The Last of Us Part II, Sony Interactive Entertainment, Naughty Dog už dlouho hledá člověka se znalostí Nvidie

Naughty Dog už dlouho hledá člověka se znalostí Nvidie

Vydání The Last of Us Part II na PC to ale nenaznačuje. Stejný inzerát se objevuje několik let

Zdroj: Naughty Dog
20. 1. 2020
Název: The Last of Us Part II Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
19. 6. 2020
19. 1. 2024 (PlayStation 5)

Ačkoliv uznáváme, že z pohledu nejrůznějších spekulací bude poslední aktivní rok současné generace konzolí hodně náročný, je třeba stále zachovávat nadhled a patřičný odstup. Ať už se bavíme o všech těch zaručených zprávách bez uvedení jakéhokoliv, byť jen částečně věrohodného zdroje, nebo o fantastických, leč z mnoha důvodů zcela nelogických představách. Ta nejčerstvější mluví o tom, že se očekávané pokračování akční adventury The Last of Us může vedle PlayStationu objevit také na PC, což má údajně naznačovat „nově“ vypsaný inzerát na pozici grafického programátora. Naughty Dog prostřednictvím něj hledají člověka, který má zkušenosti s aktuálními architekturami grafických čipů, ať už jde o GCN od AMD, nebo o CUDA od Nvidie. Je však důležité dodat, že tento inzerát se na stránkách vývojářů objevuje pravidelně už několik let a bez ohledu na další okolnosti kolem Naughty Dog a jejich her nenaznačuje vůbec nic.

Co se týče inzerátu, lze jej spolehlivě vysledovat přinejmenším do roku 2018, ať už přes Archive.org, nebo třeba přes výpis otevřených pozic sdílených na webu Gamasutra. V diskuzích na Redditu či Twitteru se nicméně mluví o tom, že je inzerát ještě starší a Naughty Dog ho jen v drobných obměnách vypisují už od roku 2013. Je přitom zvláštní, že mu až dosud nikdo nevěnoval žádnou pozornost a spekulace se nerozvířily. Jistě, inzerátu si nemusel nikdo všimnout, informace v něm obsažená ale nemá dnes větší váhu jen proto, že se na jiné frontě spekuluje o možném vydání Horizon Zero Dawn na PC.

Určitě uznáte, že pokud již někdo ovládá práci s architekturou CUDA, k prostředí GCN bude mít blíž než někdo, kdo se dosud na softwarové úrovni s GPU pracovat nepokoušel.

Pokud se nad inzerátem člověk zamyslí, je jednak důležité připomenout, že se i konzolové hry vyvíjí na počítačích a jednak poukázat na to, že danou práci jistě nemůže nikdo vykonávat bez patřičných předchozích zkušeností. A určitě uznáte, že pokud již někdo ovládá práci s architekturou CUDA, k prostředí GCN bude mít blíž než někdo, kdo se dosud na softwarové úrovni s GPU pracovat nepokoušel. Snad i proto je na dalším řádku uvedeno, že by měl žadatel rovněž ovládat API DirectX12, Vulkan, nebo jakékoliv další jen proto, aby měl z čeho profesně vycházet. Domnívat se tedy na základě takto sestaveného inzerátu, že máme v dohledné době očekávat – podotýkáme – druhý díl The Last of Us na PC, je mírně řečeno přehnané. Takové uvažování by bylo v rozporu s dlouholetou strategií Sony, která minimálně v případě PS4 slavila úspěch a není ji tedy proč měnit. Ostatně, reakce hráčů je velmi zamítavá a situace se nedá srovnávat s již naznačenými spekulacemi kolem Horizon Zero Dawn.

V případě možného příchodu této hry na PC by došlo na znovuvydání 3 roky starého titulu, kterého se prodalo přes 10 milionů kusů a již s sebou nenese ani potenciál nadále pomáhat prodejům konzole PS4. Naopak by ale mohla mít PC verze Horizonu pozitivní dopad na hráče, kteří dosud třeba žádnou hru pro PlayStation 4 nehráli a možnost vyzkoušet si ji na PC se může potenciálně přetavit v dalšího zákazníka Sony. Nikde totiž není psáno – budeme-li spekulacím na chvíli věřit – že se PC verze budou týkat automaticky všech first party her Sony a že nepochybně vyvíjený druhý díl nebude (několikaletou?) exkluzivitou pro PS5. Na druhé straně The Last of Us Part II má být pro Sony spolu s Ghost of Tsushima hlavním zdrojem příjmu z prodeje herního softwaru v letošním roce a rozmělňovat pozornost mimo PlayStation 4 s více než 100 miliony hráči nedává z obchodního hlediska smysl.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru