Star Wars: Squadrons, Electronic Arts, Navzdory slibům se Star Wars: Squadrons dočká rozšíření

Navzdory slibům se Star Wars: Squadrons dočká rozšíření

Vývojáři měsíce tvrdili, že hra neobdrží žádné DLC. Teď se chystá „nová“ mapa a dvě lodě

Zdroj: Electronic Arts
19. 11. 2020
Název: Star Wars: Squadrons Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 2. 10. 2020

Jednou z věcí, kterou vývojáři z EA Motive zmiňovali opakovaně ještě před vydáním Star Wars: Squadrons, byla absence mikrotransakcí. Ačkoliv šla hra do prodeje za nižší cenu a mohla tak vyvolávat pocit, že Electronic Arts počítá s následnou monetizací, v plánech nebyly žádné battle passy, ani kosmetické předměty, byť se ve hře nachází a v jiných titulech by zcela nepochybně součástí mikrotransakcí byly. Souběžně s odmítnutím tohoto typu obsahu nicméně vývojáři otevřeně mluvili také o tom, že podoba, ve které hra vyjde, bude finální a hráči se už nedočkají žádných dalších rozšíření, což se zejména po vydání a převážně kladném přijetí jevilo jako mírně unáhlené rozhodnutí. Ostatně, do určité míry ovlivnilo i naše hodnocení Squadrons v recenzi a vývojáři zřejmě konečně dospěli k tomu, že je potřeba předchozí prohlášení s pokorou popřít. Na přelom listopadu a prosince totiž chystají dvojici DLC, a jak sami uvádí – hybatelem jsou hráči a jejich četné žádosti o navýšení omezeného obsahu.

Zdroj: Electronic Arts

„Když jsme se pustili do vývoje Star Wars: Squadrons, měli jsme jednoznačnou vizi – vytvořit skvělou hru s vesmírnými loděmi. Chtěli jsme uctít klasiky, které přišly před námi a nabídnou hráčům veškerý obsah v jednom úhledném balíčku,“ začíná vzkaz Iana Fraziera na webu hry. Šéf vývoje si tím připravil půdu pro neočekávanou změnu směru, načrtnutou v úvodu a vysvětlil, že se celá situace nakonec odvíjela trochu jinak, než jeho tým upřímně čekal. Když došlo na první veřejnou ukázku ze hry, a ještě silněji po samotném vydání, začali v EA Motive pociťovat narůstající pozitivní tlak, aby do hry přibyl nový obsah, na kterém se nakonec rozhodli pracovat. „Je nám ctí dnes oznámit, že připravujeme dva obsahové updaty, abychom vám v období Vánoc mohli vyjádřit vděk naší skvělé komunitě. A co je nejdůležitější, [balíčky] jsou inspirovány vašimi ohlasy a žádostmi,“ říká vedoucí vývoje.

Mapa bude připravena, aby se na ní daly odehrát oba dostupné módy – Fleet Battles i Dogfight – a bude na rozdíl od příběhu vykazovat větší míru provozu a neutrality vůči oběma znesvářeným frakcím.

První bezplatný update na verzi 3.0 bude dostupný 25. listopadu a vedle nového obsahu se pochopitelně zaměří také na opravy chyb a vybalancování některých aspektů. Tím nejpodstatnějším ale bude nová mapa pro multiplayer, označení „nová“ by ale mělo zůstat v uvozovkách. Půjde totiž o Fostar Haven, který navštívíte v prologu příběhové kampaně, takže vývojáři ve skutečnosti nemuseli připravovat nic nového. Mapa bude připravena, aby se na ní daly odehrát oba dostupné módy – Fleet Battles i Dogfight – a bude na rozdíl od příběhu vykazovat větší míru provozu a neutrality vůči oběma znesvářeným frakcím. I proto dává její použití vývojářům logiku a nemělo by docházet k nelogickým situacím, ať už bude v danou chvíli bránit základnu jakákoliv ze stran.

Do hry rovněž přibudou nové komponenty pro jednotlivé lodě, ať už se bavíme o stíhačích, nebo bombardérech. EA Motive slibuje nový boost pohonu, dále ionové rakety pro stíhače a interceptory, speciální průrazná torpéda pro bombardéry i stíhače a v neposlední řadě také protimateriálové raketové věže pro U-wing a TIE reaper. Co se týče konkrétních funkcí nových komponent, ionové rakety slouží k rychlé deaktivaci štítů a průrazná torpéda využijete proti velkým lodím v režimu Fleet Battles, když proniknou za štíty a rovnou danou loď poškodí. Raketovou věž pro U-wing a TIE reaper pak uplatníte při snaze zničit podpůrné systémy vlajkových lodí, případně střeleckým věžím.

Zdroj: Electronic Arts

Jak už ale bylo řečeno v úvodu, updaty přijdou dva – ten druhý plánují vývojáři na prosinec a prostřednictvím něj naroste počet dostupných ovladatelných lodí. Do hry se totiž dostane prototyp B-wing a TIE/d. Design lodí si můžete prohlédnout na přiloženém obrázku, Ian Frazier pak doplňuje, že v případě B-wing půjde o bombardér a TIE/d spadne do třídy stíhačů. Každá z lodí bude využívat standardní nabídku komponent pro danou frakci, ale přinese i vlastní exkluzivní kousky, jako je například gyroskopický kokpit B-wingu nebo speciální štíty pro TIE/d. Ani to ale nebude všechno, protože prosincový update zpřístupní také možnost vytvořit si vlastní zápasy, čímž by se mohlo Squadrons podle vývojářů stát prostředkem pro soutěžní hraní. Nabídka samozřejmě přijde s různými modifikátory, omezením konkrétních lodí, případně nastavením zdraví hlavní lodi ve Fleet Battles.

Otázkou nicméně zůstává, jestli popisovaná rozšíření mohou hráči chápat jako definitivní rozlučku, nebo naopak demonstraci vůle nafouknout obsah hry a přinést v budoucnu třeba i jiné multiplayerové módy. Ačkoliv bude mít Star Wars: Squadrons po vydání Fostar Haven sedm map, režimy jsou přístupné jen dva a nejkřiklavěji volají po dalších.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru