Navzdory spekulacím vývoj Atari VCS zdárně pokračuje

Navzdory spekulacím vývoj Atari VCS zdárně pokračuje

Provozní ředitel Atari odmítá problémy a přináší fotky prvních vyrobených kusů konzole

28. 11. 2019

Když jsme vás o připravované konzoli Atari VCS (dříve Ataribox) informovali naposled, neměli jsme pro vás příliš dobré zprávy. Po několikerém odkladu data uvedení se začalo proslýchat, že od vývoje odešel jeden z hlavních architektů konzole Rob Wyatt a podle oslovených vývojářů, kteří měli s Atari spolupracovat na přípravě her, se schylovalo k obrovskému průšvihu. Po necelých dvou měsících jsou ale, zdá se, všechny problémy zažehnány a provozní ředitel Michael Arzt věří, že konzole v březnu příštího roku poputuje prvním podporovatelům z kampaně na crowdfundingovém portálu Indiegogo. Aktuální informace pochází z podnikového rozhovoru Atari, který je plný řady zajímavých detailů a také fotek z produkce prvních testovacích modelů konzole.

„Co se týče hardwaru, týmy designérů a inženýrů již několik měsíců úzce spolupracují s výrobci a dodavateli. Jsem rád, že s vámi mohu sdílet fotky prvních kusů Atari VCS, jak sjíždí z výrobní linky a míří na podrobné testování. Celkově uzavíráme fázi předprodukce a míříme k masové výrobě, která je v tuto chvíli naší prioritou,“ říká Arzt v komentáři ke zmiňovaným fotografiím. Na nich je vidět hned několik kusů konzole, včetně detailního pohledu na zadní stranu zařízení, kterému nechybí dva USB 3.0 porty, HDMI výstup, ethernet a zdířka napájení, tedy vše, co Atari od redesignu letos v březnu slibuje. Ve smyslu softwaru se pak dokončuje kódování obchodu a rozhraní operačního systému, na kterém Atari VCS poběží. Arzt ale potvrdil, že se nic nemění na plánech ohledně tzv. Sandbox módu, který z konzole dělá počítač s možností instalace Windows, Linuxu a dalších operačních systémů. „Tenhle otevřený, flexibilní a multiplatformní přístup vzbuzuje u našich zákazníků velký zájem a je jednou z věcí, díky které je celý systém tak unikátní. VCS vám umožní hrát hry a využívat streamovacích služeb, nebo Steamu a dalších herních knihoven,“ dodává provozní ředitel.

Značka Atari vzbuzuje vášně a je přirozené, že přitahuje pozornost a točí se kolem ní spekulace. A i když by bylo někdy hodně lákavé, vyjádřit se k nim veřejně, ctíme mlčenlivost kolem smluv s našimi partnery.

Tímto způsobem se pak autoři konzole chtějí vyrovnat s tím, že ne pro všechny služby bude existovat nativní aplikace. Vše by měl řešit internetový prohlížeč na bázi Chrome, který – stejně jako na stolním PC – hravě zvládne například Netflix, YouTube nebo Twitch a není vyloučeno, že by k nim mohly přibýt i herně-streamovací platformy typu Stadia. Potenciál Atari VCS tak razantně narůstá a vývojáři si jsou očividně vědomi, kde tkví ta největší síla celého zařízení. Arzt ale pochopitelně myslí i na samotné hry a uvádí, že v tuto chvíli skutečně jednají s řadou vývojářů a nabádá fanoušky k tomu, aby nevěřili všem kritickým článkům. „Značka Atari vzbuzuje vášně a je přirozené, že přitahuje pozornost a točí se kolem ní spekulace. A i když by bylo někdy hodně lákavé, vyjádřit se k nim veřejně, ctíme mlčenlivost kolem smluv s našimi partnery,“ říká Arzt. Aniž by uváděl další detaily, má pravděpodobně na mysli v úvodu zmiňované náznaky váznoucí či problematické spolupráce, zůstává ovšem přesvědčen, že Atari VCS bude moci nabídnout mix původních retro záležitostí i zcela nových her od third-party vývojářů. Jednotlivé tituly by pak měly plně využít výkonu procesoru AMD Ryzen, pro který se v Atari i za cenu odkladu uvedení konzole rozhodli, a hráči si je navíc budou moci užít v rozlišení až 4K.

Na dotaz, co se bude dít v posledních čtyřech měsících před uvedením konzole, vzpomněl Arzt zejména backery z Indiegogo a akcionáře, kteří by se měli postupně dozvědět víc o možnostech Atari VCS. Vysvětluje ale, že celý proces výroby konzole podléhá mnoha partnerstvím a společnost není často schopná ovlivnit, kdy může o zásadních věcech promluvit a kdy nikoliv. „Snažíme se být transparentní a chceme komunitu i nadále pravidelně informovat o novinkách a změnách. Pokud je tady ale jedna věc, kterou bych rád fanouškům předal, pak je to skutečnost, že v souvislosti s Atari VCS platí – žádné zprávy, dobré zprávy,“ uzavírá Arzt.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru