Pokémon Go, Niantic, Na řeckém ostrově Salamis nešlo chytat pokémony

Na řeckém ostrově Salamis nešlo chytat pokémony

Kvůli chybě mapových podkladů se v této oblasti po sedm měsíců neobjevil jediný pokémon

16. 10. 2019
Název: Pokémon Go Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 6. 7. 2016

Mobilní hit Pokémon Go vyšel v roce 2016 a celkem rychle se stal celosvětovým fenoménem. Jedním z hráči oblíbených prvků bylo mimo jiné i to, že vývojáři z týmu Niantic podporovali pohyb a cestování nejen po okolí, ale díky exkluzivním úlovkům i po celém světě. Hráči totiž mohli na určité druhy pokémonů narazit jen někde, nicméně čas od času lze navštívit i pár míst, kde na žádnou z těchto potvůrek naproti očekávání nenarazíte. A pravděpodobně tím největším byl až do nedávna řecký ostrov Salamis, kde se po sedm měsíců žádný z pokémonů neobjevil.

Tamní aktivní komunita se ještě začátkem tohoto roku těšila z podpory tohoto oblíbeného mobilního titulu, jenže v březnu letošního roku došlo k nečekanému obratu a na Salamisu a několika dalších menších řeckých ostrovech se pokémoni zcela přestali objevovat. Nejbizarnější přitom na celé situaci bylo to, že nešlo o systémové řešení týmu Niantic a nešlo ani o spekulovaný zákaz tamních úřadů. Pokémoni se totiž Salamisu vyhýbali z důvodu chyby.

Chyba byla na straně špatně popsaných mapových podkladů. Ty pocházejí od otevřené platformy Open Street Maps, hra ale používá data stará až několik měsíců.

Ostrov Salamis leží jen pár kilometrů od centra Atén a s rozlohou téměř 100 kilometrů čtverečních a s téměř 40 tisíci stálými obyvateli nejde o zanedbatelnou oblast. Britský magazín Eurogamer poukázal na to, že zmíněná chyba byla na straně špatně popsaných mapových podkladů. Ty pocházejí od otevřené platformy Open Street Maps, hra ale používá data stará až několik měsíců. Důvodem je údajně snaha zamezit například svévolným úpravám soukromých zahrad na veřejné parky jen proto, aby se tam pokémoni mohli zjevovat častěji. Z toho důvodu mapové podklady pro hru pocházejí ze starších dat, háček zde ale nastal v tom, že tehdy někdo chybně označil celý ostrov jako nepřístupný. Chyba sice byla v rámci zmíněné platformy opravena rychle, nicméně aktualizovaná verze mapy do hry nedorazila po několik dlouhých měsíců. Frustrovaní hráči se tak mimo jiné obraceli i na technickou podporu a tam naráželi na další překážky.

Na stížnosti dorazily dokonce i směšné odpovědi typu: „Zkontrolujte, zda jsou vaše mobilní data a GPS aktivní.“

Magazínem Eurogamer oslovený hráč jménem Nick například poukázal na neflexibilní technickou podporu: „Naše zprávy pro Niantic zůstaly buď nezodpovězeny, nebo na ně dorazily obecné odpovědi jako ať jdeme hrát někam jinam, nebo ať navštívíme místa s více PokéStopy.“ Těch má ostrov celkem více než 400, to ale samozřejmě nebylo kdovíjakým řešením. Navíc na stížnosti dorazily dokonce i směšné odpovědi typu: „Zkontrolujte, zda jsou vaše mobilní data a GPS aktivní.“

Hráčům tedy nezbylo než se obrátit na globální komunitu a rozšířit povědomí o tomto problému k co možná největšímu množství hráčů. Článek na citovaném Eurogameru či příspěvky na Redditu představovaly pouze špičku ledovce. Chybět samozřejmě nesměla ani setrvávající masáž na sociálních sítích a snad právě díky tomuto tlaku Niantic po měsících mlžení a vyčkávání konečně zareagovali. V čerstvém příspěvku na Redditu tak hráči mohli s potěchou potvrdit, že se situace obrátila a pokémoni se na Salamis vrátili.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru