array(66) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(12) "1739190840:3"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(99) "Autor hry, který připravuje pokračování, radí hráčům, kde a jak si zahrát původní titul"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(5) "24577"
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "223072"
}
["_pageview_20250210"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "470"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"737d21de-60ff-4353-9588-1131abfc396f","external_id":"203cd617-7e84-aa56-ca4f-0224a4862ba0","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20250211"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "169"
}
["_pageview_20250212"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "24"
}
["_pageview_20250213"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "7"
}
["_pageview_20250214"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "12"
}
["_pageview_20250215"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250216"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250217"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["_pageview_20250222"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["_pageview_20250226"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "4"
}
["_pageview_20250227"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250302"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250303"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250308"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250311"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["_pageview_20250312"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250317"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250318"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250319"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250320"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["_pageview_20250321"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250324"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
}
Pokud jste spolu s námi sledovali přenos loňských The Game Awards, nemohla vám uniknout informace o plánovaném pokračování hry Okami. Opět se jí ujímá Hideki Kamija s nově ustaveným týmem Clovers, který přirozeně odkazuje na původní Clover Studio, kromě odkazu na první teaser je to ale asi to jediné, co o hře zatím můžeme říct. Po oznámení nicméně vzrostl zájem o původní titul z roku 2006 a i k němu se Kamija v nedávné době vyjádřil. Chtěl totiž poradit hráčům, kterou z dostupných verzí si mají zahrát, aby se připravili na pokračování, takže pokud máte stejnou otázku, odpověď je vcelku jasná.
Jak už zaznělo výše, hra vyšla v roce 2006, konkrétně pro PlayStation 2, a to nejprve na konci dubna v Japonsku a až v září v Severní Americe, resp. začátkem roku 2007 v Evropě a zbytku světa. Titulu se ale minimálně u nás dostalo větší pozornosti až s vydáním na Nintendu Wii, které připadlo na duben, resp. červen roku 2008 a mylně by si proto mohli někteří hráči myslet, že právě Nintendo Wii je primární platformou. To však Kamija vyvrátil na Twitteru a upozornil, že by hráči měli hrát skutečný originál.
Vše začalo na Twitteru dotazem fanouška s přezdívkou miguel. Demonstroval určité zmatení kolem verzí Okami, když se zeptal, zda by měl hrát raději „originál“ na Nintendu Wii, nebo sáhnout po novější PC verzi, na což mu Kamija udělal pořádek v povědomí o hře. „Verze pro Wii není orignál… Udělal jsem verzi pro PS2…,“ připomněl trochu zaraženě autor hry. Následně pak všem doporučil, že pokud chtějí zažít tu nejlepší možnou verzi, ať se pustí do hraní HD remasteru, který vyšel v roce 2012 na PlayStationu 3 a vedle dalších platforemch o pět let později také na PS4. Kamija navíc dodal, že si „osobně nepřeje“, aby hráči hráli verzi pro Wii, byť nedoplnil důvod.
Můžeme se proto pouze domnívat, zda narážel na specifické ovládání pomocí ovladačů Wiimote, které do hry zakomponovali autoři portu z Ready at Dawn. Šlo o perfektní přenesení ovládání štětce z analogové páčky ovladače DualShock, přesto ale autor hry nepovažuje tento zážitek za věrný tomu, který původně zamýšlel a očividně i po letech neměl důvod k tomu, aby změnil názor. Takže, pokud si chcete před vydáním pokračování vše náležitě osvědčit, už víte, kde byste tak měli učinit. Jen, upřímně, času máte asi ještě opravdu hodně.