji Nomury mluví o rozběhnutých přípravách části druhé. Bez ohledu na drobnou kontroverzi ale i na základě hratelných ukázek z proběhnuvších konferencí víme, že po zvláštně přijatém patnáctém díle vsadil japonský gigant na jistotu a očekávaný remake sedmičky vyvolá davové šílenství. U nás možná ne tak silné, jako tomu nepochybně bude ve Spojených státech a Japonsku, ale těšit se určitě máme na co i v Česku. Přepracovaný soubojový systém a hlavně moderní grafika obhajují návrat po necelém čtvrtstoletí a k maximální spokojenosti už chybí jen demoverze, která mezi svátky unikla na internet, ale oficiálně ji ještě hrát nelze.

Ori and the Will of the Wisps, 11. března

Ori and the Will of the Wisps je metroidvania od Moon Studios, která navazuje na první díl Ori and the Blind Forest z roku 2015. Novinka míří exkluzivně na PC a Xbox One, přičemž se objeví i ve službě Game Pass. Premiéru má 11. března a tuzemské hráče určitě potěší i české titulky. Hra byla oznámena už na E3 2017 a vedle akrobatických pasáží, hádanek a obřích bossů slibuje i vylepšenou grafiku. Nové dobrodružství nás zavede do velkého exotického světa s roztodivnými tvory, ale vývojáři nás současně lákají na emotivní příběh a podmanivý soundtrack. Ori si osvojuje nové schopnosti a pátrá po svém skutečném osudu. Titul byl opakovaně odložen, ale nyní, jak se zdá, už jeho vydání nic nebrání a slibuje nevšední zážitek. Pokud byste si do té doby chtěli připomenout první díl, ten se kromě PC a Xboxu objevil loni na podzim také na Switchi.

Nioh 2, 13. března

Na nedostatek výzvy jste si v minulém roce například díky Sekiru opravdu stěžovat nemohli, her k pokoření ale bude dostatek i letos. Jednou z nich bude bezpochyby i pokračování soulslike akce Nioh od Team Ninja, které vyjde 13. března. Vývojáři vzali osvědčený koncept, ale aby zaujali hráče i napodruhé, rozhodli se pro zajímavé změny a vylepšení. V první řadě nabídnou hráči možnost vytvořit si vlastního hrdinu, či hrdinku, kterým bude navíc umožněno transformovat se do podoby monster jókaj, které v průběhu hrou porazí. Druhou výraznou změnou pak bude možnost povolat si do boje jednoho, či dva pomocníky, ovládané buďto umělou inteligencí, nebo přímo živými hráči. Tradiční kooperativní mód je přitom pro daný žánr neokoukanou záležitostí a mohl by v případě úspěchu pozměnit i podobu dalších her, vycházejících z legendárních Demon’s Souls a Dark Souls. Na základě vlastních zkušeností navíc můžeme potvrdit, že úroveň obtížnosti je postavena příjemně vysoko a zdolat bosse nebude žádný med. O to ale úspěch v prequelu rodící se série bude sladší a o to víc si ho budou moci hráči užít. To všechno zcela pochopitelně ve stylizovaném světě, odkazující na konec 15. století v Japonsku a za přítomnosti plejády zbraní od meče ódači až po smrtící kosu kusarigama.

Doom Eternal, 20. března

Doom z roku 2016 dokázal, že legendární studio id Software ještě nepatří do starého železa a všichni fanoušci doufají, že Doom Eternal úspěch předchůdce zopakuje. První hra na novém enginu id Tech 7 míří na PC, PlayStation 4, Xbox One, ale i stramovací službu Stadia a Switch. Premiéru má naplánovanou na 20. března, ale fanoušci Nintenda na datum vydání zatím čekají. Kultovní first person akce nabídne vylepšený oblek s plamenometem na rameni a čepelí přidělanou k zápěstí. Autoři plánují ještě zrychlit pohyb hlavního hrdina za pomoci několika nových triků, aby byla akce plynulejší, a za pozornost stojí i rejstřík nepřátel. Řady vašich protivníků se rozšíří o staré známé i úplně nové pekelné zplozence, jejichž těla budou v boji postupně chátrat. Nedílnou součástí Dooma je také multiplayer, který kromě jiného nabídne novinku v podobě režimu dva na jednoho, kde se náš hlavní hrdina postaví dvojici démonů, které budou ovládat hráči. Hráči budou moci také vnikat do singlu jiných lidí v asymetrickém módu nazvaném Invasion, kde na sebe rovněž vezmou podobu nepřátel. Tuto funkci je ale přirozeně možné vypnout.

Half-Life: Alyx, březen

Poslední hrou prvního dílu našeho výčtu očekávaných titulů je Half-Life: Alyx. Kdo by si byl vůbec pomyslel, že se jednou budeme bavit o novém dílu téhle legendární série a hle, je to tady. Nečekané odhalení přišlo 21. listopadu po úniku informací, které o hře mluvily už s denním předstihem. Přesto hráči nebyli až do poslední chvíle zcela přesvědčeni, že jde o pravdivou informaci a z pochopitelných důvodů panovala kolem pokračování Half-Life značná nejistota. Teď už ale víme, že je Half-Life Alyx přímým následovníkem odvyprávěné části příběhu, vžijeme se v něm do role Alyx Vance, a co je nejdůležitější – poprvé kompletně ve virtuální realitě. Právě nutnost odehrát nové dobrodružství s VR headsetem na hlavě se hráčům po rychlém vystřízlivění příliš nezamlouvá a fantastická zpověď moderátora Geoffa Keighleyho, který si mohl údajně hru zahrát od začátku do konce, na tom soudě dle ohlasů na sociálních sítích nic zásadního nemění. Podle náznaků z Valve to navíc nevypadá, že by mohl být Half-Life Alyx plnohodnotně převeden do tradičnější, tedy ne-VR podoby, a všichni se tak budou muset zřejmě smířit s tím, že jinak to nepůjde. Na druhou stranu se ale o hře mluví jako o plnohodnotném, několikahodinovém pokračování s vynikající grafikou a kupou perfektních nápadů s potenciálem posunout hraní ve VR na zcela novou úroveň. Tak uvidíme, snad bez zbytečných průtahů!

Máme za sebou výčet nejočekávanějších her za první tři měsíce, tedy od ledna do konce března. Ale tím samozřejmě náš úkol nekončí, v dalším díle se podíváme na tituly, které na nás udeří v dalších měsících. Hned v dubnu to budou například Resident Evil 3 nebo Cyberpunk 2077, takže se rozhodně máte na co těšit.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru