eFootball 2022, Konami, Na startu eFootball budou chybět animace i některé kopy

Na startu eFootball budou chybět animace i některé kopy

Trailer představuje spoustu potenciálně zajímavých prvků, některé ale dorazí až po vydání

Zdroj: Konami
26. 8. 2021
Název: eFootball 2022 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: Datum vydání: 30. 9. 2021

Přiznejme si, že přerod slavné fotbalové série Pro Evolution Soccer od Konami ve free to play modulární záležitost eFootball neprobíhá úplně hladce. První zděšení ve hráčích vyvolalo technické demo, kterému Konami neposkytlo dostatečně jasnou komunikaci a hráči neměli ponětí, co se to vlastně objevilo ke stažení. Další nejasné informace přicházely na konto obsahu, případně jeho budoucí distribuce, což v ne zrovna přívětivém slova smyslu korunovalo potvrzení, že na začátku bude eFootball jen omezenou demoverzí s malým množstvím týmů a módů. A nyní přichází první plnohodnotný gameplay trailer s osvětlením zajímavých novinek v hratelnosti, o kterých si ale ve videu musíte číst v titulcích a navíc ne pro všechny prvky platí, že budou k dispozici v momentě, až eFootball dorazí.

Způsob prezentace eFootball je defacto druhým extrémem, porovnáme-li to s tím, jak představují vývojáři z Electronic Arts několik posledních ročníků své série FIFA. Zatímco na jedné straně máme propracované záběry na skutečné fotbalisty, kteří za zvuků s fotbalem zcela nesouvisející hvězdy mluví o tom, co je vlastně fotbal, na té druhé je technicistní video s generickou hudbou a titulky, které musíte číst, abyste chápali, co přesně video prezentuje. A když je čtete, nemůžete sledovat, co se ve videu odehrává. Jestli jde o nenápadný způsob, jak prodloužit bezmála sedmiminutovou stopáž na dvojnásobek, pak bychom měli Konami zřejmě pochválit, něco nám ale říká, že to nebyl primární zájem. A je to škoda, protože i když je velmi snadné snížit se na komentářovou úroveň a začít mluvit o tom, že záběry nepochybně pochází z mobilní verze – ha ha ha – samotná hratelnost vypadá dobře, stejně jako pohyb hráčů v konkrétních situacích.

U některých animací či razantnějších přihrávek, resp. kopů přichází nepříliš pochopitelné upozornění, že jde o obsah, který bude do hry přidán až v některém z budoucích updatů.

Jak Konami dokazuje, za vývojem eFootball i s přechodem na Unreal Engine stojí pečlivý výzkum, který s sebou přináší například plynulejší pohyb během driblinku, přirozenější uvádění míče zpět do hry, třeba i v momentech, kdy někdo fotbalistovi hodí nový míč ze zámezí, pohyb celé obrany v závislosti na hře, případně propracovanější souboje jeden na jednoho. Jenže vinou prezentace a slabší grafiky bez očekávaného lesku vyznívají změny na prázdno, takže žádná salva pochvalných komentářů a očekávání, že právě na poli hratelnosti předčí eFootball konkurenci nepřichází. Co hůř, u některých animací či razantnějších přihrávek, resp. kopů přichází nepříliš pochopitelné upozornění, že jde o obsah, který bude do hry přidán až v některém z budoucích updatů. Jinými slovy řečeno tím Konami vysílá signál, že zážitek ze hry – bez ohledu na grafiku, obsah nebo licence – nebude od začátku kompletní a zápasy se budou v průběhu týdnů a měsíců třeba i diametrálně lišit od toho, jak eFootball vypadal na začátku.

Zdroj: Konami

Prvky hratelnosti, ale také například podpora haptické odezvy na ovladači DualSense, tak dorazí spolu s dalšími obsahovými/technickými balíčky, jak už Konami dříve upozorňovalo. Jde o zpřístupnění cross-platform multiplayeru mezi platformami, online ligy, další herní módy nebo systém Match Pass, zaručující další odměny za vytrvalé hraní. Vrcholem chystaných updatů pro letošní rok pak bude možnost hrát mobilní verzi pomocí gamepadu a tím i otevření matchmakingu pro všechny hráče na všech platformách. První sousto dostaneme už na podzim, snad nebude tak hladové, jak se zatím zdá…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru