Zcela upřímně, čekal někdo něco jiného? Už v době oznámení „nového hardwaru“ od Nintenda, z něhož se nakonec namísto nástupce Switche vyklubal interaktivní budík Alarmo, se začali hráči tradičně ptát: „A rozběhne to Doom?“ Netrvalo to dlouho, a máme tu odpověď – ano, samozřejmě. O další zajímavý, leč očekávatelný a vyhlížený kousek v neoficiální soutěži hraní Doomu na netradičních zařízeních, se postaral uživatel vystupující na Twitteru s přezdívkou GaryOderNichts. A je to i tentokrát fascinující počin.
Gary se věnuje reverzní inženýrství u konzole Wii U, tentokrát si však v rámci Nintenda odskočil do současnosti. Překvapivě však jeho prvním cílem nebylo rozběhnout na Alarmu právě Doom, nýbrž obrázky kočiček, pro začátek jako otestování, jak se vlastně do budíku dostat. To se mu podařilo a následně popsal, co vše udělal a zjistil, zatímco se dobýval do budíku, dešifroval jeho obsah, konfiguroval rozhraní a studoval tamní sekundární zavaděč 2ndloader. Ještě před ním se do zkoumání a zkoušení Alarma pustila uživatelka Spinda, která rovněž informovala o svých objevech, jež byly poté Garymu též nápomocny. Gary pak nakonec zjistil, že pro nahrávání vlastních souborů firmwaru je možné skrze USB, aniž by bylo nutné budík rozebírat, stále je však nutné soubory zašifrovat. K tomu ovšem našel cestu, na jejímž konci byl již zmíněný obrázek kočičky. Pokud jste technicky zdatní, mohl by vás zaujmout celý Garyho blogový příspěvek, v němž popisuje všechny detaily a potřebné kroky, navíc k tomu přiložil i soubory. Nyní už ale k tomu hlavnímu.
Povzbuzen mnoha požadavky od ostatních uživatelů a hráčů se po zveřejnění svého pokusu Gary pustil i do Doomu. Otestoval si, že lze na Alarmu spustit vlastní kód a nahrát nový obsah, proč tedy nezkusit něco komplexnějšího než obrázek kočky. „Po mém posledním příspěvku bylo zřejmé, co všichni chtějí na Alarmu vidět. Takže tady to je – Doom běžící na Nintendo Alarmo!“ ohlásil slavnostně Gary a sdílel téměř dvouminutové video, na němž hraje Doom. Skutečně hraje, ačkoli je to trochu krkolomné. K ovládání hry slouží cosi jako „hmatový ovladač“ umístěný na vrchu budíku společně s dvěma tlačítky, nevýhodou však je prozatím absence zvuku, což se ovšem může změnit. Soubor .wad musí být kvůli omezení paměti zavaděče nejprve komprimován a poté opět dekomprimovat. Nicméně stále je možné načíst sharewarovou verzi Doomu kompletně z USB bez nutných úprav budíku – i k tomu Gary sdílel zdrojový kód a instrukce na svém Githubu. Patrně se tak postupem času dočkáme i jiných zvláštních věcí, které asi Nintendo zrovna nezamýšlelo jako obsah pro svůj.
Ten DOOM je už naportovaný fakt všade. Čokoľvek čo má LCD displej a nejaký ten procesor, tak tam beží DOOM 😀 Preto aj Nintendo Alarmo bolo len otázkou času, kedy tam spustia DOOM 😀
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.